Bourbon smagning i Aarhus 5 april på Highlanders

More
10 years 4 days ago - 10 years 4 days ago #30390 by Macdeffe
Hej

Der er jo kommet en ny whiskybar i Aarhus, Highlanders, der blandt andet også er vores lokale bar for SMWS whiskyer

Lørdag d. 5 april kl 1400 er jeg vært for en lille smagning med emnet bourbon, selvom der også kommer to ryes på programmet

Der skal smages 8 whiskeys:

Thomas H Handy
High West Double Rye
Bulleit
Woodford Reserve
Knob's Creek
Weller Antique
Four Roses Single Barrel
Four Roses Small Batch 2013
Thomas H Handy

Prisen er 350,- og inkluderer

"Keeping with the american theme the tickets include an american style brunch - pancakes, bacon, hash browns and scrambled eggs."

Se mere på Highlanders facebook side: www.facebook.com/events/216888685176074/?source=1

Selv glæder jeg mig da til at smage 4R small batch 2013 der ifølge nogle amerikanske whiskybloggere er en af de bedste bourbons fra 2013

Sku:
recenteats.blogspot.dk/2013/11/four-rose...limited-edition.html

Whisky Advocate
whiskyadvocate.com/whisky/2013/12/12/whi...iskey-of-the-year-2/

Det bliver spændende at se om den lever op til de fine anmeldelser

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 10 years 4 days ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 days ago #30391 by dmwa
Hash browns - ikke at forveksle med hash kager fra Christiania :-D

Hash brown eller hashed brown er en simpel kartoffeltilberedning. En hash brown består af kartoffel som er skåret i terninger og herefter stegt på panden.

Lyder spændende - hvis man er til bourbon. Var til en Four Roses smagning i Aarhus for nylig - Four Roses er absolut ikke længere, hvad det har været

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 days ago #30392 by Macdeffe

Four Roses er absolut ikke længere, hvad det har været

.

JA, de er virkeligt kommet frem i skoene efter Kirin tog over. Det er helt sammenligneligt med Benriach før og efter Billy Walker. Begge destillerier gik omtrent for at være det mest intetsigende til det mest spændende

Dog har Four Roses altid aftappet kvalitetsbourbon til Japan under de magre Seagramår, hvor resten af verden ikke fik nogle gode dråber at se, ja i USA var det ikke engang en straight bourbon men en blend de havde på hylderne

Ærgeligt at jeg ikke havde hørt om den Four Roses smagning i Aarhus, jeg ville gerne have været med.

Hash Browns smager rigtigt godt :-) og er næsten altid en del af american breakfast

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 11 months ago #30493 by Peteys
Jeg glæder mig virkeligt til smagningen i morgen

Jeg håber vi bliver nogen stykker. Highlanders er en fed bar, og Deffe's bourbon kendskab er virkeligt øverste hylde.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.201 seconds