Kommentar: The Scotch Malt Whisky Society Denmark

More
11 years 6 months ago #26990 by Duffer
Vil der kunne oprettes et "digitalt medlemsskab" som i f.eks NL/D - hvor man giver afkald på Unfiltered Magazine og velkomstpakke, men hvor man kan bruge kortet over hele verden?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27004 by Duffer
Det ser ud til at SMWS shoppen nu er oppe at køre og den har samme setup som UK siden.
Prisniveauet er dog noget højere.
Det ser ikke ud til at DK afdelingen tilbyder "digitalt medlemsskab", så det må man formodentlig anskaffe andetsteds hvis man ønsker det.
Link: <!-- m --><a class="postlink" href="www.smwsdk.dk/da/">www.smwsdk.dk/da/

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27005 by Macdeffe
Nu checkede jeg lige et par tilfældige

3.188 er ca 70 kr dyrere (650 versus 61.1 £)
53.168 er ca 140kr dyrere (745 versus 63.4 £)
4.168 er ca 75kr dyrere (750 versus 65.5 £)

Med de prishop der ellers er fra UK til Danmark vil jeg ikke klage over SMWS DK's priser. I sammenligning hermed er prisforskellen næsten bagatel-agtigt. Momsforskelle samt højere udgifter til løn retfærdiggør nemt denne lille forskel.

Og så er det faktisk ca. 100kr billigere at blive medlem end i UK, hvor det koster 110 £

750kr for en 15yo single cask HP eller 825kr for en 20yo single cask Laphroaig er ikke priser jeg vil klage over i DK

Steffen

PS og noget af det gode ved SMWS er at de ikke forsøger at skjule når deres whisky er svovl befængt

www.smwsdk.dk/en/shopen/see-whis ... n-and-plot

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
The following user(s) said Thank You: JohnnyB

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27008 by Duffer

Og så er det faktisk ca. 100kr billigere at blive medlem end i UK, hvor det koster 110 £

Fra UK hjemmesiden:
The yearly SMWS membership subscription rates apply:
Individual Membership: £57
Individual Membership with Additional Cardholder: £80
Overseas Membership: £100


Digitalt medlemsskab koster 25 € eller cirka 180 kroner.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27009 by Macdeffe
Duffer, du roder tingene sammen

Det du henviser til er yearly SMWS membership subscription (altså genfornyelse)

www.smws.co.uk/your-society-adve ... tion_.html

Som SMWS DK tager 500 for, hvilket faktisk også er mindre end de angivne 57 £

De 950kr svarer til 110 £ her www.smws.co.uk/memberships/Indiv ... rship.html

og 205 £ for overseas... www.smws.co.uk/memberships/Overs ... rship.html

Steffen

PS jeg ved ikke om et digitalt medlemskab eller et allerede eksisterende medlemskab giver adgang til SMWS DK, men det kan de sikkert selv svare på

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27010 by Duffer
Det er jo nærmest vanvittigt at forlange 205 £ for et "Overseas" medlemsskab.
Et digitalt medlemsskab giver adgang til alle SMWS over hele verden som jeg læser det.

As a DIGITAL member you can:
- Order whisky from all Bottling Lists and the Web Site Shop from The Scotch Malt Whisky Society
- Assist to all Society tastings world wide.
- Enter in all Society buildings world wide.


Link: smws.nl/index.php?option=com_jfo ... =form&id=1

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27013 by Korsgaard
Jeg har mailet lidt frem og tilbage med Terje, og han skriver at han tilbyder at overtage et medlemskab fra et andet land uden beregning, med den restløbetid der er tilbage.

Hvis jeg køber 10-12 flasker indenfor et år fornyes medlemskabet gratis i et år ad gangen. Det virker som en rimelig overkommelig opgave. Om ikke andet så vil jeg gerne støtte op om dette initiativ.

/Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27014 by TESMWS
Lige lidt info fra den 3 dage "gamle" danske afdeling af SMWS.

Som MacNiels skrev i pressemeddelelsen koster et medlemsskab af SMWS 950 dkk inkl. moms.

For en indbygger i UK koster det samme medlemsskab £110 til dagens kurs 9.41 = 1035 dkk.

Fornyelse af medlemskabet i DK 500 dkk - i UK £ 57 = 536 dkk

Når man som medlem køber en SMWS flaske I DK afskrives der 42 dkk på fornyelse af medlemskabet - hvilket vil sige at hvis man i de første 12 måneder opnår at købe 12 flasker har man betalt for sit medlemsskab år 2.........

