Loch Dhu

More
16 years 9 months ago #12304 by Diana.?
Loch Dhu was created by Diana.?
er der nogen der har smagt loch dhu og er den værd at drikke :idea:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12305 by Duffer
Replied by Duffer on topic Loch Dhu
Det er vist et for generelt spørgsmål der ikke kan besvares med en stavelse. :?
Hvis du kommer med en specifik flaske er det måske nemmere at give en vurdering...
Men mener du Loch Dhu - Cu Dhub - kan jeg kun sige - noget det værste jeg nogensinde har haft i munden... den nåede aldrig svælget :-(
Du kan se hvad Serge Valentin mener om den her www.whiskyfun.com/ArchiveDecember04-2.html
35-49 point taler vist sit eget sprog... :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12306 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Loch Dhu
Den sorte whisky :-(

En af gutterne i Fredericia Whisky Golf & Gourmandise Society havde en liter Loch Dhu (som han havde købt af mig for kr. 250,00) og jeg havde en 70 cl. flaske, som jeg havde købt i Grantown-on-Spey i 1999 for omkring kr. 200,00.

Da jeg så prisen hos The Whisky Exchange ( £ 185), så kontaktede jeg Kumar, og vi lavede en byttehandel, hvor vi sendte flaskerne til London og betalte fragten. Vi kunne efterfølgende købe for sammenlagt £ 200,00 og han betalte fragten til Danmark.

To flasker forholdsvis udrikkelig "designerwhisky" blev byttet til

2 fl. Laphroaig 10 years Cask Strength
1 fl. Springbank 10 years Cask Strength
1 fl. Balvenie Islay Cask 17 years old
1 fl. Mortlach Flora and Fauna 16 years.

Se, det kalder jeg en god handel :-)

Jeg føler absolut ikke at jeg er gået glip af noget med de dårlige anmeldelser, jeg har set på Loch Dhu, men returgodset var f..... i orden !

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12308 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Loch Dhu
Hej Duffer

Du har absolut ret der :-)

Jeg ville gerne lave "En Om'er", men har "desværre" ikke mere at det sorte tjærevand !

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12307 by Duffer
Replied by Duffer on topic Loch Dhu

To flasker forholdsvis udrikkelig "designerwhisky" blev byttet til
2 fl. Laphroaig 10 years Cask Strength
1 fl. Springbank 10 years Cask Strength
1 fl. Balvenie Islay Cask 17 years old
1 fl. Mortlach Flora and Fauna 16 years.
Se, det kalder jeg en god handel :-) !

Det er absolut den bedste byttehandel jeg nogensinde har hørt om... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12309 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Loch Dhu
Jeg føler mig lidt som Lucky Luke !

At svare på et indlæg inden det er kommet på - hurtigere end sin egen skygge :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12310 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Loch Dhu
Loch Dhu

En sort whisky fremstillet mestendels for farvens skyld

Det var vist nok en Mannochmore (hvem kan sige noget om den ?)

Jeg syntes den smagte aldeles afskyeligt og jeg syntes elllers at hvad som helst smager "Den smager meget godt"

Dem der oprindeligt fremstillede Loch Dhu(Dhu Doo Dhuib betyder mørk/sort på gælisk) stoppede produktionen, forståeligt nok. Det var nok det ringeste skotske jeg personligt havde smagt

Det blev oplagt et samlerobjekt ret hurtigt. Nok fordi de fleste af os havde hældt den flaske vi nu havde havde i håndvasken. Jeg havde i hvert fald. De få tilbageværende flasker steg lynhurtigt til fantastiske priser på samlermarkedet

Personligt opdagede jeg dette i Cadenheads forretning i Edinburgh. Jeg trådte ind i deres shop på Royal Mile i 2004 og så en flaske loch Dhu til 200+ £. Jeg havde selv netop hældt det meste af en flaske i håndvasken og spurgte ekspedienten hvad i alverden var meningen og hans svar var "people are suckers"


Macy's havde "åbenbart" meget stor succes med Loch Dhu. De fik lavet en efterfølger Cu Dhub.

Cu Dhub smager også helt forfærdeligt EFTER MIN MENING

Jeg ville ønske at at man koncentrerede sig om at aftappe noget ordentligt whisky. Hvis farven alene er parametren for en whisky og sjældenheden derefter gør flaskerne til et samlerobjekt så står jeg af.

