Finestwhisky.de

More
11 years 10 months ago #26422 by Nemesis1972
Finestwhisky.de was created by Nemesis1972
Er der nogen der har noget positivt at sige om denne butik i Berlin?

www.finestwhisky.de

Har nemlig planer om at købe lidt whisky ved dem, men vil lige høre om de er til at stole på.

Man skal jo for det meste overføre store pengebeløb, uden at vide om de sender varerne.

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26424 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Finestwhisky.de
"Achtung, wir versenden die Ware nur deutschlandweit" ser ud til de kun sender til Tyskland.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26430 by uldall
Replied by uldall on topic Finestwhisky.de
Hej! Klaus
Tager til BERLIN i morgen, satser på at nå checke Finestwhisky ud bl.a..
Der er andre whisky huse der skal besøges også :P :P Men fruen skal jo også nå sit! :wink:
Ser om jeg ikke kommer med et indlæg i næste uge, hvor hamselv og Jørn G. og andre jo tager på DMWA tur næste lørdag.

Slàinte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26471 by uldall
Replied by uldall on topic Finestwhisky.de
Hjemme igen efter et par dejlige dage i Berlin, høj sol og sommer, kan anbefales en spændende BY, det var 5 gang fruen og jeg besøgte byen.
Jeg lovede lidt information om Finestwhisky.de. Det blev også den eneste Whisky Shop der blev besøgt, fruen skulle også nå sit, og det er ikke Whiskyshopping :?
Men hun var dog med på en af Berlins bedste whiskybarer fredag aften, nemlig Union Jack i Schlüterstrasse, et spændende sted med et stort udvalg div. whiskyer og sjove lokale gæster.
Men nu til Finestwhisky, jeg selv og min gode ven fra Fredericia Whisky Golf & Gourmandise Society Michael, tog ubahn fra kurfürstendam til ubahnstation Nollendorfplatz, en kort tur ned af Maassenstrasse så til højre af Winterfeldtstrasse og vupti 200m. henne i nr. 48 ligger FinestWhisky.

En ret lille "biks" men med stort Hjerte, ejeren Uwe Wagmüller var på Islay, men hans medhjælper var mere end kompetent, stor viden om det hele bl.a. fadets påvirkning på whiskyen o.s.v.
Forretningen har næsten alt, især special aft. fra uafhængige aftappere, nævnt i flæng, Acorn, Cadenhead, Stirk,D.Taylor, D.Laing, G&M, High Spirit, J.Wiebers, Liquid Sun, Mackillops, M. Macdavid, samaroli, Sestante, Silver seal, The Bottlers, van Wees, Cross Hill (Wiebers) Whisky fair, Sansibar, o.s.v.
Der er virkelig mange gamle aftapninger fra halvtredserne og frem til halvfjerserne, firserne og nutiden.
Priserne, er tjah alt efter hvem man er, synes jeg rimelige, en del flasker er ikke prissat, da de ikke er til "salg", Uwe er nemlig også samler i stor stil, men er prisen rigtig er det dog til salg.
Vi brugte knap to timer der, der var langt over, et skud fra hoften, 500-600 forskellige flasker på hylderne den ene mere spændende end den anden, flotte eiketter især fra silver seal, acorn ja og andre, på et fjenlager var der meget mere og det der er på hjemmesiden er kun en del af det, de mangler at fotografere og katalogisere meget endnu.

En god oplevelse, købte for iøvrigt en Glencadam G&M fra 1974 knap kr. 1000, sådan er der så meget, smagte bl.a. en 40 års Glenlivet sherry lagret og kort tid lige lagt på et romfad, der var vildt godt også en Wieber aft, under andet navn som jeg ikke lige husker.

Forespurgt ja så sender de flasker til DK, sålænge det er EU ingen problemer, hvad prisen er ved jeg ikke.

Men tjek deres hjemmeside.

Vi fik en god oplevelse og en kompetent snak med Manden, husker ikke navnet :oops: , der passede biksen denne lørdag.

Kan klart anbefales som standard besøg i Berlin, vi var ikke de eneste danskere denne dag.
På lørdag d. 2 juni er der så afgang til Skotland :D :D :D :D :D

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26617 by Nemesis1972
Replied by Nemesis1972 on topic Finestwhisky.de
Vil lige komme med en lille advarsel om denne butik.

Manden er bindegal, han vil ikke sælge hans whisky.

I en mail forhørte jeg om der kunne blive et par gratis samples når man nu købte for over 12000kr.

Derefter blev han rigtig tøssesur og ville ikke handle med mig.

Så da jeg prøvede at bestille endnu engang, hvor jeg selvfølgeligt ikke nævnte noget om rabat, og har ikke hørt en skid fra ham.

Indtil videre har jeg sgu handlet i mange whisky butikker, men aldrig fået en så dårlig behandling som her....!

Han vil gerne sende til DK, men man kan ikke oprette sig som bruger når man er dansker, så man skal maile til ham...!

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.166 seconds