Dimple whisky

  • Agtbøl
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
18 years 4 months ago #7137 by Agtbøl
Dimple whisky was created by Agtbøl
jeg har en whisky der er købt på Cypern for mange år siden.

den er oval med meget flot udsmykninger med blandt andet et våben skjold. der står Dimple på siden af den og på toppen står der at den er 12 år gammel men er meget ældre nu :) vi fik den vurderet af en ekspert og der lå den prismæssigt på 15.000 kr.

den har et reg.nr. P2736

den har et hollandsk mærke i bunden : royal Holland pewtep Daalderop

og har et mærke hvor der står: De Luxe Scotch Whisky. Distilled and bottled by John Haig & Co. LTD Edinburgh, Scotland.
er en 75 cl. flaske på 43% vol.


jeg er ikke så meget inde i alt det der. og vil gerne vide hvis i evt. har en magen til eller ved noget om den. desværre har jeg i øjeblikket kun et meget utydeligt billede men regner med at der snart vil kommer nogle bedre billeder ind af den ellers vil jeg gerne fremvise den.

ellers kan jeg kontaktes på 22-41-80-73
og jeg hedder Andreas.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7140 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dimple whisky
Hmmm. Dimple er en luxus blend, Den "almindelige aftapning" er en 15års.

www.royalmilewhiskies.com/produc ... 0000002249

At den skulle være 15000 værd kommer bag på mig - det tror jeg simpelthen ikke på.

At en whisky har lagt på flaske i mange år gør den ikke ældre i modningsforstand. Det er stadig en 12års !

Jeg vil vurdere den til at være ca. 200 kr værd - mere vil jeg ikke give for den. Men jeg er ikke samler - ville kun være intereseret i indholdet :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7141 by MacLars
Replied by MacLars on topic Dimple whisky
Hej,

Efter lidt søgning på nettet fandt jeg denne side:

www.preloved.co.uk/fuseaction-au ... l#pictures

Det minder umiddelbart om den flaske du har.

Hvilken ekspert har vurderet den, for prisen på denne side er af en helt anden kaliber ( £89.65)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Agtbøl
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
18 years 4 months ago #7142 by Agtbøl
Replied by Agtbøl on topic Dimple whisky
det var min mors eksmand der arbejdede sammen med en whisky samler og han bød 15.000 for den.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Agtbøl
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
18 years 4 months ago #7144 by Agtbøl
Replied by Agtbøl on topic Dimple whisky
men giver det ikke også noget værdi at der er nummer på den?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7145 by jones
Replied by jones on topic Dimple whisky
Hvis der virkelig er tale om en 12 års Royal Decanter lavet i anledning af Charles og Dianas bryllup, så har den sikkert større værdi udenfor whiskykredse hos Diana-samlere.

De er mange og de er sindsyge.

Men 15.000 kr.?

Kontakt straks din mors eks-mands kollega og slå til nu.

Du får ikke bedre tilbud.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7146 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dimple whisky
Et af mine yndlingscitater er jo "people are suckers"

sagt af en ansat ved Cadenhead i Edinburgh sagde, da jeg kommenterede prisen (den var høj)
på en flaske Loch Dhu, og om nogen virkelig ville betale så meget for den

Med alt det tingel-tangel der følger med flasken, og den anledning hvori den er aftappet - skulle den nok kunne sælges for 50-100 £, men personligt vil jeg stadig aldrig give mere end 200kr for den

Jeg er helt enig med Al. 15000kr,- Du skulle have slået til :-) - Vedkommende vil forhåbentlig stadig give dig det

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Rasmusrøg
  • Visitor
  • Visitor
18 years 4 months ago #7153 by Rasmusrøg
Replied by Rasmusrøg on topic Dimple whisky
Det var sjovt, jeg har den selv. Jeg har også drukket noget af den, brugte den fornylig til en halsbetændelse, det gjorde den udmærket. Rent smags mæssigt vil jeg også mene, at den bør koste omkring 250 kr, den er rimelig rund med meget sherry præg, farven er så mørk, at jeg gik ud fra nogen havde morede sig med karamel. Kan bestemt drikkes men ingen stor oplevelse.
Men samlere drikker det vel ikke så de er nok ligeglde med indholdet, sælg hvis du kan få over 300 kr og køb en god malt istedet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7154 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dimple whisky
Det er en skam at indholdet ikke står mål til den ellers fine indpakning.
Men er den uåbnet og ellers i god stand, tror jeg man kan få 500 kroner for den på QXL eller eBay.
Der er dog et stykke op til de 15.000 :?
Der findes mennesker (suckers) som bare vil have den fordi de samler på flaskerne.
For et års tid siden solgt jeg en almindelig Canadian Club - 8 års - med delvist afskrabet etiket og skruelåg.
(For at skåne mit i forvejen blakkede omdømme, kan det tilføjes, at den nok har stået 15-18 år i mit skab og at den er fra før den tid hvor jeg smagte min først Single Malt.)
Personen der købte den samlede på whiskyflasker og drak ikke selv whisky... :?

