Lauritz.com - Glenfiddich 50 YO, 43 % ABV, aftappet 1991

More
13 years 3 months ago #22558 by mofopupa
Glenfiddich, 50 yo, ABV 43 %, aftappet 1991.

Kære Whisky venner!

Til orientering for freaks "“ som har lidt småpenge til overs på budgettet - skal jeg henlede jeres opmærksomhed på igangværende auktion hos Lauritz.com, hvor du har mulighed for at erhverve et eksemplar ovennævnte aftapning. Aftapningen er produceret i 500 eksemplarer fra 9 forskellige fade, et fad tilegnet hver af 9 stifteren William Grant 9 børn, som var med til at opbygge Glenfiddich destilleriet.

For auktion hos Lauritz.com er der fastsat en mindste budsum på DKK 74.000. Hertil skal så tillægges auktionssalær på 20 % tillige med såkaldt hammerslagsgebyr (DKK 75), hvorved budsum på DKK 74.000 udløser et betalingskrav til køber på DKK 88.875. Lauritz.com har vurderet, at flasken skulle kunne indbring en budsum på DKK 94.000, svarende til en samlet købspris incl. omkostninger på DKK 112.875.

Auktion hos Lauritz.com udløber den 26. januar 2010 kl. 20:25

Til sammenligning kan oplyses, er samme aftapning er udbudt af the Whisky Exchange, hvor flaske kan erhverves for GBP 10.212,77 svarende til ca. DKK 87.000.

Jeg gengiver de 2 links:

<!-- m --><a class="postlink" href="www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageI...d0%232106654EndTagRU">www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 54EndTagRU

<!-- m --><a class="postlink" href="www.thewhiskyexchange.com/P-2113.aspx">www.thewhiskyexchange.com/P-2113.aspx

Go' fornøjelse med jeres bud!

Mange hilsner

mofopupa

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22559 by Macdeffe
Det er bare guf :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22560 by Duffer
Link: www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... 2553#22553

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22561 by bdujgp
To års rejsebudget :-)

Glenfiddich er en fremragende whisky, men spørg ikke hvad jeg vælger :-)

I mine øjne "helt ude i hampen" med den slags priser på en flaske whisky, også selv om det har lagt 50 år i hyggelige omgivelser i Dufftown :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.238 seconds