Kommentar: Hazelburn på markedet

More
18 years 7 months ago #6366 by Peterap
Hmmm mener vi smagte den til Springbanksmagningen i Kolding (kan det ikke passe) - den var virkelig super...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6370 by Macdeffe
Ja vi smagte en ikke færdig-married version, der var rigtig god

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6422 by MacNoller
Det antal flasker R.M.W får på onsdag er allerede revet væk.
www.royalmilewhiskies.com/viewin ... e_id=diary

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6458 by jones
Efterspørgslen på Hazelburn var så stor at destilleriet har droppet tanken om at sælge den fra webshop til medlemmer af Springbank Society!

På Royal Miles hjemmeside stod der imorges at den kommer om 2-3 uger, men da jeg forhørte mig om de kunne garantere levering, svarede de

"I'm very sorry - Hazelburn is now gone. It disappeared very quickly."

Straks efter blev hjemmesiden opdateret med ordene:

"SOLD OUT! Never likely to be around for long, we have sold our allocation of Hazelburn."

Et tip: www.thewhiskyexchange.com har den (endnu). De har i hvert fald lovet at sende mig et par flasker idag.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6461 by MacLars

Efterspørgslen på Hazelburn var så stor at destilleriet har droppet tanken om at sælge den fra webshop til medlemmer af Springbank Society!


Måske de har erkendt at de ikke er jordens bedste til at styre en webshop? Jeg bestilte årets society-aftapning d. 1/9 - nogen dage senere modtog jeg så en mail (som også en flok andre danskere/svenskere fik kunne jeg se) om at min betaling ikke var gennemført - svarer tilbage til dem med nye kortoplysninger, det kan jo være man har skrevet forkert kortnr eller lignende...Siden har jeg intet hørt, udover en society-mail at nu kan man bestille ekstra flasker...jo tak, men hvor er flaske 1?? Og jeg har kontaktet dem mange gange, uden at høre en lyd...

Det er ærgeligt de laver så god whisky, ellers havde jeg boykottet dem ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6487 by BH
www.thewhiskyexchange.com har fået Hazelburn på deres hjemmeside, med alle 3 etiketter. De skriver der kun er begrænset antal, og de hurtigt forventes udsolgt.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6494 by MichaelMadsen
Juuls Vin og Spiritus får Hazelburn på lager ultimo september - primo oktober.
Vores tildeling er blot 180 fl. til hele Danmark, som efter bedste evne vil blive fordelt til butikker, barer og restauranter.

Med venlig hilsen
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6509 by jones
Der er 1700 flasker med hver af de tre etiketter. Kun 5100 flasker ialt til hele verden.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6511 by MacNoller


Et tip: www.thewhiskyexchange.com har den (endnu). De har i hvert fald lovet at sende mig et par flasker idag.


Al J.


thewhiskyexchange har heller ikke flere.

Og med de få flasker der kommer til salg i DK bliver det
nok også en kort visit på salgslisten..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6516 by Duffer
De er begyndt at dukke op flere steder... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6517 by jones
Ja, de er begyndt at dukke op flere steder. :D

Den viste flaske er med Stills maleriet. De andre to varianter er med et billede fra malteri og et billede af et endestykke fra et Hazelburnfad.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Bjærre
  • Visitor
  • Visitor
18 years 7 months ago #6519 by Bjærre
Replied by Bjærre on topic Kommentar: Hazelburn på markedet
Vil nogle af De Herrer ud med hvor de har set en Hazelburn og hvad prisen ligger på i Danmark?

MB

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6522 by Duffer
Jeg fandt den på en udenlandsk hjemmeside.

Desværre ser den også ud til at være udsolgt der - linket virker ikke her 24 timer efter....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6525 by jones
Jeg har brugt en del kræfter på at skaffe to flasker (een til mig selv og een til min Springbanksmagning på Cockney Pub næste måned).

Jeg talte med Campbeltown for få minutter siden og fik den besked at nu er Hazelburn officielt udsolgt fra destilleriet.

Mit bedste bud ville være at bestille hos Juul eller en af deres forhandlere, men 180 flasker rækker ikke langt.

Den smagte forrygende på whiskymessen sidste november og vi kan håbe at den kun er blevet bedre efter 9 måneder tilbage i fadene.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6527 by MacNiels
Det bliver interssant at høre hvad prisen hos Juuls bliver.
Det lyder jo til at han umiddelbart er den eneste her i landet der får den hjem

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6530 by Duffer
Med over 5000 flasker burde man kunne teoretisk set kunne få fat i den.
Så er der det med udbud og efterspørgsel.
Den bliver garanteret dyrere med den store efterspørgsel der har været og stadig er...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6531 by jones

Det bliver interssant at høre hvad prisen hos Juuls bliver.
Det lyder jo til at han umiddelbart er den eneste her i landet der får den hjem

MacNiels


Juul er Springbanks danske importør, så ja, det er i første omgang dem der får det hele.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6536 by Duffer
Jeg har netop modtaget følgende meddelelse (hvem der bare var ansat hos Springbank)

"Hi Guys,

I am writing to all of you to inform you that we will not be putting Hazelburn onto the on-line shop.
The demand for the First Release has been greater than we had anticipated, with the result that Eaglesome
(Our Campbeltown Shop) has already sold its full allocation.
Most of the bottles were taken by staff (at full price).

