Kommentar: Dansk Single Malt - Braunstein edition no. 1

More
17 years 2 weeks ago #11396 by Towle
Pris 2995,- for en halv liter! Er de mennesker gale, eller ta'r de pis på os? Er det Juuls eller Braunstein der tror at vi hopper på hvad som helst?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11397 by Duffer
Kurt, det er dansk historie - priceless :lol:
Og stadig billigere end den whisky som er omtalt i en anden tråd... :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11398 by Towle

Kurt, det er dansk historie - priceless :lol:
Og stadig billigere end den whisky som er omtalt i en anden tråd... :?

Touché. Du er da vist en filur, Duffer :D

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11399 by Chief
I den sindssygt høje pris går vel en god del til den "Eksklusive" kasse med "accessories" (tror jeg nok det hedder), hvilket jeg er fløjtende ligeglad med. Når jeg giver en penge for en whisky, er det for at drikke indholdet i flasken og ikke til en nogle smarte accessories. Uanset om det nok så meget er en første udgave og nok så meget historisk, så giver jeg under ingen omstændigheder så mange penge for en halv liter. :?

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11400 by dmwa

Kurt, det er dansk historie - priceless


Nej - det er ikke dansk historie - det er dansk nutid!

Historie bliver det først, når det er sket - dvs. tidligst om 3 år. Men det er et nyt initiativ - så kan man jo så vurdere, om det er DKK 3.000 værd at investere i ½ liter....

Jeg ville nok hellere investere i fad nr 2 - eller 3, hvis prisen blot falder forholdsmæssigt....

I betragtning af, at der er tale om et 225 liters fad - så betyder det vel rundt regnet 400 flasker á ½ liter - eller en pris på DKK 1,2 mio for at producere det første fad! Hvis det er markedsprisen for dansk whisky, så investerer jeg i en kedel i morgen!

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11401 by Duffer
Jeg citerer "Kun 250 flasker tappes af dette stykke levende historie." :-)

Med hensyn til markedsprisen for at fremstille dansk whisky - man kan vel ikke forvente at hele investeringen for produktionen betales med første fad..?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11402 by Kim_M

Braunstein Whisky Edition No. 1 er lavet på særligt udvalgte maltsorter, som vores brygger forvandler til den velduftende ‘urt', der indeholder den alkohol der skal udvindes i destillationsprocessen.

Som noget helt særligt for Destilleriet Braunstein destilleres der en enkelt gang på kolonnedestillationsapparat. Det giver et meget rent destillat med en fin karakter af malt og frisk grøn frugt.

Al det arbejde med at lave en særlig urt af udvalgte malt typer synes at være omsonst, når man efterfølgende vælger at destillere på et kolonnedestillationsapperat. Den sprit man får ud af processen er høj alkoholstyrke (midt halvfemserne) og væsentlig mere karakterløs end new make fra 'pot stills'. Var det ikke netop karaktér man ønskede at tilføre med den særlige urt?

Det kunne være interessant at høre end dygtig skotsk Destillery Managers syn på denne sag. Jeg mener klart at der er nogle selvmodsigende elementer i den beskrevne process.

Kim

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11443 by dmwa
Iflg. Michael Madsen / Juuls, så er der en del ydelser i prisen - så den reelle pris for selve flasken er noget lavere. Man får med andre ord også et slags "carte blanche" til at følge udviklingen på 1. række.

Der sælges "kun" 250 flasker á ½ liter - og ikke som jeg skrev tidligere 400 - det fremgår i øvrigt også af det oprindelige indlæg.

Michael kunne også fortælle, at man kan destillere op til 7 gange i kedlen - så det hjælper jo lidt på destillatet. Pr proces kan man få ca 50 liter - hvilket man kan nå at gøre 3 x i løbet af en dag - så produceres på fuld kraft i 200 arbejdsdage - vil det svare til ca 30.000 liter alkohol om året - eller en 1/3 af Edradour, der var Skotlands mindste destilleri indtil for nylig.

