Laphroaig Quarter Cask til 350 kr. for en hel liter

More
18 years 2 months ago #7525 by Likeavulin
Den er ugens tilbudhos Juul's (Helt til højre på forsiden):
www.juuls-vinhandel.dk/

Jeg har kun smagt den 10 årige og den 15 årige i normal styrke fra Laphroaig. Begge rigtig gode.

Jeg har hørt gode ting om Quarter Cask, men der er også mange der er skuffede. Hvad siger I derude? Er det et røverkøb, eller skal man hellere gemme pengene til noget andet?

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 months ago #7539 by MacJacob
Så har jeg været i Juuls.
Udmærket whisky til prisen må man sige. Der er tørv, røg og smag af Laphroaig men den er også en anelse tam sammenlignet med hvad Laphroaig ellers kan.

Kort fortalt har whiskyen ligget på store økonomifade hvorefter man har forsøgt at sparke noget smag ind i den ved at hælde den på mindre fade (Quarter Cask) for en stund. Mindre fade - mere trækontakt.

Om det er lykkedes? Tjow, jeg tror ikke den er specielt gammel og min umiddelbare tanke er at det er en hurtig og billig måde at producere en rimelig Laphroaig på.
Har lige prøvet med en Laphroaig 10y Cask Strength til sammenligning og den er KLASSER over.

Mit bud er derfor: Rimelig til kr 350 pr liter men jeg føler ikke jeg har gjort årets kup.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 months ago #7544 by Macdeffe
Generelt set betragtes LQC som en fremragende whisky, jeg har hørt flere rose den til skyerne.

Nogle få syntes dog ikke den er spændende, især blandt dette forums brugere. Jeg syntes selv det er en udmærket fin whisky - smager rigtigt godt - og så er den anderledes end de andre Laphroaiger.

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.153 seconds