Kommentar: Crown Royal XR Whisky

More
16 years 10 months ago #11794 by Chief
Naaej, så tror jeg sq jeg nøjes med den jeg har i skabet. Den har godt nok et mærkeligt rumindhold på 1,14 liter. Er der nogen af jer i det danske whiskyland, som kan fortælle mig, hvorfor det lige netop er 1,14 liter ? Er det et specielt omregnet canadisk mål ?

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #11795 by MacNiels
Så vidt jeg kan regne det ud, så er det 0,3 gallon.

Men, det er da en noget underlig størrelse. Normalt vil jeg mene at de bruger flaske størrelsen 750 ml.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #11796 by Chief
Hej MacNiels

Jeg kunne også i forretningen købe den i størrelse 3,75 liter. Og det er vel egentlig ikke målet på en gallon ? Meget mærkeligt. :o

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #11798 by BigMac

Den har godt nok et mærkeligt rumindhold på 1,14 liter. Er der nogen af jer i det danske whiskyland, som kan fortælle mig, hvorfor det lige netop er 1,14 liter ?


Jeg har på et tidspunkt ejet en WIlson Luxus Blend fra Milford destilleriet på New Zealand. Den havde et indhold på 1,125 og ud over den kuriøse størrelse havde den også kun en alc.vol på 37,5% :shock:
Den smagte nu ganske ok (læs: som man kunne forvente dog med et lille plus)

Synes at have læst et sted at disse størrelser vist nok - jeg er ikke sikker havde noget med beskatning at gøre - ret mig gerne hvis jeg tager fejl... :oops:

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #11805 by Torben
Hej. Der findes jo både en engelsk og en US gallon. Den engelske gallon er på 4,5461 liter, en 1/4 gallon er således 1,1365 liter svarende til 1,14 liter.
US gallon er på 3,7854 liter så 0,3 gallon er 1,1356 liter altså også 1,14 liter som MacNiels skriver.
Spørgsmålet er så bare om canadierne bruger engelske eller US gallons.

Mvh
Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #11817 by Duffer
Canadierne vil typisk bruge amerikanske US gallon.
Jeg har set flere 1.14 liter aftapninger i både USA og Mexico så det er en almindeligt anvendt størrelse..

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.161 seconds