Vi håber, at vi kan komme forbi Køge inden længe, og få en mere uddybende artikel fra Braunstein ´s nye spændende tiltag - og Ørbæk på Fyn, der jo inden længe installerer deres kedel.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11528 by Luke
Som ny læser/bruger af whiskynyt, må jeg sige at jeg ikke er imponeret over det saglige niveau. Flere af disse forargede indlæg befinder sig på alle måder på et niveau, hvor det kan være svært at se formålet med "Det frie ord".
Med hensyn til Braunsteins nye whisky, vil jeg medgive at det måske ville have passet prismæssigt lidt bedre, hvis man havde fået 2 forskellige typer a 50 cl.
Jeg ser Braunstein som et firma, der virker meget ambitiøse og ikke er bange for at indrømme at de er ambitiøse. Så derfor vil deres 1. produkt selvfølgelig også være eksklusivt og dermed hamrende dyrt. Men mon ikke deres kommende almindelige single malts, vil kunne erhverves for et noget mere tilgængeligt beløb.
Jeg glæder mig ihvertfald til at smage deres produkter og forventer mig efter at have mødt dem på whiskymessen, et dybt seriøst produkt.
Rart at blive konfronteret med et firma, hvis ambitioner rækker til mere end blot laveste fællesnævner.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11529 by Duffer
At deltage på et forum vil altid forarge nogle - der bliver skrevet frit fra leveren her - og det kan være hård kost for nogle. :?
Men det er vel hvad et forum går ud på - meningsudvekslinger. Min erfaring er dog, at de fleste er nogle ganske flinke og hjælpsomme mennesker :-)

Hvad angår prisen på 2995,- - det er en vurderingssag for den enkelte - jeg vurderer at jeg hellere vil have 2-4 flasker klasse malt fra Skotland.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11530 by Luke
Jeg håber ikke at jeg fremtræder som forarget, blot forundret over det manglende "faglige niveau" i mange af indlæggende.

Luke

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago - 17 years 1 week ago #11531 by BigMac
Luke skrev:

Jeg håber ikke at jeg fremtræder som forarget


Hmm...Nå...Men sådan virker det nu lidt på mig...men jeg er også Nordjyde....

Personligt ville jeg hellere have at folk ikke havde så pokkers travlt være med politisk korrekt og i stedet sagde hvad de virkelig mener... :?
Dermed ikke sagt vi skal være 'på nakken' af hinanden, men alligevel...

Duffer skrev:

At deltage på et forum vil altid forarge nogle - der bliver skrevet frit fra leveren her - og det kan være hård kost for nogle.
Men det er vel hvad et forum går ud på - meningsudvekslinger. Min erfaring er dog, at de fleste er nogle ganske flinke og hjælpsomme mennesker


Nemli'ja....hørt...

Hvis ikke?? træk venligst et nummer ude til venstre
<
pull here :lol:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Last edit: 17 years 1 week ago by BigMac.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11533 by Kim_M
Luke, når du kritiserer på denne måde, ville det saglige vel være at blive specifik i din kritik, så folk hver især kan forsvare deres synspunkter. Hvor mangler der faglighed, og hvad er din baggrund for at diskutere de faglige aspekter af whisky?

Jeg vil meget gerne have en faglig diskussion med dig. Jeg vil sikkert kunne lære en del på den måde?

Kim

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11534 by karlejnar
Man fristes jo næsten til at citere Piet Hein:

Den der ta'r spøg kun for spøg og alvor kun alvorligt har fattet begge dele lige dårligt

Kim jeg vil gerne rose dit første indlæg i denne tråd for at være et af de mest saglige/faglige jeg har set.
Den måde du har fanget modsigelserne i beskrivelsen vidner om en velfunderet faglig baggrund.
Jeg synes også vi mangler en forklaring på hvorfor man vælger at:
1. Fremstille en urt af særligt udvalgte råvarer
2. Dernæst destillere i kolonnedestillationsapparat for derved at fremstille en "neutral" sprit
3. Dernæst at lagre spritten på en af de mest "agressive" fade der findes nemlig oloroso sherry

Jeg synes det er meget ambitiøst at forlange en skyhøj pris for noget, som man reelt ikke kender kvaliteten af før om mange år. Det er også meget modigt.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11537 by Duffer

Hvor mangler der faglighed, og hvad er din baggrund for at diskutere de faglige aspekter af whisky? Jeg vil meget gerne have en faglig diskussion med dig. Jeg vil sikkert kunne lære en del på den måde?

