Tilbud fra Kokkens?

More
8 years 9 months ago #33082 by Highland
Tilbud fra Kokkens? was created by Highland
Kunne skrive mange ting om den e-mail jeg fik fra Kokkens Vinhus i dag:

---
Vi har valgt at lave et special ARDBEG TILBUD til vores kunder. Dette er et utroligt begrænset tilbud, der er nemlig kun 8 sæt af dette tilbud tilsalg.

Tilbuddet gælder kun fysisk i vores butik på Frederiksberg og kan ikke reserveres over telefon mm. Dette er først til mølle når vi åbner op kl. 10.00 Fredag d. 19 Juni.

ARDBEG PERPEETUUM + ARDBEG TEN

SÆTPRIS 1499,-


Vi gør opmærksom på at der kun er 8 sæt og at de kun kan købes fysisk i butikken på Frederiksberg.
---

Men vil nøjes med at påpege at der stadigvæk er butikker i Københavnsområdet som sælger Perpeertuum til 749,- (jeg har i hvert fald købt en i torsdags), så det bliver altså en lidt dyr Ardbeg TEN.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33083 by havenmorgan
Replied by havenmorgan on topic Tilbud fra Kokkens?
Ja det er virkelig dårlig stil.

Thewhiskyexchange har den stadigvæk til omkring 900kr inkl. fragt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33084 by DanielChristensen
Troede faktisk kun det var folk på DBA der var helt væk med pris på den her Perpetuum, men desværre er det også forhandlere :-( Fandme usympatisk, og håber ikke folk hopper på den...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33085 by Lading
Replied by Lading on topic Tilbud fra Kokkens?
Hold nu op hvor er i usympatiske, i skal selvfølgelig støtte jeres lokale forhandler uanset hvad! Tænk på hvor meget de har gjort for at udbrede whisky kendskabet i hele Danmark og hvor hårdt de har det, det er bare med at komme ned i butikken og shoppe ind!
Ps. Det er helt sikkert også et fantastisk investeringsobjekt!

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33086 by Highland
Replied by Highland on topic Tilbud fra Kokkens?
Håber at der forekommer ironi i dit indlæg Lading ellers er du mere end velkommen til selv at gøre brug af det gode tilbud. Jeg har nemlig allerede støttet min lokale pusher ved at købe 2 flasker til 749,- stykket og endda med den ædle hensigt at drikke flaskerne selv og ikke med lumske bagtanker som visse andre åbenbart har ;)

Har intet imod at de danske forhandlere gerne vil tjene penge, men der er en hårfin grænse mellem godt købmandsskab og optrækkeri. I min optik er den grænse krydset i fuldt firspring i dette tilfælde, men jeg er ikke vred bare skuffet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago - 8 years 4 months ago #33087 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tilbud fra Kokkens?
749,- til 1.495 kr for en nedvandet NAS Ardbeg er tyveri ved højlys dag.
Den burde koste 279,- eller mindre, men det er ingen der mærker sig ved - bare kassen er flot!

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 8 years 4 months ago by Duffer. Reason: ingen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #33091 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Tilbud fra Kokkens?
Hej Alle

Det er lidt ufint at hænge diverse forhandlere ud i det her tilfælde.

Her er lidt om hvordan whiskymarkedet fungerer her midt i 2015

Whisky er populært. Det er sælgers marked for tiden. I hvert fald når det kommer til visse "limiterede" specialaftapninger

Som køber er det helt klart billigst at købe disse flasker den dag de kommer ud. Jeg har set Ardbeg Perpetuum til under 800,- mindst to steder. Men det var for et stykke tid siden. Idag er 1400,- vel standardprisen. Der står nok ikke mage flasker hos de forhandlere der sælger den til næsten det dobbelte af hvad de solgte den for for 3-4 måneder siden eller hvornår det nu var det var. Jeg vil ikke udelukke man kan finde den til 800 ved nogle vinhandlere stadig, der er måske nogle der er heldig og finder en. Highland siger han ved den står nogle steder til de priser. Sidste år fandt jeg da også en Caperdonich 72 til 1200,- ved en vinhandel i en mindre købstad.I år har jeg også gjort en del gode fund

Når en forholdsvis ordinær aftapning til (originalt) ca. 800kr bliver udsolgt på ufatteligt kort tid kan man sagtens argumentere for at startprisen var for lav. I sidste ende er det faktisk forbrugerne der bestemmer prisen. Udbud og efterspørgsel.