Men må tilslutte mig MacDeffes - ville heller ikke give 200 kroner for den :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7155 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dimple whisky

Personen der købte den samlede på whiskyflasker og drak ikke selv whisky... :?

Samlede han også på tomme?

Så vil jeg da gerne sætte nogle af mine tømte flasker på auktion istedet for at bære dem hen i flaskecontaineren :wink:

Mht denne Dimple, så synes jeg ikke I skal tage modet helt fra vort nye forummedlem. I vil ikke give ret meget for den, fordi I "er kommet videre" og nu kun nyder "rigtig" whisky :wink:

Men det udelukker vel ikke, at en samler ville være interesseret i flasken, ikke pga indholdet, men pga selve flasken. Affektionsværdi handler jo ikke om, hvad indholdet ville være værd i en almindelig flaske.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7156 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dimple whisky
Pokkers indlægget kom dobbelt - nå pyt så retter jeg da bare det sidste
(Hint til webmaster)

Så vil jeg da gerne sætte nogle af mine tømte flasker på auktion istedet for at bære dem hen i flaskecontaineren :wink:


Jeg ville nok ikke sætte dem på eBay - specielt ikke de sjældne/nummererede :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7157 by Hans-Henrik
Replied by Hans-Henrik on topic Dimple whisky
Selv om vi ikke må tage modet fra vores nye forummedlem bliver vi nok nød til at være realistiske. Den er blevet solgt mindst to gange på McTears - efterår 2001 og forår 2002 og kun opnået henholdsvis 70GBP og 60 GBP minus afgift til McTears.

216 Dimple Royal Decanter-12 year-old
Royal Holland Pewter mounted decanter in presentation case. Engraved on base of decanter, L7911. Blended and bottled by John Haig & Co. Ltd., Markinch. 75 cl. Blended, 40% volume
1 decanter £60-80. 70

92 Dimple The Royal Decanter
Royal Holland Pewter mounted decanter, in presentation case, numbered I8185. Distilled, blended and bottled by John Haig & Co. Ltd., Markinch
1 decanter £50-80. 60


Har set den solgt for godt 1000 kr på eBay så i dette tilfælde er det bedre end McTears.

Vi er jo nogle (suckers) :oops: der har et par flasker stående og jeg har faktisk også denne. Blev som Duffers Canadian Club købt før jeg fandt ud af der også var single malts.
Købte min toldfrit på Rødby-Puttgarten ca 1980 for 600 kr så meget er den ikke steget.

Tror forøvrigt ikke at den har det mindste med Charles og Diana's bryllup at gøre, da der intet er nævnt om det i den medfølgende tekst.

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7159 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dimple whisky
Apropos prisen

Er det ikke sådan at luxus blends er faldet i pris efter malt whisky er blevet moderne. jeg mener da at royal salute var dyrere i firserne end den er i dag ?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Agtbøl
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
18 years 4 months ago #7188 by Agtbøl
Replied by Agtbøl on topic Dimple whisky
neej den har ikke meget med dianas og Charles bryllup. der er ihvertfald ingen form for indskription der hentyder til det på den.

tak for alle de gode svar :) selvom nogle til tider virke rimelig forvirrende da jeg ikke aner en disse til whisky :S

men syns ikke rigtig jeg har fået noget svar hvad det vil sige at der er nummer på. ikke for at lyde uopdragen :) kan man ikke finde den nummer et eller andet sted? eller hvad bruger man det til?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7189 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dimple whisky
Det er sandsynligvis et varenummer - exportnummer eller lignende

Prøv at kontakte

John Haig & Co Ltd.,

Distillers House, 33 Ellersly Road, Edinburgh, Midlothian, EH12 6JW Scotland

Desværre fandt jeg ingen e-mail adresse - men det er jo også i Skotland :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7195 by Hans-Henrik
Replied by Hans-Henrik on topic Dimple whisky

Så vil jeg da gerne sætte nogle af mine tømte flasker på auktion istedet for at bære dem hen i flaskecontaineren


Hej Karl Ejnar

Gem du bare dine tomme flasker, du kan da få lidt for dem :lol:

Den tilsvarende tomme Dimple gik for 15 £

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 6230011575

Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Agtbøl
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
18 years 4 months ago #7196 by Agtbøl
Replied by Agtbøl on topic Dimple whisky
nummeret er ridset ind i bunden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #26022 by Basse
Replied by Basse on topic Dimple whisky
Hej har selv en med nr. P 2728 som også er købt på Cypern for 24 år siden da jeg var soldat dernede. Hvor har du fået afvide at den er 15000 kr værd. Det lyder spændene. God påske

Basse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #26024 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dimple whisky
Hej Basse. Agtbøl er ikke set her på WN i over 6år. Flasken er nok ikke steget i værdi siden, altså fra de værdier f.eks Hans Henrik anslog..Check evt. whiskyauction.com for et fornuftigt bud på flaskens værdi, der er mange Dimples i deres resultat database

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.202 seconds