Jeg glæder mig også til at lære en masse og blive mere ambitiøs... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11540 by Towle

Som ny læser/bruger af whiskynyt, må jeg sige at jeg ikke er imponeret over det saglige niveau. Flere af disse forargede indlæg befinder sig på alle måder på et niveau, hvor det kan være svært at se formålet med "Det frie ord".

Jeg færdes i en del fora, såvel på Usenet, som i mere lukkede. Det eneste forum der ikke jævnligt er plaget af krav om faglighed og seriøsitet, er denne og faktisk synes jeg det går rigtig udmærket uden og niveauer er højt, synes jeg.

Politisk korrekte mennesker, der ser det som noget negativt at ordet flyder frit og at der udveksles andet og mere end blot tekniske spørgsmål og svar, må "“ efter min mening "“ have et kedeligt liv og jeg har ofte spekuleret på, om fundamentalister og moralvogtere, der ikke tillader sex før ægteskabet, overhovedet nyder det, når de så endelig får lov på bryllupsnatten?

At nyde whisky og udveksle erfaringer udelukkende med den venstre hjernehalvdel, kan ikke være livets mening. Vær åben og fordomsfri, slap af, vær positiv og lad oplevelserne forføre dig "“ også selv om de ikke lige er rationelle og del dem med venner og netbekendte. Giv plads til at andre tager det mere tilbagelænet og måske opfører sig mere løssluppent, end du selv kunne drømme om.

Alt i alt synes jeg vi har en god debat på Whiskynyt og det udarter efterhånden sjældent til uoverensstemmelser og det rene pjat "“ især de seneste par år, hvor jeg har dæmpet mig meget ned ;-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11541 by jones
Whiskynyt brugerne har bare tilladt sig at spørge til hvad man får for pengene og hvorfor man har valgt en - fagligt/sagligt set - temmelig usædvanlig produktionesmetode.

Al destilleriet reagerer med snak om manglende saglig niveau og forargede indlæg i den forbindelse kunne tyde på at der ikke findes tilfredsstillende svar på disse spørgsmål, ellers havde vi bare fået dem?

Jeg arbejder, bl.a. for et dansk firma som producerer et stereo højttalerpar til 850.000 kr. Når folk fnyser over prisen, kan jeg tegne og fortælle i timevis om hvordan de er lavet, hvad de kan og hvorfor de koster som de gør.

I må forvente at skulle "forsvare" jeres produkt, især når det er så dyrt og så anderledes

I HC Andersens land, er det vel stadig tilladt at kommentere kejserens påklædning og - ikke mindst - mangel på samme?

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11543 by BenRiach
Det skal fandme være sjovt at nyde sin whisky, det skal være sjovt at interresere sig for whisky, og man skal have det sjovt med de mennesker man omgås mens man drikker sin whisky.
Jeg syntes sjovt er nøgleordet.

Dernæst kommer alle de saglige/faglige ting, som jeg selv syntes er med til at gøre det hele lidt sjovere.

Men at komme her på forummet og beskylde folk for ikke at være saglige nok, det er da godt nok lige at gå over stregen.
Her på siden har man, for det meste, at gøre med folk der virkelig ved hvad de snakker om, og kan jeg lærer bare en brøkdel af hvad f.eks Al Jones, Duffer eller alle jer andre ved, vil jeg da være lykkelig.

Jeg syntes at langt størstedelen af de indlæg der bliver startet på, og ligeledes svarene er meget saglige/faglige.
Selfølgelig skal der være plads til den familiære og sjove tone som så tit dukker op.
Man skal jo regne med at der er mange folk her i forummet som kender hinanden privat, og omgås med hinanden, men er det ikke dette fællesskab man sætter så stor pris på når, og stræber efter, når man involverer sig i en ny hobby??

I alt fald syntes jeg at i alle skal fortsætte som hidtil, og ikke lade eventuelle sure opstød slå jer ud af kurs.