Men min mening om nogle aftapperes leflen for for alt andet end indholdet i flasken er velkendt for dette forums besøgende. Jeg foretrækker klart god whisky frem for :

Smarte flasker
Pæne indpaknniger (trækasser m.m inkl alle mulige fancy metal beslag)
Underholdnende farvenuancer (Dhuibh....)
Smarte etiketter (alt muligt åndsvagt gejl, vi rammer lige en bestemt alder ..., osv osv)
Alle mulige forfærdelige finish

Jeg anfører lige at der findes gode finishes, at der findes gode aftapninger i sjove flasker osv, men jeg føler at der alt for tit forsøges på at sælges
flasker på alt muligt andet end indholdet. Og det gider jeg ikke at betale for. Desværre er det ikke trenden og det er jeg meget træt af. Efterhånden så træt af at jeg føler at mine dage som malt whisky drikker er talte.

"There's a lot of people around with more money than sense"

macDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12314 by dmwa
Replied by dmwa on topic Loch Dhu

Efterhånden så træt af at jeg føler at mine dage som malt whisky drikker er talte.

MacDeffe - slå nu lige en dram eller 2 i blodet. Eller drik lige whisky til!

Personligt forstår jeg heller ikke, hvorfor Loch Dhu pludseligt skal koste det, som den nu koster - men det må være noget med markedsmekanismer - hvis udbudet er lille - men efterspørgslen er stor - så sælger man (måske forståeligt nok) til højestbydende.

Angående indpakning - lad os drage en parallel (nu er der heldigvis ikke så mange kvindelige på dette forum - så jeg vover pelsen). Hvis alle kvinder gik til fest i samme kedelige "lige op og ned" outfit, så skulle vi "forbrugere" af kvinder jo rette fokus på noget andet. I mine øjne er kvinder i samme tøj, uden make-up, parfume etc. det samme som en intetsigende flaske.

På sigt vil en producent kunne observere, at fokus / købelysten flyttes til andre mærker / varer - enten p.gr.a. mere spændende indpakning - eller fordi "lysten" til den specifikke vare er dalet - fordi den i det ydre er intetsigende.

At vi som forbruger så skal betale for den ekstra indpakning - nå ja, det er vi jo vant til også på hjemmefronten - tænk hvis konen / kæresten kunne nøjes med et par bukser, 1 bluse og 1 par sko. Nej vel - så ville livet være for kedeligt.

Vi kan så diskutere, om Cu Dhub er en sjov ting - en ting, der er lavet for at sælge mere whisky, for at dække et hul i markedet etc - men kan du ikke lide den, så lad den dog stå - det behøves ikke at få dig til at ende dine dage som maltwhisky freak / drikker.

Vi lader lige drammen stå et øjeblik....

Dette er blot et uddrag af mine umiddelbare holdninger, da jeg læste MacDeffe ´s indlæg - mere er der ikke i det.....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12318 by IvarA
Replied by IvarA on topic Loch Dhu

Det var vist nok en Mannochmore (hvem kan sige noget om den ?)
macDeffe


Ja, det var Mannochmore som produserte Loch Dhu, som dere helt riktig karakteriserer som forferdelig.

Cu Dubh lages av Speyside Distillers.

Ivar A
Norsk Maltwhiskylag ( www.nmwl.no )

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12321 by Duffer
Replied by Duffer on topic Loch Dhu

Det var vist nok en Mannochmore (hvem kan sige noget om den ?)

Jeg har kun smagt en eller to Mannochmore - kan ikke huske meget af dem.
Jeg har dog købt en Cadenheads 14-yo sherry butt fra 1992 og på 54.2%, men ikke åbnet den endnu. :-( Jim Murray giver den 90, men ved efterhånden ikke hvor meget det er værd når Cardhu Pure Malt får det samme :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12322 by Chief
Replied by Chief on topic Loch Dhu
Macdeffe skrev:

Efterhånden så træt af at jeg føler at mine dage som malt whisky drikker er talte.

Nej-nej-nej, macDeffe. Jeg har læst rigtig mange af dine indlæg her på siden, så gør som Flemming foreslår. Sæt dig nu ned og nyd en god dram, mens du lader roen og afslapningen sænke sig. Jeg er sikker på, at du i mange,mange år fremover stadig vil være hooked på god whisky. Du må sq ikke skrive sådan noget, jeg blev helt forskrækket.

Og Flemming. Du er sq en modig mand. :wink:

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12323 by Duffer
Replied by Duffer on topic Loch Dhu
Jeg håber ikke det er en slags midvejs krise :-)
Er det hårdt at blive 40..?? :o
Tillykke med fødselsdagen herfra :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12328 by Peteys
Replied by Peteys on topic Loch Dhu
Ja også tillykke herfra

ps
Chu Dhub er i øvrigt en glimrende malt at bruge når man skal undervie/fortælle nybegyndere om skadnbingen af karamel i whisky (der sku dóg være nogen kvinder der finder den tiltalende så helt skidt kan den jo ikke være)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.180 seconds