Der kan ikke erhverves digitalt medlemsskab af SMWS i DK - og i den udenlandske afdeling der sælger dem - er det snart en saga blot.

De danske whiskyentusiaster, der igennem årene enten har erhvervet sig digitalt medlemsskab eller fuld medlemsskab, tilbyder jeg (uden beregning) at overføre dem til den Danske SMWS med den resterende løbetid - så der er mulighed for at købe de dejlige aftapninger i DK, deltage i de danske SMWS-smagninger og gøre brug af rabataftalerne.

Hvis der er nogle spørgsmål kan i som altid skrive direkte til <!-- e --><a href="Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.">Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller ringe på 61 555 101.

God aften

Terje

<!-- w --><a class="postlink" href="www.smwsdk.dk">www.smwsdk.dk
<!-- w --><a class="postlink" href="www.facebook.dk/smwsdk">www.facebook.dk/smwsdk
The following user(s) said Thank You: JohnnyB

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27020 by BigMac
Jeg har været i kontakt med SMWS i Holland.
De må ikke længere optage danske medlemmer og/eller udbyder digitale medlemsskaber til danskere, fordi Hr Terje Thesbjerg har startet en afdeling af SMWS i Danmark.

Samtidig er min mail vedr. digital medlemsskab blevet fremsendt til SMWS Marketing Manager i UK for at få deres syn på sagen.

SMWS Holland håber samtidig at Hr Terje Thesbjerg opretter et digitalt medlemsskab når han indser at SMWS kan tabe medlemmer på dette...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27022 by TESMWS
I forlængelse af ovenstående kommentar - kan jeg tilføje at de to eneste afdelinger i verden der bruger digitale medlemskaber er Benelux(Holland/Tyskland) og den Østrigske afdeling.

Muligheden for at oprette digitale medlemskaber i Australien, Canada, Frankrig, Indien, Japan, Polen, Sydafrika, Sverige, Schweiz, Taiwan, UK og USA er ikke tilstedeværende - og bliver det aldrig.
Forekomsten af digitale medlemskaber bunder i en omgåelse af procedurer - og derfor, som før skrevet, er disse medlemskaber snart en saga blot.

På godt dansk - hvis jeg havde i sinde at oprette et produkt med navnet: "Digital Membership" - vil jeg bryde mine forpligtelser overfor LVMH, så muligheden for dette er desværre ikke tilstedeværende.

Håber det giver en hvis forståelse.....

God aften

Terje

<!-- w --><a class="postlink" href="www.smwsdk.dk">www.smwsdk.dk
<!-- w --><a class="postlink" href="www.facebook.dk/smwsdk">www.facebook.dk/smwsdk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27024 by BigMac

Forekomsten af digitale medlemskaber bunder i en omgåelse af procedurer - og derfor, som før skrevet, er disse medlemskaber snart en saga blot.


Det bliver spændende at se om en del medlemskaber på grund af dette også snart er en saga blot.... men det er svært at spå - især om fremtiden...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27033 by MacChristensen
[/quote]

Det bliver spændende at se om en del medlemskaber på grund af dette også snart er en saga blot.... men det er svært at spå - især om fremtiden...

/claus[/quote

SMWS aftapper meget godt whisky, men priserne taget i betragtning ifht da jeg fx meldte mig ind i NL i 2005, har priserne også udviklet sig fra, at være billig ift markedet generelt, til nu at være på markedsniveau. Læg så dertil medlemsgebyret.

Så tror desværre også, at mit medlemskab ender under kategorien 'en saga blot'

/Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27039 by MortenP
Jeg syntes nu det er super at SMWS kommer til DK, for os som ikke er i skotland ofte, eller har mulighed for at få leveret whisky til danmark af andre ruter så er det da dejligt at SMWS nu kommer til DK, og vi har muligheden.

Jeg køber dog kun 5-7 flasker om året pt., da jeg har alt for meget whisky på lager (der skal også være plads til vin, special øl + andet). En af de købte whiskyer vil altid være en Society flaske fra Springbank, så med medlemsgebyret vil jeg være nødsaget til stort set at købe alle mine resterende flasker via SMWS såfremt det skal være en god forretning (for mig), og dette åbner ikke for det impulsive køb på messer, butikker mv., så derfor fravælger jeg det nok.

Men hvis medlemsgebyret + priserne på whisky blev hamoneret lidt, så ville jeg klart overveje at blve medlem. Vi er dog nogle stykker som overvejer at deles om et medlemsskab - så man kan købe et par flasker om året.

