Caol Ila opgraderes

More
13 years 3 weeks ago #23206 by Macdeffe
Caol Ila opgraderes was created by Macdeffe
Indtil videre har teorierne om at Roseisle er kommet på bekostning af andre destillerier ikke svaret til realiteterne

Fra Juni og 6 måneder frem lukkes Caol Ila da det skal moderniseres. Destilleriets butik vil dog stadig være åben

Antallet af washbacks udvides fra 8 til 10, der indsættes en helt ny mashtun samt et nyt styresystem i Stilllhouse. De 6 nuværende stills bevares

Sidst Caol Ila blev moderniseret (I 1972) supplerede Distillers Company Limited (DCL, sidenhen en del ad UDV, men nu en del af Diageo) produktionen af røget maltwhisky på Brora.

Man kan håbe på at Diageo gør noget tilsvarende og at der kommer noget tilsvarende godt ud om 20 år :-)

KIlde : blog.islayinfo.com/article.php/e ... lery-islay

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23219 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Caol Ila opgraderes
Når du nu spørger på den måde, så kunne det være sjovt at lave det tanke eksperiment på hvilket af de andre Diageo destillerier der kunne lave peated whisky i den mellemliggende periode.

Hvilken / Hvilke Diageo destillerier kunne være interessante hvis de lavede peated whisky (som ikke gør det i dag)?

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23220 by dongregers
Replied by dongregers on topic Caol Ila opgraderes
Jeg kunne da godt tænke mig at få en peated Oban.

Diageos næststørste destilleri, er det ikke Dufftown? Måske bliver noget af deres produktion peated

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23223 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Caol Ila opgraderes
Tjaa, personligt tror jeg det bliver på....Caol Ila :-)

Det kommer vel an på hvor essentiel Caol Ila highland ("unpeated") er for Diageo's blend, men ved at skære ned på den side af produktionen kan der nemt produceres ekstra peated malt til at dække et halvt års nedetid..

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23224 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Caol Ila opgraderes
Men hvis du spørger mig, hvem jeg godt kunne TÆNKE mig komme med en peated variant er jeg enig med dongregers i at Oban kunne være sjovt, udover Clynelish selvfølgelig. Glen Elgin er mit 3. bud.

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.177 seconds