Kommentar: Nyt luksusfad hos whiskyowner

More
17 years 5 months ago #9650 by karlejnar
Citat: "Fornemt eksemplar, ret afdæmpet i sin røg - helt perfekt"

Lyder godt - men hvorfor så ikke tappe den nu. Kan man ikke risikere, at den har nået toppen allerede?

Hvilken fadtype er der tale om?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9679 by Hering
Så skal man rubbe neglene - 96% er solgt på to dage!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9680 by dmwa
Må man spørge dumt - hvis alt er solgt - hvorfor så vente 2 år på at aftappe - den bliver - i mine øjne - ikke nødvendigvis bedre af endnu et år eller 2 på tønde????

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9685 by fao
Det er første gang, jeg har set et fad blive solgt så hurtig.
Godt jeg fik min andel :D

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • André
  • Visitor
  • Visitor
17 years 5 months ago #9687 by André
Replied by André on topic Kommentar: Nyt luksusfad hos whiskyowner

Må man spørge dumt - hvis alt er solgt - hvorfor så vente 2 år på at aftappe - den bliver - i mine øjne - ikke nødvendigvis bedre af endnu et år eller 2 på tønde????


Pointen med vores koncept omkring WhiskyOwner er ikke at være en webshop, hvor du kan få billige flasker tilsendt straks du har bestilt. Vi gør meget ud af, at vi er en kreds af mennesker der ejer fade, og at være medejer af et fad er også at gå at vente på at det skal tappes.

Ellers kunne vi jo lige så godt bare aftappe fadene og sælge dem flaskevis - og det er ikke det vi vil.

Desuden tror jeg heller ikke den tager skade af at vente i 1,5 år på aftapning, ellers havde vi planlagt det anderledes.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9688 by Duffer

hvorfor så vente 2 år på at aftappe


Jeg har smagt et par stykker fra WO - og har endda selv købt et par stykker
Jeg syntes konceptet er rigtigt godt - men finder ventetiden ulidelig - og to år for lang tid.
Men det er nok bare mig der er utålmodig :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9699 by BenRiach
Der var jeg sq for langsom...

Piv piv :x

BenRiach

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9700 by Hering

Piv piv :x
BenRiach


La' vær' å tud'! Der er masser af andre dejlige fade til salg. De er alle sammen billigere og de fleste af dem bliver endda tappet før PE'en!

Hvis du skal nå med på Bowmore 1989'eren, så skal det til at være. 95% er solgt p.t.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9701 by Towle

Der var jeg sq for langsom...

Piv piv :x

Kl. 19:30 i 4. kvartal, 2008 slår vi gækken løs. Kom til Viborg og dyp dit tørre næb :P

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9709 by smalle
Har lige modtaget en mail Tirsdag 14 Nov 2006 22:07:13 .
Normalt planlægger vi jo aftapningen af et fad baseret på vurdering af optimal lagring og ønsket aldersbetegnelse, kombineret med en general ide om, at fadene skal komme jævnt fordelt, så medejere af flere fade ikke sidder med store regninger fordi der kommer mange fade på én gang. Men med dette fad er det jo en lidt exceptionel situation, især fordi det gik så hurtigt med at blive solgt. Derfor har vi valgt at du som medejer denne gang kan være med til at bestemme aftapningstidspunktet af dette fad.

Derfor har vi valgt at du som medejer denne gang kan være med til at bestemme aftapningstidspunktet af dette fad. Du kan vælge mellem 2 muligheder:

1 : At vi venter med at aftappe til det originale tidspunkt i 3. kvartal 2008.
2 : At vi aftapper fadet i slutningen af 2. kvartal 2007 med frigivelse af flaskerne lige efter sommerferien.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9713 by BenRiach

Hvis du skal nå med på Bowmore 1989'eren, så skal det til at være. 95% er solgt p.t.


Har lige set at den er udsolgt :?
Men jeg overlever nok, jeg har købt en andel i den Cragganmore fra 1993.