Vh

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago - 11 years 6 months ago #27090 by Duffer
Lidt rystende - hvis man logger ind på Smws.com - og vælger Denmark, bliver man ledt videre til et gammelt spøgelse som får tankerne på konkurs og svindel :ohmy:
Jeg håber det er en fejl...

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 6 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27091 by dklund
Ja det kan vist kun være en fejl

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27177 by TESMWS
Det er en fejl - domænet www.smws.dk har indtil for få uger siden været i hænde på qualityworld - men David har været så flink at overgive den til The Scotch Malt Whisky Society Denmark - og i løbet af de næste 14 dage regner jeg med at den overtager adressen der i dag hedder www.smwsdk.dk, så www.smws.dk for fremtiden vil henvise til den danske side af The Scotch Malt Whisky Society.

smws.com linker i dag også ind til den rigtige side.

God aften derude

Terje SMWS

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27214 by WhiskyNut
Jeg har selv meldt mig ind i SMWS i Danmark for nyligt.

Primært fordi jeg godt li' god whisky og er ganske chokeret over at der blev oprettet en afdeling relativt tæt på hvor jeg bor istedet for i København.

Det bliver nok aldrig en god forretning at melde sig ind i en whiskyklub - med mindre man sælger den whisky man køber til mere end man har givet for det. Og det kommer ikke til at ske for mig for det "irriterende" ved SMWS er at man har haft mulighed for at smage præcis hvor god whisky det er man køber og så er det meget svært at lade det blive i flasken :)

Iøvrigt synes jeg priserne er meget fair. 950 for første år hvor man får en meget flot æske med 4 10 cl flasker og 500 per efterfølgende år med reduktion på 42 kr per flaske man køber. Så bliver prisen per måned jo lavere end en lille dårlig/kedelig fadøl ved åen i Århus. Den dag hvor jeg ikke har råd til det har jeg vist større problemer end mit medlemskab hos SMWS :P

Hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27236 by Duffer

PS og noget af det gode ved SMWS er at de ikke forsøger at skjule når deres whisky er svovl befængt

Svovl er ikke nødvendigvis et onde :-)
Burnt matches tolker jeg som svovlet - herunder noter fra Cadenheads


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28026 by JohnnyB
Undrer mig lidt kommentarerne omkring priserne på SMWS malten, da de da, absolut, ikke er hampre.

Sidder lige nu og lurer i butikken, og de dyreste flasker koster mellem 910-1000,- og er flasker der rangerer fra 25 års malt, og til 30 års malt.

Det er ikke mange steder (hvis nogen) man finder malt, i den alder, til sådanne priser. Desuden er SMWS malten da noget af det bedste malt man kan forkæle smagsløgene med.

Og eftersom der fratrækkes 42,- pr. indkøbt SMWS flaske, er en fornyelse af medlemsskabet da heller ikke noget man kan ryste over.

Medlemspakken er det bedste jeg har set, når det kommer til sådanne ting.

Så stop klynkeriet, få muldvarpen op af lommen og slut jer til rækkerne folkens :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #28029 by Duffer

Sidder lige nu og lurer i butikken, og de dyreste flasker koster mellem 910-1000,- og er flasker der rangerer fra 25 års malt, og til 30 års malt.

Den eneste 30-års jeg fandt til 1.040 kr på smws.dk er G4.3? Er det den du referer til?


Det er ikke mange steder (hvis nogen) man finder malt, i den alder, til sådanne priser. Desuden er SMWS malten da noget af det bedste malt man kan forkæle smagsløgene med.

Jeg har for kort tid siden købt 30-års Signatory single malt til under 700 kr.
SMWS er en god aftapper, men mange skotske fans har vendt dem ryggen, da kvaliteten efter deres opfattelse har været meget svingende.

Så stop klynkeriet, få muldvarpen op af lommen og slut jer til rækkerne folkens

Om en flaske er dyr eller billig - ja en 7-års til 510 kroner er i hvert tilfælde ikke billigt i min optik.
Men smager den fremragende kan et køb ikke udelukkes.
Til gengæld er der andre flasker der har et fornuftigt niveau.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 11 years 2 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28030 by kgf
hej
Har købt en del smws siden december.Må indrømme de islay whisky jeg har købt ikke holder
mangler røg, især ardbeg, også laphroaig. :unsure: mens ardmore er sgu god whisky masser af sherry. :lol:
jeg vil dog stadig købe smws :ohmy: der er masser af god whisky der skal afprøves :woohoo:
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.293 seconds