Kommentar: Whiskymessen Program

More
18 years 7 months ago #6244 by Square
Det var godt nok hurtigt at Scotspains Masterclass er/var udsolgt, uden man kan finde program eller hvordan man tilmeldte sig. Det er måske en lukket masterclass kun for inviterede?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6246 by MacLars
I Masterclass-oversigten står der at det er et "Privat arrangement".

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6247 by jones
Ja, det står faktisk at det er et "privat arrangement" hvordan det så ellers kan lade sig gøre midt i en whiskymesse.

Tyndt, tyndt program.

Tør man håbe at der kommer flere Masterclasses?


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6249 by MacNiels
Ja jeg håber også at der kommer flere.. Jeg venter spændt på at se hvad QualityWorld og Juuls kommer med af masterclass..

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6251 by MacLars
Juuls MasterClass indeholder (se her )

Isle of Skye 8 years old 40 % - Blended

8 years old Macleods Island 40 % - Island

Imperial 1991 58 % (12 år) G&M Reserve -Speyside
Sherry Hogshead, non-chillfiltered

Springbank 100 Proof (57 %) - Campbeltown
Sherry & bourbon fade, non-chillfiltered

Benromach 21 years old 43 % - Speyside
Første og anden gangs sherry fade

Ardbeg 1979 59,0 % (26 år) - Islay
Bourbon Barrel, non-chillfiltered

Highland Park 1977 PING II 52,3 % (28år) - Orkney. Sherry Hogshead, non-chillfiltered

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6252 by jones
Vi må følge opfordringen fra Claus på cask.dk og se positivt på det.

Der er i hvert fald denne gang ingen fare for at der sker flere ting på een gang som man godt vil med til :?

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6253 by PontusL

I Masterclass-oversigten står der at det er et "Privat arrangement".

MacLars


Det är svenska Ardbeg klubben som håller en provning under ledning av Scotspain.

Program:
Ardbeg 10 år.
OB.46 %.
Producent Ardbeg Distillery.

Ardbeg 1972. 31 år.
OB. 51,4 %.
Bourbon Hogshead.
Antal flaskor 245 st.
Buteljerad för Danmark.
Producent Ardbeg Distillery.

Ardbeg 1972. 32 år.
OB. 48,5 %.
Bourbon Hogshead.
Antal flaskor 236 st.
Buteljerad för Sverige.
Producent Ardbeg Distillery.

Ardbeg 1978.
Detaljer kommer under sommaren.
Producent Speymalt Whisky Dist. LTD.

Ardbeg 1996.
48,9 %.
Single Cask.
Cask type : Bourbon barrel..
Buteljerad för Scotspain, Danmark.
Producent Speymalt Whisky Dist. LTD.

Ardbeg 1993.
52,4 %.
Single Cask.
Cask type : Refill sherry butt.
Buteljerad för den Juuls, Danmark.
Producent Speymalt Whisky Dist. LTD.

Pontus Lilliehorn
Lund
Sverige

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6257 by Wallace
Man må da håbe, at der kommer flere masterclasses, ellers må jeg da tilslutte mig, at programmet er temmeligt tyndt i år.

Fint at se, at Juul's holder en interessant masterclass, men det er dog kreperligt at den kun afholdes om eftermiddagen.

Det er også en meget interessant masterclass, som Scotspain holder "for lukkede døre". Jeg synes dog, at det er en kedelig udvikling, hvis der kommer flere af denne type masterclasses, på bekostning af masterclasses, som er tilgængelige for alle. Denne type masterclasses lægger jo beslag på lokaler og foredragsholdere, så der ikke er så mange muligheder for masterclasses for alle andre.

Det er temmelig ærgerligt, at MAC Y har valgt fra, da de normalt har en af de allermest interessante stande.

Ovenstående skal ikke opfattes som sure opstød, men er kun udtryk for hvad jeg kan udlede af programmet. Jeg håber da, at der stadig kan nå at komme nogle guldkorn (læs masterclasses), som kan gøre messen værd at tage over til, når man kommer fra det mørke Jylland :)

Bjarne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6258 by stig

Det er også en meget interessant masterclass, som Scotspain holder "for lukkede døre". Jeg synes dog, at det er en kedelig udvikling, hvis der kommer flere af denne type masterclasses, på bekostning af masterclasses, som er tilgængelige for alle. Denne type masterclasses lægger jo beslag på lokaler og foredragsholdere, så der ikke er så mange muligheder for masterclasses for alle andre.

Bjarne


Hej Bjarne og jer andre.

Man kan diskutere om udviklingen er kedelig eller naturlig.
Nu har Scotspain på flere whiskymesser afholdt masterclasses til rene foræringspriser og alligevel er der kun 8-10 interesserede.
Når man så får en henvendelse fra en klub, som vil betale prisen, skulle Scotspain så sige nej tak og afholde endnu en 'minimasterclass'?

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6259 by Wallace
Hej Stig,

jeg kan sagtens forstå dit synspunkt, men jeg håber da også at du kan forstå, at hvis udviklingen går mod lukkede masterclasses, så er der en reel risiko for, at whiskymessen afgår ved døden. Hvad skulle argumentet så være for at tage på messen, når man som jeg betragter masterclasses som en meget vigtig del af whiskymessen ?

Bjarne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6260 by Duffer

Hvad skulle argumentet så være for at tage på messen, når man som jeg betragter masterclasses som en meget vigtig del af whiskymessen ?