Slàinte Mhath
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11544 by Hering
Såsåså... Rolig nu - lad være med at korsfæste manden (Luke) fordi han forholder sig kritisk til den eksisterende tone på Whiskynyt. Han har jo stadig ikke repliceret på Kims indlæg om at være specifik, og jeres 'overfald' virker måske ikke befordrende for at få flere involveret i vores (i forvejen) relativt snævre kreds.

Når det er sagt, så vil jeg da også godt have lov til at undre mig over den ensidige nedgørelse af Braunsteins initiativ og relaterede pris. Jeg anerkender fuldt ud Kims (kyndige) bemærkning om destillationsmetode (som jeg intet ved om), men jeg har altså ret svært ved at forstå hvorfor man ikke kan få lov at udbyde et produkt til de som er interesserede, uden at skulle retfærdiggøre det i en bredere kreds.

Som Michael skriver ovenfor, så skal det være sjovt at nyde sin whisky - og sjovt at tale om. Jeg er lidt træt af de der "hahaha, du ku' ha' sparet en tier hos Calle"-indlæg. Hvis jeg skal spare penge, skal det være i (flere) hundrede-kroners klassen. Ellers vil jeg hellere betale mere for at være sikker på at folk som Flemming, Søren og David etc. stadig er levedygtige mht. at give mig muligheden for at få lokale oplevelser. Jeg skal dæleme købe mange flasker og spare mange penge pr. flaske, før det kan betale sig for mig at køre til Calle og handle. Når jeg så alligevel har gjort det, har det været fordi det var det eneste sted man kunne få det jeg ønskede, og dermed er prisparameteren reelt sat udenfor betydning.

En stor del af oplevelsen er for mig den frydefulde forventning. Om den så er til en fadandel hos André og David eller er til en flaske til 2.995,- eller til et tvivlsomt selvejet fad eller en frygtet finish - det må være op til hver enkelt.

Lidt nuancering ville klæde et forum som dette...

Hering

P.S.: Al J.: Hvor reagerer destilleriet med snak om manglende faglighed og saglighed? Så vidt jeg kan se, har Luke ikke nogetsteds erklæret at han taler på Braunsteins vegne - men det er måske bare fordi der (undtagelsesvis) er noget jeg ikke ved?

P.P.S.: Jeg håber Luke vil svare på Kims 2. indlæg, og forholde sig sagligt og fagligt til Kims 1. indlæg.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11545 by jones
Jeg synes godt man kan tillade sig at spørge ind til et nyt produkt stille og roligt og sagligt som det er sket her og også forholde sig til det mere personligt uden straks at få harme svar om "saglig niveau" og "forargede indlæg." (fra Luke) og ord som "korsfæste", "overfald" og "nedgørelse" (fra Carsten).

En afventende, kritisk holdning til en total ukendt producent der lancerer sig med 50 cl dansk whisky til 3.000 er bestemt ikke urimelig.

Der er intet i de foregående indlæg som retfærdiggør så kraftig en reaktion.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11546 by Hering

Jeg synes godt man kan tillade sig at spørge ind til et nyt produkt stille og roligt og sagligt...

Er det som her du mener:

Er de mennesker gale, eller ta'r de pis på os?

Sic!

...uden straks at få harme svar om "saglig niveau" og "forargede indlæg." (fra Luke) ...

Hvis manden føler harme, og mener at der er tale om usaglige og forargede indlæg, så har han vel lige så stor ret til at skrive det, som vi andre har til at skrive hvad vi mener?

...uden straks at få harme svar... og ord som "korsfæste", "overfald" og "nedgørelse" (fra Carsten).

Kan vi blive enige om, at hovedparten af (men ikke alle) de efterfølgende indlæg (bl.a. dit eget, som antyder at Luke har tilknytning til Braunstein) mere går på manden end forholder sig til hvad han skriver?

Kan vi også blive enige om, at overfald stod som 'overfald'?

Kan vi måske endda blive enige om, at "Er de mennesker gale, eller ta'r de pis på os" i visse kredse ville blive betragtes som en nedgørelse?

En afventende, kritisk holdning til en total ukendt producent der lancerer sig med 50 cl dansk whisky til 3.000 er bestemt ikke urimelig.