This does not mean that you will not be able to get a bottle.
We have currently only bottled half of the total stock of Hazelburn for this year. The remaining stock has already been allocated to distributors throughout the world, and should be appearing in retailers near you before christmas.

I am sorry if any of you are dissapointed, and I wish you all the best getting a bottle."

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6538 by Macdeffe
Ja jeg fik den samme mail

Ja, de er ikke helt dumme de ansatte ved Springbank

Det er synd for dem der godt kan lide at DRIKKE Springbank at det er blevet en samler whisky, der forhandles til latterlige priser

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6539 by Duffer

Most of the bottles were taken by staff (at full price).


Jeg syntes det er ok at personalet kan købe 2 flasker før alle andre.
Men alt udover 2 flasker kan kun være spekulation :cry:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6541 by MacNiels
Man kan evt. hygge læse lidt i Springbanks egen member forum og bemærke at de ikke just er hamrende populere med deres Hazelburn stunt.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6542 by Macdeffe
Tjaa, nogle destillerier har et "hype" omkring sig. Den nye Ardbeg Single Cask var ikke på deres hjemmeside mere ned højst en uge. Men der var heller ikke mere end 216 flasker....

Var der nogen der nåede at få en flaske ?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6543 by MacNoller

Ja, de er begyndt at dukke op flere steder. :D
Al J.


Ja nu også i aalborg. :D

Her er de 2 andre.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6551 by Duffer
Og i Esbjerg :lol:

_________________
Slàinte

Michael

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6552 by MacLars
...og de er alle 3 også dukket op på eBay:

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

i skrivende stund budt op på €86-89...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6553 by Macdeffe
Jeg smagte den også på messen og syntes den var meget god. Men jeg syntes altså der er ved at gå kejserens ny klæder i den :-)

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6554 by BH
Det er en stor fejl fra Springbanks side at de har lavet 3 forskellige etiketter.
Det gør de tilgængelige antal flasker mindre for dem der bare vil drikke whiskyen. Selvfølgelig skal samlere jo have en af hver, og en til at drikke. Har selv købt en af hver, men de skal nu alle drikkes.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6555 by jones
Jamen, Bjarne. Du mener at det er en "stor fejl" af Springbank at lave de tre etiketter, men samtidig fortæller du at du har købt et sæt.

Hvis de 5100 flasker havde været ens, så havde du nok købt højst to. een til at drikke nu og een til at drikke senere.

De tre etiketter har altså fået dig til at købe mere end du ellers ville have gjort. Whiskybranchen vil sikkert gerne lave flere "fejl" af den slags.

I et andet indlæg beretter du at du har givet 200 pund for en tidligere Hazelburn aftapning, som ellers blev givet til destilleriets personale som julegave.

Vi har også set de tre Springbank Society medlemsaftapninger gå til 4-5 gange prisen på diverse auktioner.

Det der er fælles for den slags handel er at destilleriet faktisk ikke får andel i de opskruede priser, kun spekulanterne som køber ind med henblik på videresalg.

Ved at lave tre varianter på Hazelburn First Edition skaber destilleriet helt klart meromsætning. Faktisk fik de udsolgt på få dage.

Springbank er blandt de destillerier som er allermest tilbageholdende når det gælder kynisk skabelse af samlerobjekter.

Springbank samlerobjekter opstår naturligt på grund af en meget begrænset produktion og forbi produktet er så godt at de fleste flasker drikkes, i stedet for at samle støv på hylder.

Lanceringen af et nyt mærke giver dem velfortjent omtale og når noget så uskyldigt som tre forskellige etiketter kan give lidt ekstra opmærksomhed som ellers ville koste en formue i markedsføring, så ser jeg ikke problemet.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6556 by BH
Jeg synes da det er helt ok at Springbank sælger mange flasker, det er jo også et rigtigt godt produkt de laver. Når jeg har købt alle 3 flasker skyldes det nok en pludselig indskydelse. Dog køber jeg tit 2-3 flasker hvis de er et begrænset produkt, og det er et jeg på forhånd ved jeg kan lide.

Al min whisky købes for at drikkes. Hvilken glæde har jeg ved at der en dag er nogen der arver det? Specielleflasker åbnes dog ofte ved særlige lejligheder :)

Det er den diskussion der har været her og andre steder der får mig til at give mit synspunkt. Der er mange utilfredse whisky nydere som taler negativt mod Springbank, hvilket de ikke forjener. Med deres society har fans fået mulighed for at købe anderledes aftapninger. At der så er nogen der vil tjene på det undrer jo. Jeg har drukket min 8 års society aftapning lige da jeg fik den. Ser frem til jeg skal åbne min 22 års og 8 års Longrow.

Jeg tror også skabelsen af deres society medførte mere arbejde end de var gear'et til. Selvom det koster penge at være medlem sammenlignet med så mange andre har de jo fået mange medlemmer.

Bjarne H. (stor Springbank fan)

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6557 by Duffer

...og de er alle 3 også dukket op på eBay:
MacLars


Så vidt jeg kan se, er flaskerne der er udbudt på eBay, en forhandler.
Så kan man tale om lav moral - specielt hvis samme forhandler også er kommet i besiddelse af 180 flasker... :evil:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.319 seconds