Afstemning: Åbner du en speciel flaske...

×

Poll: Åbner du en speciel flaske i forbindelse med julen?

Ja
32 54.2%
Nej
13 22%
Den er allerede åben
14 23.7%
Total number of voters: 52 ( Rauff, BenRiach, FrankJensen1, Laur, Chief ) See more
Only registered users can participate to this poll
More
17 years 4 months ago #9714 by MacLars
Åbner du en speciel flaske i forbindelse med julen?

Skriv gerne hvilken ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9715 by Macdeffe
Jeg åbner ca. 24 flasker :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9716 by Chief
Jeg har til den søde jule tid besluttet at tage hul på mine fire flasker Macallan i Decade-serien (20-30-40-50'erne). :D Nu har jeg haft dem stående i rimelig lang tid, så nu skal de smages. Og forhåbentlig i selskab med gode whisky-venner. Mon ikke de skulle være tømt når julen og nytåret er vel overstået, for de er jo trods alt kun i ½ L flasker.

Jeg håber blot ikke at 20'ren er så ringe, som Jim Murray påstår. Men lad os nu se. Jeg glæder mig ihvertfald gevaldigt.

Hvis det skulle gå helt galt med mange besøg julen over, så bliver der nok taget hul på min Provenance Caol Ila fra MAC Y, dest. 1989, bott. 2004, flaske no. 42 af 400 fra fad no. 1319. Den blev udvalgt til "Silkeborgs malt whisky 2004". Den lyder spændende, så det er da muligt jeg ikke venter til julen. :lol:

Mvh
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9728 by Justesen
Min jul kommer tidligt.

Jeg bliver far for 1. gang inden for de næste par dage. Hun er sat til d. 16/11-06. Når "den lille" vælger at komme til verden, bliver der åbnet for Juuls "Flying Spider" (Linkwood 1990), samt en Glengoyne vintage port finish 1993 singe cask. Jeg ved at "den lille" bliver en succes, så jeg håber det samme om de to malts.

Justesen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9729 by solarex
Ja, der skal proppes noget nyt op i julemåneden. Og så håber jeg også på at der vanker lidt nye flasker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9731 by J@cK
Nu har jeg gået rundt om min 30 års laphroaig i et halvt års tid. så nu skal det være 8)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9734 by O.Thomsen
Vi tømmer sjatter (hårdt arbejde - men nogen skal gøre det), så julen kalder på de "ældste" sjatter Bushmill 21 år-lidt sød men som skrevet før nogen skal gøre det.
O. Thomsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9737 by karlejnar
Jeg åbner som regel én til nytårsaften - gider s** ikke mere drikke surt fransk boblevand.

Og siden vi har startet traditionen med en whiskysmagning årets næstsidste aften, bliver der jo som regel åbnet et par stykker dér.

I år skal jeg jo også have åbnet et par af de rigtig "gamle" til 60+ smagningen i Aalborg, så jeg tror det rækker :P

Men på den anden side - jeg er jo er kommet frygteligt bagud i år, så det kan jo være, der smutter et par stykker mere :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9742 by MortenMacAlabur
Jeg åbner normalt et par stykker til jul, hvis der ikke lige står et par gode slanter i skabet.

Lige som Karl Ejnar bliver der åbnet et par ældre sager i forbindelse med 60+ smagningen.
Springbank Dun Bheagan 36yo og Bunnahabhain MacKillops 28yo.

I aften står den i øvrigt på Islay-smagning i Aalborg Whisky Laug. Et super program, så jeg glæder mig allerede.

Og til Karl Ejnar - Selvom du åbner et par flasker mere i julen, så får det ikke din "samling" til at dykke nævneværdigt" ;-) . Du skal måske have noget hjælp?

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9743 by Hering
Jeg giver også gerne et nap med :lol:

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9745 by karlejnar

I aften står den i øvrigt på Islay-smagning i Aalborg Whisky Laug. Et super program, så jeg glæder mig allerede.

Glæder mig også - vi ses derude

Og til Karl Ejnar - Selvom du åbner et par flasker mere i julen, så får det ikke din "samling" til at dykke nævneværdigt" ;-) . Du skal måske have noget hjælp?

og

Jeg giver også gerne et nap med

Tak for tilbudet - det er jo i "nøden" man skal kende sine venner :wink:

Måske I gerne vil ha' en invitation til vores "lillenytårsaften" smagning. Emnet har de seneste to gange været Skotland rundt, men det behøver det jo ikke blive ved med. Jeg er åben for andre forslag

Og som om det ikke var galt nok med at være bagud, så kommer der jo to sæt Norse Cask Mortlach og Glen Spey om en uge. Fire flasker mere :oops:

Så et forslag til programmet kun meget vel være:
Mortlach uden/med Rom-finish
Glen Spey uden/med Cognac-finish
Springbank uden/med Port-finish (100 Proof/Port Wood)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9746 by BenRiach

Min jul kommer tidligt.

Jeg bliver far for 1. gang inden for de næste par dage. Hun er sat til d. 16/11-06. Når "den lille" vælger at komme til verden, bliver der åbnet for Juuls "Flying Spider" (Linkwood 1990), samt en Glengoyne vintage port finish 1993 singe cask. Jeg ved at "den lille" bliver en succes, så jeg håber det samme om de to malts.

Justesen


Ønsk dog lige manden tillykke.

Både med "den lille", og så oss lige med de go ´e flasker.
Held og lykke med det hele.