Come on - der er tale om en førsteaftapning fra det første reelle kommercielle whiskydestilleri i Danmark nogensinde (hvis man ser bort fra DDSF). Det er jo ikke spritten man betaler for, men forventning, veneration, filantropi, opbakningsønsker, historiens vingesus etc. Det burde netop du, som selv har købt en flaske ubekendt 12 års blend (Celtic Pillage) for £200 da have en vis forståelse for.

Der er intet i de foregående indlæg som retfærdiggør så kraftig en reaktion.

Jeg er, som det fremgår, ikke enig - og mener i øvrigt, at tilsvarende kunne siges om det indlæg, der indledte hele denne tråd.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11552 by per
Towle skrev:
Alt i alt synes jeg vi har en god debat på Whiskynyt og det udarter efterhånden sjældent til uoverensstemmelser og det rene pjat "“ især de seneste par år, hvor jeg har dæmpet mig meget ned.

ja, måske, men de debatter du gav anledning til, var nu ikke kedelige..... :lol:


Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11569 by Chief
Jamen jøsses dog. Det kan nok være der kom gang i den..........

Efter mit rookie-år nu er overstået på denne side, så har jeg gennem det forgangne år konstateret, at der bliver givet og taget af "karskens bælg" hvor folk skriver frit fra leveren i mange af indlæggene, og sådan synes jeg også det skal være.Og ofte krydret med en stor del dejlig humor og små venskabelige hip til hinanden. :D

Men lad mig prøve at adskille det "faglige" og det "saglige".

Mht. det faglige, ja så kan der vist ikke stilles spørgsmål ved dette. Statistikken taler vist for sig selv. Lad os prøve med nogle eksempler. Under "Smagninger" har der været 147 emner med 1310 indlæg. Under "Kommentarer til artikler" har der været 1197 emner med 2154 indlæg.
Og grundet dette har jeg igennem mit rookie-år tilegnet mig en omfattende faglig viden om whisky, som jeg ville have haft svært ved at få andre steder. Det har sat i gang i mange initiativer og tiltag. Og selv om jeg er en ældre pensionist fra flyvevåbnet, så bliver man aldrig for gammel til at lære nyt.

Mht. det saglige, og her tænker jeg kun på måden indlæggene bliver skrevet på. Og netop det at være åben og fordomsfri og give og modtage i samme ånd er efter min mening det, som gør dette forum så interessant og spændende. Og når man først har vænnet sig til den tone, ja så bliver man sq næsten helt afhængig, og så kan jeg bedre forstå, at dette er den første og sidste side på nettet jeg kigger på hver dag. :D

Men jeg må da indrømme, at i starten gibbede det lidt i mig engang imellem indtil jeg begyndte sætte pris på kommentarene, og nu synes jeg det er måden det skal gøres på. Men en rookie kan i starten godt blive lidt overvældet, men det er kun et spørgsmål om tid, så falder man ind i sq ind i tonen. :wink:

Og jeg er helt i tråd med Michael og Hering mht., at vi skal have det sjovt med vores whisky, og lad os for guds skyld dele vores oplevelser med andre.

Jeg er også helt i tråd med Hering, når han omtaler " vores (i forvejen) relativt snævre kreds". Der må da i det danske whisky land være mange, som stadig er tilmeldt denne side, og derfor kunne jeg godt efterlyse flere indlæg, for jo flere jo bedre om vore allesammens ynglingsdrik.

Tak for et godt rookie år. :D Og forøvrigt glæder jeg mit til en hulens go' smagning i Vordingborg på fredag.

Sláinte
Niels (som i øjeblikket har en 20 år Brora i glasset) :D :D :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11571 by Peteys
Den før så omtalte tråd, om "En ret så snæver kreds" gad vide hvor snæver den egentligt er?
Jeg tror mange af os herinde har kigget forbi ofte uden at oprette en profil, og uden at skrive noget i forummet. Og jeg tror der stadig er mange der ikke lige har haft det ene store spørgsmål de gerne ville stille der får dem igang med at skrive indlæg.

Men jo flere der deltager jo bedre. Det koster jo ikke ekstra :-)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11572 by MacLars

Den før så omtalte tråd, om "En ret så snæver kreds" gad vide hvor snæver den egentligt er?