Selv købte jeg ikke en flaske, men der er så meget andet jeg købte. Jeg købte fornyligt en 17 års bourbon til 1200,- og en 10 års til 2800,-. Jeg syntes selv jeg gjorde et par fantastiske handler selvom begge flasker var steget en del over originalprisen. Andre syntes helt sikkert at de flasker burde have kostet 400-500 eller mindre stykket

En ting er sikkert, og det er at Kokkens Vinhus tilbud faktisk er et godt tilbud i dags datos marked. Det havde det ikke været for 4 måneder siden. Hvis du syntes det er for dyrt skulle du have købt din flaske for 4 måneder siden

Faktisk er der her en flaske som kostede det samme eller mindre i DK end i UK da flaskerne kom ud, og som dansker skal man være glad for det

Om man syntes startprisen på 800,- er OK er lidt en anden diskussion. Selv syntes jeg der bliver solgt meget gennemsnitligt whisky til underlige høje priser, men det bliver solgt. Endda meget nemt.

Whiskyforbrugere er lidt som en gruppe teenagepiger i en modebutik. Alt kan sælges hvis det har den rigtige etiket.

Et eller andet sted er jeg glad for at disse modeaftapninger findes. Så kan jeg nemlig have det gode og billige whisky for mig selv :-)

Det gælder nemlig om at købe den whisky i dag som alle andre ønskede de også havde købt om 2 år :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 8 years 9 months ago by Macdeffe.
The following user(s) said Thank You: Whiskynyderen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33092 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Tilbud fra Kokkens?
Både Ardbegs og Laphroaigs jubilæumsaftapning kan stadig fåes til hhv £85-90 og £70 i Dufftown og Elgin, hvis man er på de kanter

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #33093 by Highland
Replied by Highland on topic Tilbud fra Kokkens?
Steffen, jeg er fuldstændig enig i det du skriver omkring whiskymarkedet i dag, men personligt køber jeg whisky for at smage det - ikke til samling eller som investering.

Kunne skrive et langt indlæg for at forsvare min oprindelige post, der åbenbart tolkes som offentlig udhængning af en forhandler, men vil nøjes med at give en undskyldning da det ikke var hensigten.

Kan derefter konkludere at alle åbenbart bare hovedløs skal købe alt der bliver forelagt dem som et tilbud og at mit liv pt. må være meget kedeligt og tiden derfor ikke går så hurtigt, eftersom jeg ikke føler at 30. maj er 3-4 måneder siden.

/Highland
Last edit: 8 years 9 months ago by Highland.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33094 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Tilbud fra Kokkens?
Hej. Jeg tror vi begge har ret.

Når jeg skriver "tror" er det fordi når jeg skriber 3-4 måneder mener jeg det tidspunkt hvor Perpetuum jom til saæg første gang. Jeg så det på whisly.dk

Det er i hvert fald rigtigt at det er noget kortere tid siden den stod som 750-800 som standard alle steder

Men hvis man missede dwt første tog og syntes det andet her er for dyrt, så skulle batch 3 komme senete på året. Det sagde de i hvert fald på Ardbeg. Batch 1 var Distillery only versionen.

Jeg har også set den står i UK til oprindelige priser. De har sikkert fået en større allokation. Eller også er aftapningen bare ekstremt pipulær i DK

Er der nogen der har set en Laphroiags 2015 aftapninger i DK?

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #33095 by Highland
Replied by Highland on topic Tilbud fra Kokkens?
Jeps, vi er enige.

Angående Laphroiags 2015 aftapninger er jeg ikke stødt på dem i de fysiske danske butikker endnu.

Den 15 års Laphroiag kan købes på nettet (www.whisky.dk) til det samme som Perpetuum (DKK 1399,-).

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.218 seconds