Kilkerran Whisky (Glengyle Distillery) smagning

More
9 years 10 months ago #31035 by MacNiels

De første ti år -– Et destilleri fødes

Her kommer whiskysmagningen som Al Jones har arbejdet på i næsten 11 år fra det første nye skotske destilleri i det nye årtusinde og det første nye Campbeltown destilleri i næsten 120 år.

Det begyndte med et besøg på Springbank i september 2003. Efter rundvisning, inviterede daværende destillerichef Frank McHardy på et hurtigt kig indenfor i det nye Campbeltown destilleri som de regnede med at åbne i marts 2004.

Det skulle selvfølgelig ikke siges to gange.

Det var første indtryk af Glengyle destilleriet, hvis whisky går under navnet Kilkerran. Nu hvor der er gået ti år, samles hele 16 af deres sparsomme udgivelser til denne storsmagning.

Read more...

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #31036 by TSG
Den må vi vist hellere tage med til.....det lugter lidt af Springbank.....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 7 months ago #31372 by BH
Kilkerran WIP står her som fra 5 til 10 år.
Da jeg for nyligt var i Campbeltown og sputgte ind til alderen på WIP aftapningerne fik jeg oplyst.
Der er ikke aldersangivelse på WIP aftapningerne da de ikke var sikker på at der ville være nok til alle årerne af første års produktion.
WIP 1 til og med 5 skulle udelukkende være lavet af første års produktion.
WIP 6 skulle være halvt første års produktion og halvt anden års produktion, altså teknisk også en 9 års whisky.

Jeg måtte ikke citere nogen for udsagnet, men fik det fortalt af flere personer ved J & A Mitchell

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.226 seconds