Macallan Exceptional Single Cask VI

More
19 years 4 months ago #2822 by MacLars


Dette indlæg skulle egentligt have været et spørgsmål angående størrelse på Olosoro fade, eftersom jeg jo havde læst at der var aftappet 816 flasker ved Cask Strength - jeg gik så og regnede lidt på det og fandt ud af at fadet så skulle ha' været på 570 liter - hertil kommer så angels-share, altså et efter min mening rimeligt voldsomt fad!

Men jeg blev klogere, Macallan har åbenbart valgt at aftappe i 50cl flasker istedet, så er sagen jo en helt anden.

Så er det dog prisen på over 1000 kr. ( £89 + £10 i porto) - hertil kommer fortoldning mv - det er jo svimlende priser for 50cl "standard" 13-14 års whisky.

Nå...men man kan altid læse mere om Macallan ESC6 her

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2824 by jones
ESC serien har altid været på 50 cl.

Men de lagde ud med nogle gode, gamle fade: ESC I 18 år, ESC II 21 år, ESC III 21 år. Nr. 2 var suverænt den bedste. Jeg holdt op med at købe efter nr. 3.

Pludselig ved ESC IV gik man ned på 12 år, uden at det afspejlede sig i prisen. ESC V er 14 år og linien holder åbenbart med den seneste udgave.

Det er vel bare endnu et eksempel på at Macallan har en katastrofal mangel på gamle sherryfade på lager.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.236 seconds