BenRiach

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9747 by Towle

Tak for tilbudet - det er jo i "nøden" man skal kende sine venner :wink:


Eller som jeg plejer at sige: "Det er på nødderne man skal kende sine veninder" :D

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9748 by Towle

Nu har jeg gået rundt om min 30 års laphroaig i et halvt års tid. så nu skal det være 8)


Uuuuuuhauauaua, den har jeg drømt om i alle årene :lol:

Får vi en tilbagemelding?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9751 by henrikslaug
Har udset mig "Cellar 13" til juleaften. Er der nogen med kommentarer til dét valg?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9754 by MacNoller
Åbner en Longmorn 1973-2005 56,2% first fill sherry butt cask.:2198
til 60+ smagningen d.2/12
Blairfindy (glenfarclas) 35yo 53,7% Cask ref: BA 2004/203
skulle også åbnes der, men den har knækket halsen. :)

I aften står den i øvrigt på Islay-smagning i Aalborg Whisky Laug. Et super program, så jeg glæder mig allerede.

Ja ikke det værste program til en afslutning på året i lauget..SES

Måske I gerne vil ha' en invitation til vores "lillenytårsaften" smagning. Emnet har de seneste to gange været Skotland rundt, men det behøver det jo ikke blive ved med. Jeg er åben for andre forslag

Så et forslag til programmet kun meget vel være:
Mortlach uden/med Rom-finish
Glen Spey uden/med Cognac-finish
Springbank uden/med Port-finish (100 Proof/Port Wood)

Lyder spændende, har Mortlach uden finish & Springbank Port Wood

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9757 by karlejnar

har Mortlach uden finish & Springbank Port Wood

Jamen det var ikke meningen, du sku' ha' noget med. Meningen var at I skulle hjælpe mig mindre bagud med mit druk ;)
Jeg har jo de nævnte blandt mine "ikke-samling-blot-bagud-med-at-drikke" flasker.

Men din Mortlach kunne da være spændende alligevel hvis det ikke er den fra Norse Cask.
Det kunne jo også være, andre lå inde med nogle andre Glen Spey eller Springbank. Eller for den sags skyld andre uden/med finish, gerne fra andre steder end Speyside og Campbeltown.

Nåh ja - forresten har jeg da også Bladnoch 15år uden/med Rom-finish
Så måske kunne det alligevel blive lidt af Skotland rundt uden/med finish?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9758 by Chief
Hej Justesen

Er du blevet far ? I bekræftende fald, så hjertelig til lykke og håber mor og barn har det godt. Og SÅ skal flaskerne åbnes. :D
Hvis der ikke er sket noget endnu, så var det måske en ide at åbne en af flaskerne for at dulme nerverne med en dram.

Med venlig hilsen
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9774 by MichaelLarsen
Først en stor hilsen til Justesen.....håber alt vel med både mor og barn, også selvom det måske ikke engang er sket endnu.

Har besluttet mig for en 30 års Royal Lochnagar til julemåneden. Har store forventninger efter at have prøvet den almindelige 12 års (i øvrigt normalt billig i Calles).
Typisk Highland, blød og rund, når man bare skal hvile smagsløgene.

Bortset fra det......en glædelig jul til jer alle, og nyd jeres valg af højtidsflasker.

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9880 by Justesen
Så skete det. en lille pige kom til verden d. 24/11-06 kl. 1530. Mor og barn har det godt. Vi kom hjem fra sygehuset i går søndag, og der blev straks åbnet for et par af de goe'.

En Glengoyne vintage port finish fra '93 aftappet ved 54,6%. Den havde en fyldig maltaroma, og en pæn antydning af portvinsfadene. Jeg fandt den dog en del spids, og oplevede at den skulle fortyndes en del, før at den virkelig åbnede sig. En dejlig dram.

Efterfølgende blev der åbnet for Juuls "flying spider" en Linkwood '90, aftappet ved 46 %. cask nr. 4985 flaske nr. 73/551. En virkelig dejlig dram, man kan nyde igen og igen. Når den ikke stå på Islay med masser af tørv og røg (min yndlings), er dette virkelig så anderledes, at man ikke kan sige andet, at "det er go' whisky". Den kan virkelig anbefales.

Justesen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9882 by Chief
Bravo Justesen. :D :D :D

Et varmt til lykke fra det sydsjællandske. 8 dage over tiden er ikke så slemt. Men da det var din første gang var du nok lidt ude af flippen.

I solidaritet med den glade far, snupper jeg det sidste i min 21 års SC Port Ellen fra Douglas Laing. Og som vi siger i flyvevåbnet: "Many happy landings" til jer alle tre.

Mvh
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #9965 by MichaelLarsen
Et kæmpe til lykke til Justesen, og vel også til hans kone.
Det er stort, og flasken er velfortjent...hvis du lader konen smage, kan den lille jo endda få god smag ind med modermælken.

Et lille venskabeligt hik til Chief....mener du ikke "som DE siger i flyvevåbenet"....jeg troede du var blevet for gammel til den spøg......hahaha

Michael Larsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10064 by BH
Forleden åbnede jeg min juleflaske.
Det blev en Longrow 1974, og jeg synes nu at Longrow fra først i 70erne har mere tørvepræg end nyere.

Men alt i alt er det en pragtfuld flaske så måske skal der åbnes en mere i juleferien (tror det bliver en gammel speyside)

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.323 seconds