Som entusiast er der (groft sagt) ikke andet at komme efter end Masterclass.
Det kan lyde negativt, men jeg mener heller ikke at arrangørerne gør det nemmere for sig selv, når programmet kommer så sent og når en Masterclass er solgt på forhånd.
Jeg kan godt se det fra udbyderens side, men det er ikke særligt kundevenligt :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6261 by MacLars

Som entusiast er der (groft sagt) ikke andet at komme efter end Masterclass.

Det er jeg ikke enig med dig i. Masterclass er en meget vigtig del af whiskymessen, her er programmet dog lagt på forhånd, og man "ved" hvad man går ind til.

I hallerne derimod kan man vælge sit helt eget smageprogram, som kan blive ændret mange gange undervejs når man hører lidt rundt omkring og lader sig inspirere af de andre deltagere på messen, samt ikke mindst udstillerne...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6262 by jones
Efter Stigs forklaring synes jeg at fejlen ligger entydigt hos messearrangørerne.

Hvorfor i alverden omtaler man en smagning som reelt slet ikke indgår i programmet og som messens gæster ikke har adgang til?

Svaret er nok at det "fylder" jo altsammen i et - indtil videre - magert program.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6263 by Duffer

Som entusiast er der (groft sagt) ikke andet at komme efter end Masterclass.

Det er jeg ikke enig med dig i. Masterclass er en meget vigtig del af whiskymessen, her er programmet dog lagt på forhånd, og man "ved" hvad man går ind til.

MacLars




Jeg mener så ABSOLUT at Masterclass er en meget vigtig del.
Den "ordinære" whiskymesse ikke er noget som tiltrækker mig - og det jeg så prøvede at sige var, at der (for entusiaster) ikke var noget at komme efter - udover Masterclass.
Beklager hvis det kunne misforstås. :oops:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6264 by MacLars

Jeg mener så ABSOLUT at Masterclass er en meget vigtig del.
Den "ordinære" whiskymesse ikke er noget som tiltrækker mig - og det jeg så prøvede at sige var, at der (for entusiaster) ikke var noget at komme efter - udover Masterclass.
Beklager hvis det kunne misforstås


hehe...det var nok nærmere mig der skrev noget som kunne misforstås, jeg forstod godt hvad du mente, jeg er helt enig i at MasterClass er en vigtig del af WhiskyMessen - men jeg mener så tilgengæld også at "gulvet" er en vigtig del - også for entutiaster.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6266 by stig
Det er vel også for tidligt at sige, at smagsprøverne ikke er interessante.
Såvidt jeg ved planlægger Qualityworld at komme med 100 smagsprøver og da de udelukkende beskæftiger sig med uafhængige aftapninger og heraf de flest ved cask strenght, så skulle der jo nok være en del for entusiasterne.
Eller hvad drikker en whiskyentusiast?

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6267 by bruhns
Qualityworld kommer med omkring 150 forskellige whiskyer, de fleste af dem i fadstyrke, fra 12-13 forskellige uafhængige aftappere. Endvidere har vi James Cowan fra den uafhænige aftapper Dewar Rattray med og han afholder to masterclasses med fokus på træ: fadpolitik og træets indflydelse på lagringsprocessen -- med andre ord en teknisk smagning fremfor en produktsmagning. Det ser også ud til (om alt går vel) at vi kan præsentere den nye Alchemist serie fra Gordon Wright og vi har også en kok fra Hilton Copenhagen, der kommer og laver nogle små hapsere der passer til whisky. (Tak i øvrigt til alle der har svaret på spørgeskemaet omkring muligheden for fremtidige whiskymiddage på Hilton.)

Vi håber at se rigtigt mange af jer -- vi vil i hvert fald gøre vores til at messen bliver sjov og spændende.

Mange hilsener,

Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6269 by MacNiels

Endvidere har vi James Cowan fra den uafhænige aftapper Dewar Rattray med og han afholder to masterclasses med fokus på træ: fadpolitik og træets indflydelse på lagringsprocessen -- med andre ord en teknisk smagning fremfor en produktsmagning.


Det lyder rigtig spændende!! Lidt atypisk masterclass end det som vi er vandt til, men det skal jeg helt sikkert med til.
Og så er det altid spændende at høre en rigtig fagmand.
Jeg husker stadig Springbank masterclass i Kolding (men ikke så meget bagefter). Rigtig rigtig godt!!

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6270 by Duffer

Det er vel også for tidligt at sige, at smagsprøverne ikke er interessante.

Hvad drikker en whiskyentusiast?

Stig


Det kan du have ret... :?

Kan kun svare for mig selv;

Derhjemme - Single Malt Whisky af rimelig kvalitet
På whiskymesse - Noget jeg ikke har haft mulighed for at drikke før - eller en der er udenfor min økonomiske grænse...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6309 by Boggen
Kom egentlig til at tænke på hvor Kjær og Sommerfeldt er henne. Sidste år havde de da en stand med et flot udvalg af aftapninger fra Murray McDavid og Bruichladdich.

Nogen der ved hvad der er sket med dem?

/Bo

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6310 by caskdk
Kjær og Sommerfeldt har jo lukket alle deres butikker ned (på nær den i København) De andre er nu Vignoble butikker.
Det er måske en af grundene til at K & S ikke er med.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.254 seconds