Kommentar: Springbank Societys eksklusive Longrow aftapning

More
18 years 8 months ago #6123 by Duffer
Spændende aftapning - og de 15 £ til medlemsskabet er til at betale.
Hvis der er 630 flasker til rådighed med 550 medlemmer - kan man så regne med at kunne erhverve sig en flaske med indmeldelse...?
Ellers må man håbe der er en flaske i overskud når medlemmerne har været der.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6125 by jones
Om du kan blive indmeldt tidsnok til at komme i betragtning til en medlemsflaske, skal du nok forhøre dig om direkte hos Springbank.

Men det er helt sikkert at der ikke bliver en dråbe til overs når medlemmerne har været der ad to omgange.

M.v.h.,

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6126 by MacNiels
Du påtænker måske at skulle til fadet af flere gange??

MacNiels

"En Tørstig sjæl!"

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6127 by jones
Jeg stiller mig solidarisk og nøjes med een. Smagsnoterne virker nu heller ikke særligt lokkende på mig.

Men i betragtning af prisudviklingen på sidste års to aftapninger på diverse auktioner, er der ingen tvivl om at der går spekulation i det.

Sidste års Springbank 8 års til £25 er solgt til €250 (kr. 1860).

Sidste års Springbank 22 års til £95 er solgt til €625 (kr. 4.560).

Derfor tror jeg at medlemmerne tømmer lagret.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6128 by Duffer
Jeg finder SMWS' aftapninger helt fantastiske.
(Du introducerede jo selv SMWS for mig :D )
Kan man sammenligne Springbanks medlemsflasker med SMWS' medlemsflasker på kvaliteten...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6129 by jones
Af indlysende grunde har jeg ingen mening om den kommende Springbank Society Longrow 8.

SMWS har på det seneste lavet et par geniale Longrow aftapninger i 13-14 års alderen, så der er bestemt noget for den unge destilleriudgave at leve op til.

Sidste års Springbank 8 er så usædvanlig at den er svær at sammenligne med SMWS eller noget andet. Man får chancen for at opleve destillerikarakteren i en yngre variant og fra ren sherryfad.

Sidste års Springbank 22 har jeg endnu til gode at hugge hovedet af. En ren bourbon Springbank i pæn høj alder forventer jeg mig rigtig meget af.

Generelt, med Frank McHardy til at vælge fadene og hele Springbanks lager at tage af og et naturligt ønske om at imponere destilleriets hardcore fans, så burde disse Society aftapninger kunne hamle op med det meste.

Min 8-årige "ofres" i forbindelse med Whiskynytsmagningen den 12. august, så der kommer nok lidt omtale bagefter.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6330 by MacLars
Så er årets Society aftapning allerede på ebay

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

...mildest talt en skandale, jeg venter stadig på min flaske, selvom jeg bestilte dag 1 :-(

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6331 by Duffer

Min 8-årige "ofres" i forbindelse med Whiskynytsmagningen den 12. august, så der kommer nok lidt omtale bagefter.


Har du fået åbnet flasken - hvis ja - hvad er dommen...? :shock:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6332 by stig
Hvad koster den hos Calles?

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6333 by Duffer

Hvad koster den hos Calles?


Flasker i normal handel... - der skal du nok regne med en pris mellem 20 og 40 % under Scotspains :lol: :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6528 by Duffer
Af ren interesse; Har alle her (der er medlem af Springbank Society - og har bestilt en flaske af Longrow'en) fået deres flaske leveret ??

Den er ikke slettet af shoppen - så i princippet burde den stadig være til at få...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6529 by MacLars

Har alle her (der er medlem af Springbank Society - og har bestilt en flaske af Longrow'en) fået deres flaske leveret ??

Nej...og jeg har givet op at få fat i Springbank...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6532 by BH
Jeg har modtaget 2 flasker selvom jeg kun havde bestilt 1. Det bliver spændende at se om de har hævet penge for 2 på master card'et her til den første.

Selvom jeg kun havde bestilt en skal jeg nu nok få dem drukket.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6537 by MacLars

Nej...og jeg har givet op at få fat i Springbank...

Nå...det sagde jeg så for tidligt, nu er der endelig etableret kontakt, så der er håb endnu ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6566 by mkaae
De har vist desværre rigtig dårlig styr på butikken. Bestilte først en enkelt flaske, men fik mail retur at mit VISA ikke virkede, hvorfor jeg blev bedt om at lave en ny ordre og give besked direkte om dette.
Lavede så ny ordre på to flasker, da de i mellemtiden sendte mail om at det var muligt at få en ekstra, og bad om at få første ordre slettet.
Har nu ca. 14 dage efter modtaget tre flasker i to leveringer ????

