Glen Ronach

More
17 years 11 months ago #8098 by kells
Glen Ronach was created by kells
Jeg røg ud i en whiskydiskussion med nogle venner forleden: Hvor stammer Glen Ronach egentlig fra. Vi kom frem til, at det er en Highland, men så sander sporet til (dvs. Google kunne ikke hjælpe).
Er der nogen, der ved, hvilket destilleri, Glen Ronach stammer fra (det er en single malt).

venligst,
/Kell.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8099 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Ronach
Mener du ikke Glendronach?

Der er ikke noget destilleri ved navn "Glen Ronach" i Misako Udo's: "The Scottish Whisky Distilleries".

Så enten er det Glendronach, der menes, eller også er det et konstrueret navn. Der findes jo en hel del malt's der tappes under andre navne f.eks. til supermarkeder.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8100 by kells
Replied by kells on topic Glen Ronach

Mener du ikke Glendronach?


Nej - og så alligevel. Jeg havde den nok i baghovedet, da jeg skrev navnet, for det var forkert :-) . Jeg mente "Glen Ranoch". Her er et billede: www.tacamo.de/weiterebilder/pict ... Ranoch.JPG

Jeg tror, at du har ret i, at det er et konstrueret navn. Men fra hvilket destilleri?
Dvs. hvilken malt kan man (måske) sammenligne den med?

venligst,
/Kell.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8104 by MrP
Replied by MrP on topic Glen Ronach

Jeg mente "Glen Ranoch". Her er et billede: www.tacamo.de/weiterebilder/pict ... Ranoch.JPG

Jeg tror, at du har ret i, at det er et konstrueret navn. Men fra hvilket destilleri?
Dvs. hvilken malt kan man (måske) sammenligne den med?


En tysk herre mener, at der måske er tale om en Tomintoul:
whisky.de/WhiskyForum/forums/9635/ShowPost.aspx

Edit: The Glen Ranoch Whisky Company Ltd. er tilknyttet en c/o adresse hos Campbell Dallas, der er økonomiske rådgivere. Jeg har ikke fundet nogen forbindelse mellem Tomintoul og Campbell Dallas.
www.ukdata.com/company-credit-reports/TH...COMPANY-LIMITED.html
www.camdal.com/

Er der nogen kloge hoveder, der kan konkludere noget på ovenstående? Er der tale om en lavbudget Tomintoul?

mvh Poul

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8105 by fao
Replied by fao on topic Glen Ronach
Hvor mon de var på besøg :?:

in Scotland and the excursion to a small and famous whisky distillery, named Glen Ronach

www.tips.co.at/about/history.htm

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8116 by bruhns
Replied by bruhns on topic Glen Ronach
Hvis det er en aftapning som mange af de andre på markedet kan det endda variere fra batch til batch hvilket destilleri der gemmer sig bag ved en "Highland Single Malt" eller lignende -- jeg har i hvert fald oplevet at indholdet tydeligt ændrede sig fra batch til batch og har hørt det samme fra mange andre. Fra aftapperens synspunkt er det vel det der bl.a. er fordelagtigt ved sådanne aftapninger -- maner ikke afhængig af et destilleri, men kan frit vælge fra hele regionen...

Mange hilsener,
Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8119 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Glen Ronach
Jeg har en flaske Glen Ronach stående - 1 liter købt i Tyskland i 2002 tror jeg for EUR 15,99 hvis jeg ikke husker helt forkert. Den var/er IKKE at råbe hurra for.... Havde jeg fået den blind, havde jeg skudt den til at være max 6-8 år, for den er temmelig sprittet, på trods af den er vandet ned til 40%, og smagsstofferne er ikke særlig godt integeret.

Men som med så mange andre af disse "no-name"-aftapninger (eller hvad man skal kalde dem :wink: ), så kan der være noget helt andet i dem året efter...

Men min står STADIG og bruges idag kun til at hælde i Irish Coffee

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8120 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic Glen Ronach
Christensen, Christensen....Irish Coffee med skotsk whisky :lol: ??????????? Glen Ronach er et supermarkeds brand og i 9 ud af 10 tilfælde er det Ian McLeod som står bag aftapningerne til de skotske supermarkeder og de prøver hver gang at finde whisky som afspejler den smag de aftapper under de forskellige navne og det er mange. Det er i det fleste tilfælde det samme bulk whisky de bruger til de fleste aftapninger og de har gode forbindelser med netop Tomintoul. Men stort set alle Speyside destillerier sælger whisky til disse supermarkeder under kontrakt af at deres navn ikke må bruges. Mange gange er der tale om whisky som har lageret i fade der ikke har mere at tilbyde. Det er her destillerierne laver penge til at holde destilleriet igang. Det er de færreste som kun lever af at sælge deres eget brand. De fleste sælger til blend eller til disse supermarkeds malt og der bliver solgt sindsygt meget i Tesco og Asda, og i de tyske og franske supermarkeder.

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8121 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Glen Ronach

Christensen, Christensen....Irish Coffee med skotsk whisky :lol: ???????????


Martin - du er nok rigtig fremme i skoene hva ´??? 8) :lol: 8)

Hvis du ikke passer på, så slæber jeg den sgu med til Limburg sammen med en trakt.... :lol:

Vi ses

Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8122 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic Glen Ronach
Ha Ha vi ses i Limburg, men lad trakten ......og den famøse dram bliver hjemme, besøg hellere min stand og få en dram.

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8123 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Ronach

Ha Ha vi ses i Limburg, men lad trakten ......og den famøse dram bliver hjemme, besøg hellere min stand og få en dram.
Martin


Alternativt kan vi medbringe den SMWS Glen Garioch ?? :)

Ja, en dram er på plads - efter dine kulinariske anbefalinger (Scotch)

Jeg trækker altid på smilebåndet når jeg er i London og kommer forbi dette fantastiske mad mekka af 3.rangs kød og frosne grønsager :D

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8125 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic Glen Ronach
1000 tak Michael............Glen Garioch bliver hjemme. Ja, undskylder for den fæle mad i London, den skulle efter sigende være blevet bedre men meget skulle der jo heller ikke til.

SES I LIMBURG

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.204 seconds