Ellers tak

BenRiach

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9717 by Chief
Hej Kurt

Ohhh, hvor er mit næb dog også tørt. Jeg ville med glæde tage den lange vej fra Vordingborg for at være i Viborg kl. 1930 i 4. kvartal i 2008. Er det for ubehøvlet at fremsætte en sådan påstand ? :oops:

Selvfølgelig ku' det aldrig falde mind at være så ubehøvlet ikke at medbringe en eller anden form for "kompensationsflaske" for yderligere at slå gækken løs.

Med venlig hilsen
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9720 by Towle

Ohhh, hvor er mit næb dog også tørt. Jeg ville med glæde tage den lange vej fra Vordingborg for at være i Viborg kl. 1930 i 4. kvartal i 2008. Er det for ubehøvlet at fremsætte en sådan påstand ? :oops:

Selvfølgelig ku' det aldrig falde mind at være så ubehøvlet ikke at medbringe en eller anden form for "kompensationsflaske" for yderligere at slå gækken løs.

Ta' for en sikkerheds skyld en taxa - jeg har mange andre modbydeligheder i skabene. Hvis du medbringer en vordingborgsk specialitet, har vi vel allerede en aftale? :wink:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9721 by Hering
Så mangler vi bare at MacY arrangerer en ny smagning på prærien, så alle århusianerne kan komme på en ny togtur med indlagt frikadellepause og bussmagning!

Dejlig sportsgren vi deltager i her!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9722 by Hering

Har lige set at den er udsolgt :?
Men jeg overlever nok, jeg har købt en andel i den Cragganmore fra 1993.


Ellers må vi jo lege bytte-bytte-købmand :-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9724 by Chief

Ta' for en sikkerheds skyld en taxa - jeg har mange andre modbydeligheder i skabene. Hvis du medbringer en vordingborgsk specialitet, har vi vel allerede en aftale?

Venlig hilsen
Kurt

Vi har helt sikert en deal, Kurt. Så kan jeg følges med BenRiach, da vi kommer fra samme område i det sjællandske. :D Og så kan vi jo få sat ansigt på vores jyske trosfæller. Vi kan næsten ikke vente.

Dejlig sportsgren vi deltager i her!

Hering

Der er ingen tvivl i mit sind om, at såfremt whisky-smagning var på det olympiske program, ville vi danskere hjemføre i bunkevis af medaljer. :lol:

Mvh
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9725 by BenRiach

Ellers må vi jo lege bytte-bytte-købmand :-)
Hering

Se det ville jo slet ikke være dårligt :lol:
Det må vi lige se på.

Hilsener
BenRiach

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9756 by Towle

Har lige modtaget en mail Tirsdag 14 Nov 2006 22:07:13
[cut Elly]
Derfor har vi valgt at du som medejer denne gang kan være med til at bestemme aftapningstidspunktet af dette fad. Du kan vælge mellem 2 muligheder:

1 : At vi venter med at aftappe til det originale tidspunkt i 3. kvartal 2008.
2 : At vi aftapper fadet i slutningen af 2. kvartal 2007 med frigivelse af flaskerne lige efter sommerferien.


Kun 18 ud af 55 fadejere har stemt for en fremskyndet aftapning, så 2008 står fast.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9762 by Peteys

Dejlig sportsgren vi deltager i her!

Hering

Nu er OL jo det sted hvor det i sin tid handlede om at være med, og ikke nødvendigvis at vinde. Men en ting er da helt sikkert, vi kan vist godt opnå en rimelig bredde indenfor sportsgrenen herhjemme! Jeg ville i hvert fald være ked af kun at være reserve....

Slainthe
Peter

Der er ingen tvivl i mit sind om, at såfremt whisky-smagning var på det olympiske program, ville vi danskere hjemføre i bunkevis af medaljer.

Mvh
Niels


Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.225 seconds