Jo...der er "styr" på det :( Til alt held har jeg kunne afsætte en flaske til andet society-medlem - ellers kunne man vel også have smidt den på Ebay og få betalt de andre :)

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6666 by Duffer
Modtaget på mail;

Dear Michael,

Sorry for the delay and thank you for being patient, you will receive your bottle. Unfortunately, when your details were entered into our credit card machine, the transaction was declined and the card was declared "invalid". If possible could you please provide alternative card details and I will do my best to send your bottle as soon as possible (either later today or early tomorrow).

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6669 by MacLars
De har vist ikke været synderligt heldige med den "credit card machine", der er vist ret mange der har været ude for samme nummer (mig selv inkl.) - men netop i går havde postmanden Society-Longrow med til mig - det tog kun 2 måneder, så man skal blot væbne sig med (ualmindeligt meget) tålmodighed så kan det lykkes ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6694 by MacNiels
Parodien der ingen ende vil tage.

Jeg har for et godt stykke tid siden, efter utallige mails til springbank fået min Longrow.
Nu kan jeg så se at de endnu engang har taget sig betalt for en flaske og den skulle ligge og vente på mig ved posthuset.
Det skal lige bemærkes at jeg kun har bestildt EN flaske, så hvor de har fundet ideen til den anden flaske ved jeg ikke??

Jeg regner med at vil af med den, men har dog endnu ikke fundet en aftager til den.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6711 by Duffer

Parodien der ingen ende vil tage.
Jeg regner med at vil af med den, men har dog endnu ikke fundet en aftager til den.


Jeg er sikker på det ikke bliver noget problem at komme af med den :-)

Nu er jeg blevet trukket på kontoen - det er da fremskridt

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6712 by MacNiels
Jeg har også fundet en aftager, men nu håber jeg så at de ikke sender flere uden at jeg har bestilt!
Deres lager må jo også løbe tør på et tidspunkt!

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6715 by bdujgp
Hej med jer

Dejligt at høre, at jeres Society aftapninger begynder at "dumpe ind" efter mange hade-mails til Campbeltown.

Jeg håber snart, at se mine to her i Fredericia - Pete påstår, at Les har meget travlt og at de er på vej. Hvis det kikser, så er jeg nok former member af det der Society. Jeg har primært meldt mig ind for at modtage disse aftapninger. (Og absolut ikke med Ebay eller lign. i tankerne - At jeg nok er "bagud med mit druk" - læs: samler, er så en anden sag.

Derudover har jeg den 9. september bestilt to 70 cl. samples af mine to 1999 Springbank Casks. Den ene er en fresh sherry butt og den anden er en fresh bourbon barrel. Jeg har talt direkte med Frank McHardy og håber at de når frem, så jeg kan medbringe dem til WWW om ca. 10 dage.

Ideen er den, at alle der har lyst kan smage på, og komme med et bud på, hvornår de skal aftappes. Den 8 års Society bottling var helt fin i mine øjne, også selv om den fik lidt hård kritik på jeres super-smagning for en måneds tid siden. (Til Al - Tak for en god dram - Det var mig, der nød godt af jeres rester.)

Ses til WWW - Glæder mig meget.

NB. Sidder lige og nyder en Ben Nevis - 26 years - 1970->1996 - 52,7% - Cask no. 4531- Bottle no. 91/213 - Rigtig god dram. (Kan du huske den fra fredagens smagning på Læsø, Uldall - eller har du også glemt den !!)

Slainthe - Jørn G. - Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6717 by uldall
Ja tak for sidst, Grande Weekend, jo de laver en god dram der ved bjergene, sådan en Ben Nevis kan man godt blive forfalden til.

Med hensyn til Springbank har jeg det som Deffe, det er da en udmærket dram. men skal da ikke ligge skjul på at de samples, du havde med hjem fra dine Cask's i 2004 lover godt for fremtiden især fresh sherry butt, den glæder jeg mig til at smage på www.

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6811 by Duffer

De har vist desværre rigtig dårlig styr på butikken. Morten


Ja, det kan man vist roligt sige.
Jeg har nu fået "min" - efter 8-10 uger

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8211 by Duffer
Jeg så to flasker Longrow Society til salg hos en italiensk forhandler på WhiskyFair lørdag formiddag. Prisen var 330€ stykket

Jeg kan ikke med garanti sige at de blev solgt til den pris, men de var der ikke om søndagen....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.264 seconds