Der er selvfølgelig en "snæver" kreds på 3-400 som kigger forbi nærmest daglig, på månedsbasis er der omkring 5-6000 unikke besøgende, på årsbasis er det i omegnen af 25.000 unikke besøgende. Så jeg vil da nok sige at der er en hel del der kigger forbi og følger med, et skud fra hoften er at omkring 10% af dem der kigger jævnligt forbi er registrerede, og af de registrerede brugere er der vel så også omkring 10% der har lavet indlæg i forum (rent gæt da jeg ikke har konstrueret nogen udtræk hvormed jeg kan sige det). I disse tal er robotter/søgemaskiner og lignende udeladt.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11574 by Chief
Sorry, hvis jeg har udtrykt mig forkert. Det jeg mener er, at blandt de registrerede synes jeg det er en "snæver kreds", som jævnligt detager i debatterne. Og det jeg kunne ønske var, at der blandt de øvrige registrerede brugere var en større deltagelse i debatterne.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11579 by Jan_
Jamen, så vil jeg da benytte lejligheden til at give mig til kende. Jeg hedder Jan, bor i københavnsområdet og har været nogenlunde seriøs omkring single malt i omkring 3-4 år. Jeg har (med stor fornøjelse) fulgt med her på forumet de seneste 2 år, så det er vel egentligt også på tide jeg begynder at blande mig :wink:

Jeg vil samtidig gerne benytte lejligheden til at opfordre evt. sjællandske entusiaster til at bekende kulør - kunne være fedt hvis vi kunne organisere vores egne "mini-ardbeg" smagninger på denne side af broen også. :D

Til den aktuelle tråd, vil jeg blot sige at jeg ikke ser noget som helst forkert i at et nystartet distilleri starter ud med et dyrt samlerobjekt. Pengene skal jo komme et sted fra og whisky har som bekendt en vis produktionstid.

(Er dansk whisky forøvrigt en "y" eller en "ey" ?)

Tonen her på forumet synes jeg generelt er udemærket. Bevares bølgerne går da højt fra tid til anden - men det ville også være lidt kedeligt, hvis alle altid var enige.

Nå men øh det var hvad jeg lige havde på hjertet :D

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11580 by Macdeffe
Det vil jo ikke være særligt interesant hvis der udelukkende var indlæg på denne side hvor vi klappede hinanden på ryggen og aede hinanden med hårene

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago - 17 years 5 days ago #11581 by Hering

Tonen her på forumet synes jeg generelt er udemærket. Bevares bølgerne går da højt fra tid til anden - men det ville også være lidt kedeligt, hvis alle altid var enige.

Velkommen til, Jan!

Det vil jo ikke være særligt interesant hvis der udelukkende var indlæg på denne side hvor vi klappede hinanden på ryggen og aede hinanden med hårene.

Det har du helt ret i. Mit ærinde var blot, at man ikke behøver at blive at angribe en rookie, blot fordi han tillader sig at ytre en anden mening end et par af de gamle hanelefanter på bjerget. Man kan sagtens være uenige og respektere en sådan uenighed og hinandend, uden at man klapper på ryggen og stryger med hårene.

Hering (der har en tre ugers tid tilbage af sin personlige rookie-tid her på forum)
Last edit: 17 years 5 days ago by Hering.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 days ago #11584 by Chief
Osse velkommen til dig herfra, Jan

Mht. til din opfordring til koordinerede smagninger på vores side af broen, kan jeg kun give dig ret. Engang imellem skæver jeg lidt misundeligt til vores jyske frænders initiativer. Den 11. maj skal jeg til et stort Duncan Taylor arrangement på Menstrup Kro, hvor der kommer mange deltagere fra vores side af broen (her fra Vordingborg kommer vi ca. 30 personer). Til dette arrangement er det mit håb at knytte en del kontakter, netop med henblik på det du foreslår.

Hvis din vej tilfældigvis falder forbi Vordingborg er du hjertelig velkommen til vores smagninger. I vores forening har vi smagninger med ca. 1 ½ måneds interval. :D

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.400 seconds