Soap

More
12 years 2 months ago #25012 by Macdeffe
Soap was created by Macdeffe
Smagsnoter unødvendige

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25013 by Duffer
Replied by Duffer on topic Soap
Skulle det ikke have være en Bowmore så? :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25016 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Soap
Steffen, var du ikke med da Ulla eller Claus åbnede for en Arran afsluttet på et L'oreal fad? Eller hvad det nu var.

Den var godt nok speciel og ikke speciel drikke venlig.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25017 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Soap

Steffen, var du ikke med da Ulla eller Claus åbnede for en Arran afsluttet på et L'oreal fad? Eller hvad det nu var.

Den var godt nok speciel og ikke speciel drikke venlig.

Niels


L'oreal fad?? Er det ikke hårfarve......altså et hårfarve fad.....ha ha ha det er sgu morsomt.

mvh

Torben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25020 by JustAgirl
Replied by JustAgirl on topic Soap
Niels[/quote]

L'oreal fad?? Er det ikke hårfarve......altså et hårfarve fad.....ha ha ha det er sgu morsomt.

mvh

Torben.[/quote]

Det var mig som åbnede den og den smagte af shampoo eller nærmer billig håndsæbe og nej den var bestemt ikke drikkevenlig. /Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25021 by Hering
Replied by Hering on topic Soap

Smagsnoter unødvendige

PLOWED's table of shame?

Hering

P.S.: Hils

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25023 by BigMac
Replied by BigMac on topic Soap

Niels


L'oreal fad?? Er det ikke hårfarve......altså et hårfarve fad.....ha ha ha det er sgu morsomt.

mvh

Torben.[/quote]

Det var mig som åbnede den og den smagte af shampoo eller nærmer billig håndsæbe og nej den var bestemt ikke drikkevenlig. /Ulla[/quote]

Det var en 20cl version af Arran Madeira Cask Strength.... Ren sæbevand :( Virkelig!!

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25027 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Soap
Ja table of shame, der er altid sikre kandidater og nogle der skaber mindre uoverenstemmelser

Sikre kandidater i år var :

Longrow manzanilla 2005
St. Magnus HP
Dalmore Castle Leod
Nashoba Valley 5yo red wine

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25125 by MacLars
Replied by MacLars on topic Soap

Sikre kandidater i år var :
...
St. Magnus HP


Hvad fik den til at havne på det bord? Jeg har smagt den et par gange, og synes da at det er en hæderlig dram.

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25126 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Soap
Helt forfærdeligt svovlet

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25127 by BigMac
Replied by BigMac on topic Soap

Sikre kandidater i år var :
...
St. Magnus HP


Hvad fik den til at havne på det bord? Jeg har smagt den et par gange, og synes da at det er en hæderlig dram.

Lars

Helt forfærdeligt svovlet



Jeg må indrømme at jeg heller ikke kan følge dig her, Steffen...
At du finder St. Magnus svovlet ift. f.eks. en vis Laphroaig fra SMWS '...Balrog's Bum' som du ikke fandt svovlet, som jeg synes var ekstrem - men sjov at prøve...

Mon det kunne være en dårlig flaske du smagte?

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25129 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Soap
Svovl er jo en kompliceret størrelse, jeg syntes der (mindst) er 3 varianter af svovlsmage :

1. Gummi
2. Rådden (H2S)
3. Aske

Jeg har selv store problemer med no. 2, no. 1 kan være både godt og skidt for mig, mens no. 3 har en neutral virkning på mig

Ud over ens egen tilgang til svovl, har folk også forskellig opfattelse af svovl, ja nogen er faktisk immune, så derfor kan det nemt skille vandende. Hvad der opfatttes af den ene kan være meget forskelligt. fra hvad der opfatttes af en anden. Derudover findes der også en del der syntes om smagsnoten helt generelt.

En anden faktor er også at når en flaske der er "inficeret" optræder blandt gode flasker falder den nemmere i skammekrogen.

At du syntes at Balrog er ekstrem er jo din opfattelse af den. Der er ingen facit. Jeg har efterhånden serveret den for en hel del, bl- a- blindt og jeg har fået feedback af "ikke svovlet" eller "meget milde antydninger af svovl." Selv syntes jeg den tilhører katagori 3 i den milde ende.

Gordon fra Spirit of India har også rapporteret Balrog til at være meget svovlet

St. Magnus havde jeg i katagori 2, og den katagori har jeg problemer med.

Derudover var det ikke kun mig der placerede den på the "table of shame", vi var vist mindst en håndfuld om det :-)

Om det var en dårlig flaske ved jeg ikke. Jeg har ingen anelse om St. Magnus blev lavet i en eller flere batches

Steffen

PS jeg har det nogen gange meget godt med gummivarianten, især når den går over i latex :



Det er ikke tit jeg finder svovl i HP, har smagt en OB 12'er engang der havde en kende af no. 2, og en del ældre, meget sherriede enkeltfads aftapninger OB har haft en anelse no. 1

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25142 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Soap
Ruben kan heller ikke lide den :

www.whiskynotes.be/2011/highland ... gnus-1998/

Nose: starts with a few unfresh smells, especially in comparison with yesterday's 1986 by Daily Dram. Hints of rubber and meat. This is not uncommon for sherry releases, but I have troubles with it sometimes. After a while it fades and shows more classic dried fruits and honey lacquered meat (overall not very sweet though). A little yeast. Apples and cinnamon. Heather. Subtle peat. Some barbecue smoke, leather and plenty of spices. Mouth: very spicy (cinnamon, ginger, nutmeg) with toffee notes, apples and a hint of wax. A little pepper. Some bitter liquorice. In the end there's something like burnt oranges and still some rubber. Finish: rather long, dry / bitter and sherried with peat smoke.
I had high hopes for this, but they're not entirely fulfilled. It's nicely coastal and relatively peaty but I'm more a fan of fresh, juicy (second fill?) sherry influence. Quite expensive as well: sold for € 100

Score: 80/100


Nabil Mailloux :

The St. Magnus, on the other hand was really quite spectacular. It was really well balanced, sweet with a salty tang. It had a lot of spice to it, as well as some nice refill sherry notes. Quite frankly, it was one of those bottles that I would pay a premium for because I loved the taste, making the age statement irrelevant in my mind.


Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25143 by Duffer
Replied by Duffer on topic Soap
Israelske galg gav den 93 point: www.connosr.com/reviews/highland ... ecent-hps/ og whiskyisrael.co.il/2011/02/15/ta ... -year-old/

Oliver Klimek: 87 point: www.dramming.com/2011/03/11/high ... nus-12-yo/

Serge Valentin: 90 Point

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25145 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Soap
Tjaa, jeg ville nok give den 77....

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.299 seconds