Kommentar: Nyt engelsk vin/spiritus tidsskrift

More
18 years 9 months ago #5899 by Macdeffe
BREAKING NEWS

første nummer lige ankommet i brevsprækken. Det ser spændende ud. Det ligner mere at det er 35% af alt stoffet der omhandler whisky. Uden at have nærlæste bladet ligner det et vin/whisky blad. Det bliver spændende at se hvad de næste numre bringer. Deres smagspanel smager i dette nummer 10 whiskyer fra Balvenie/Glenfiddich (blindsmagning) hvilket jo må være stedet at starte, da det er dem der ligesom startede med at udbrede malten i den vide verden.

Mange vil sikkert sammneligne dette blad med Whisky magazine, som jeg personligt holdt op med at læse for flere år siden, og umiddelbart vil jeg sige at dette blad er langt mere interresant.

Men det er jo set før at de første numre er meget gode og så falder kvaliteten, eller ensformigheden tager over.

Det bliver i hvert fald spændende at følge.

Første nummer har fokus på Sydafrika (vin!), men også en bar guide til Cape Town. Noget jeg syntes er en god idé, selvom jeg nok ikke kommer til Cape Town foreløbigt.

Artikler om Talisker, Macallan og Whyte & Mackay, Real Ale, IWSC gør dette og spændende for mig. Derudover er der også et par andre artikler om whisky generelt, som jeg ikke har fået læst endnu

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5900 by stig

Deres smagspanel smager i dette nummer 10 whiskyer fra Balvenie/Glenfiddich (blindsmagning) hvilket jo må være stedet at starte, da det er dem der ligesom startede med at udbrede malten i den vide verden.

MacDeffe


Dette er vist en udbredt misforståelse, som er startet af marketingfolk. Skotsk whisky blev eksporteret i stor stil inden at Wm Grant havde smagt sin første Mortlach.
Man siger, at Glenfiddich startede med at eksportere single malt i 1960erne. Men allerede på det tidspunkt havde Glenfiddich eksporteret til det meste af Europa, USA og andre steder i verden. I 1960erne fik man for alvor tag i det engelske marked, så måske er det det en englænder som har fået dette indskrevet i bøgerne.
Check evt. selv Glenfiddich hjemmeside.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5902 by Macdeffe
Det er nu mest bygget på min egen erfaring. Ca. de første 50 flasker single malt jeg så var alle af mærket Glenfiddich. Det har selvfølgelig altid været muligt at købe andre maltwhiskyer, men de steder jeg færdedes i firserne havde sjældent andet end Glenfiddich stående, hvis de da i det hele taget havde whisky. Den anden gode whisky jeg ofte så rundt omkring var Chivas

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5905 by bruhns
Hej MacDeffe,

Tak for det hurtige overblik -- jeg synes det ville være rigtigt godt, hvis du ville rapportere om det endelige indtryk, når du er færdig med at læse dette nummer...

Mvh.
Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5909 by whiskyconsult
hej MacDeffe

Jeg har sikkert misset et eller andet...hvad er titlen på dette nye blad og er det et abonnement fra nettet eller .....øhhh

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5910 by stig
The Premium Drinks Magazine se www.fineexpressions.co.uk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.256 seconds