Whiskybutikker i BERLIN?

More
10 years 1 week ago #30325 by js1009
Hej

Jeg skal til Berlin i påsken med familien. Er der nogle gode whiskybutikker jeg med fordel kan planlægge at vi tilfældigt kommer forbi?

Mange hilsner
Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 week ago #30326 by MortenP
Replied by MortenP on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Cadenheads i Berlin
The following user(s) said Thank You: js1009

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 week ago #30327 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Den nye version af Whiskybase, har fået tilføjet MAPS, hvor du bl.a. kan se hvilke butikker der ligger i Berlin og omegn. Så er det bare at google udvalget.
www.whiskybase.com/maps

Hvis du går efter noget unikt, der ikke lige er til at skaffe i DK, så ligger Whisky Doris i Falkensee. Så hvis du er i bil, er det måske en mulighed.

Slainte Mhath
Søren, MWL
The following user(s) said Thank You: js1009

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 week ago #30335 by js1009
Replied by js1009 on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Takker - der er jo et glimrende udvalg:)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 days ago - 10 years 3 days ago #30349 by MMT
Replied by MMT on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Hej
Nu ved jeg ikke lige hvad jeres planer ellers er, men jeg synes nu ikke butikkerne ligger så man kommer tilfældigt forbi :). Istedet vil jeg opfordre til at gå målrettet efter fx.:
Whisky & Cigars i Sophienstrasse, som har et stærkt udvalg men priserne er dog meget lig de danske. Butikken ligger endda så man kan komme 'tilfældigt' forbi eller bare sende resten af truppen ind i Hackesche Höfe...
Cadenhead er også god og holder et mere fornuftigt prisleje. Der er stort udvalg med et naturligt fokus på Cadenheads egne aftapninger.
Men hvis man virkelig vil gøre sig selv en tjeneste skal man aflyse alt og tage til Britz for at gå en tur i Big Market. Alt blegner i sammenligning med dette whisky mekka og priserne kan man ikke konkurrere med! Uheldigvis ligger det en lille køretur (bil eller Ubahn+bus, der stopper lige foran døren) syd for Neukölln, men det er bestemt turen værd. Her finder man også et ret solidt udvalg af åbne flasker man kan smage for utroligt beskedne penge.
Både Cadenhead og Big Market har fine hjemmesider med priser, Whisky&Cigars er så posh at det bruger de ikke.
Finest Whisky er også udmærket, men klart et sted man går hen hvis man har taget den store pung med for at købe dyrt ind af de sjældne sager.
World Wide Whisky er lidt en spøjs affære og her bør man klart konsultere hjemmesiden for interessante emner inden man kommer derhen, da butikken ikke er noget at råbe hurra for. Eller det var den i hvert fald ikke sidst jeg var der.
Jeg er ikke sikker på jeg synes turen til Whisky Doris er det værd. Udvalget er godt, men det sætter unægteligt sit præg på stemningen at man står alene i kælderen i en villa i en forstad med tysk whisky nørd...

Byens bedste whisky knejpe er klart OffSide Pub i Wedding. Kæmpe udvalg og god pubstemning et sted mellem Tyskland og Skotland. Her er det iøvrigt også værd at tjekke hjemmesiden hvorvidt de viser foldbold, den aften man planlægger at tage derhen, så man ikke bliver u/heldigt overrasket. Og udover fodbold referencen ligger den også ret off, men helt sikkert turen værd.
Alternativt kan man besøge So Frosch i F'Hain, ikke langt fra Cadenhead. Glimrende udvalg, gode priser og ret velvidende bartendere, der har en lidt mærkelig ting med frøer, som det fremgår af navnet og interiøret...

Go tur
Lars
Last edit: 10 years 3 days ago by MMT.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 days ago #30351 by Lading
Replied by Lading on topic Whiskybutikker i BERLIN?
World wide whisky har to butikker der ligger et stenkast fra hinanden, den "rigtige" er helt klart et besøg værd! Rigtigt mange gamle aftapninger!

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 days ago #30352 by MMT
Replied by MMT on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Sandt nok, men sidst jeg var der havde han flyttet alle de fine flasker ind i det bagerste rum og sat et adgang forbudt skilt op...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 days ago #30356 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Det er sgu rigtigt at Werner (med hestehale) og Jens (den store) fra world-wide-whisky er lidt sære, men udvalget af spændende flasker er kæmpe og hvis du viser interesse sammen med fagforstand (uden at prutte om prisen!), bliver du også tilbudt adgang til de sjældne dråber... dog måske ikke lige med det samme til baglokalet ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 1 month ago #34580 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Whiskybutikker i BERLIN?
Der vil også snart være mulighed for at besøge en Cadenhead's butik i Berlin. Hvornår butikken åbner er endnu ikke helt på plads:

W.M. Cadenhead’s is pleased announce that there is a new Cadenhead’s shop opening in Berlin, Germany.

The shop is being opened by Stefan Bulian. Stefan’s whisky career began about 15 years ago in a pub with a large selection of whisky, including many Cadenhead’s products. Prior to undertaking this exciting new venture, he had been working with the previous Cadenhead shop, Cadenhead’s Whisky Market, for almost 8 years.


The new shop is going to be situated a short walk away from where the old Cadenhead shop was and the address is as follows;


Cadenhead’s Whisky Shop Berlin
Boxhagener Strasse 33
10245 Berlin
Germany

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 weeks ago #34587 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Whiskybutikker i BERLIN?
For at uddybe åbning af den "nye" Cadenhead shop i den Berlinske bydel Friedrichshain: Der har været en Cadenhead shop før, som blev lukket af Cadenhead, da man ikke længere kunne blive enig med den gamle ejer om forretningsbetingelser. Stefan Bulian, den nye ejer af den nye Cadenhead Shop, har tidligere været ansat i den gamle shop. Klaus Pinkernell, den gamle ejer, har nu åbnet en ny shop 200 m fra den gamle. "Pinkernell's Whisky Market" hedder den nu, og byder på alle mærker.

Desuden er den gamle butik af Werner Hertwig ("Wein & Whisky") lukket, da Werner er gået på efterløn. Den blev flyttet ca. 1 km længere sydpå og drives nu af Werner's gamle kollega, Jens Prasser.

Og en sidste: Hvis I gerne vil have stort udvalg, så kik forbi "Big Market": www.big-market.de/
Den ligger dog lidt udenfor...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.238 seconds