Ardbeg Consulate af Moet Hennesey i Odense

More
12 years 2 months ago #25161 by MacNiels
Vinoble Odense er blevet udnævnt til Ardbeg Consulate af Moet Hennesey.

Butikken vil stå for importen herhjemme og vil i den forbindelse afholde en Ardbegsmagningen i marts.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25170 by Macdeffe
WOOOOT ??

Den mest amatøragtigte whisky shop jeg har besøgt rundt omkring i Danmark

I am really surprised (de udtalte det ArdbeRg)

Og da jeg spurgte om de havde noget godt forsøgte han at sælge mig en Birnie Moss

Not impressed, honestly

derudover var den en whisky forretning hvor alt var totalt overpriced

helt ærligt, hvis du bor i Odense, så gå da til Vinens Verden eller Cadenhead

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • MacUlf
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #25188 by MacUlf
Replied by MacUlf on topic Ardbeg Consulate af Moet Hennesey i Odense
Har aldrig været i butikken, men er 1399 kr. for en en Ardbeg Supernova 2. release overpriced..?

Ja skulle jeg investere i sådan en flaske så ville jeg nok vælge at gå i Vinens Verden hvor de sælger den 650 kr billigere nemlig til 749 kr :wink:

God weekend

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25189 by Duffer
Er det ikke stort set ligemeget hvem der står for importen i Danmark?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25194 by Macdeffe

Er det ikke stort set ligemeget hvem der står for importen i Danmark?


Jeg ved ikke om du specifikt hentyder til Ardbeg, men når det generelt kommer til danske priser er de generelt MEGET afhængig hvilken importør de skal igennem

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25200 by peathead
Macdeffe\n

WOOOOT ??



I am really surprised (de udtalte det ArdbeRg)


ovre på Ardbeg udtaler de det: Ard- baeeeeg

Det gør alle jeg har snakket med på Ardbeg og Islay
ps. en af mine venner siger Isslaj
sådan er der så meget men sjovt er det
vh Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25201 by Macdeffe

ovre på Ardbeg udtaler de det: Ard- baeeeeg


Ca. sådan udtaler de fleste det vel

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25202 by Duffer

men når det generelt kommer til danske priser

Netop :-)
Men heldigvis er der også et marked udenfor Danmark :-)

Ardberg findes - også på DBA: www.dba.dk/vin-og-spiritus-ardberg/id-79987612/

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25207 by BigMac

WOOOOT ??

Den mest amatøragtigte whisky shop jeg har besøgt rundt omkring i Danmark

I am really surprised (de udtalte det ArdbeRg)

Steffen


Jeg får virkelig ondt i hovedet, så jeg ser sådan noget fra folk i branchen :?

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25210 by MacNiels
Min butik er grundet vores arbejde for Ardbeg - blevet udnævnt til Consulate hvor der vil ske noget ekstra på Ardbeg siden. Vi står ikke for importen, dette er stadig Moet der gør dette.

Jeg beklager også meget hvis en af de andre på whiskynyt har fået en dårlig oplevelse. Vi har selvfølgelig også nye folk i butikken, som også skal lære sortimentet at kende.
Vi har løbende ca. 800 forskellige rom, cognac og whisky i butikken og det sker selvfølgelig at mine ansatte ikke kender allesammen 100 %. Hvis de er tvivl har de dog altid hentet mig for at give svar.Alt er personligt smagt og udvalgt at mig.

Det er helt op til folk at synes hvad de vil om de forskellige butikker og deres priser. Ang. Ardbeg Supernova var vi de første til at have den på Fyn og så tilmed til en intropris til 629,- kr. - Da vi havde to flasker tilbage og ikke kunne få flere - satte vi prisen op for at gemme disse til en smagning i Marts 2012. Ardbeg 1976 og 1975 er blevet solgt til 4499 og 4995,- i butikken - så gode priser dukker der også op sommetider.

Vi har løbende flere gode tilbud - som ligger under markedsprisen herhjemme feks.Glen Mhor 1975 D.C. Aftapning til 1600,- kr. - Ardbeg 10 har ligeledes været nede i 329,- kr - tilmed 299,- kr. i August 2011. og mange andre kan nævnes.

At kalde det, jeg står for som amatøragtig, er måske forkert sagt. Personligt smager jeg mellem 300 til 600 forskellige whiskys hvert år. Deltager i flere smagninger, afholder også mellem 35 - 60 whiskysmagninger hvert år og tager ligeledes også jævntligt til Islay. Kender personligt Kilchomans ejer og alle managers på de andre Islay distil ´s. Så hvis det er en amatøragtig indgang til whisky, må jeg være helt galt på den :)
Såfremt nogen har fået en forkert behandling eller indtryk. - Vil jeg meget gerne rette op på dette over et glas i butikken. Er der nogen som oplever at mine ansatte laver fejl(Eller mig selv) - så kom da med en konstruktiv skrivelse om det til mig.
- Så vil jeg få det bedret. - Vi synes ikke at vore kunder er amatører hvis de ikke kan udtale tingene korrekt, men tager det i jordniveau.

Det drejer sig om at vi alle får nogle gode oplevelser,har en god dialog og hygger os.
Såfremt nogen vil kommenterer direkte til mig - kan de gøre dette på
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .

mvh
John Hoppe,
Indehaver, Vinoble Odense,
Tlf.: 63120995/26178112
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25211 by Macdeffe
Du kan jo starte med at sænke priserne :-)

Men det er sikkert ikke mig du skal leve af, jeg var kun en gæst i byen.

Nu er dette et forum og jeg deler bare ud af mine personlige og nok subjektive oplevelser. Og min oplevelser i Odense var et der er to gode forretninger der begge havde flere flasker jeg havde lyst til at købe og så en tredie hvor alt bare var megadyrt.

Hvis jeg skulle starte en personlig dialog hvergang der var en whiskyforhandler jeg ikke syntes der var ligeså god som de andre ville jeg få travlt :-)

Jeg betragter mig selv som forbruger med ytringsfrihed og den vil jeg fortsat bruge, især med den store spændvidde der er på prisniveauet i Danmark. Hvilket ikke kun skyldes forretningerne men også diverse importører der jo har en meget variabel prispåvirkning for at sige det mildt :-)

Med den store ekspertise der åbenbart er tilstede i forretningen, syntes jeg bare det er endnu mere pinligt at man får en Birnie Moss anbefalet :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25215 by dmwa


Med den store ekspertise der åbenbart er tilstede i forretningen, syntes jeg bare det er endnu mere pinligt at man får en Birnie Moss anbefalet :-)

Steffen


Nu er det naturligvis svært at kommentere, når man ikke var tilstede i forretningen, og kender handlingsforløbet. Hvis du ikke har tilkendegivet overfor ekspedienten, at du ikke var en nybegynder ud i whisky, så skal ekspedienten jo først spore sig ind på, hvad du er interesseret i. Kommunikation kan være en svær ting. Der er en afsender og en modtager.

Og så kan jeg ikke helt forstå, hvorfor du mener, at det er pinligt, at få en Birnie Moss anbefalet. Ekspedienten kan jo have været til en smagning dagen før, hvor den blev godt modtaget, og som "modtager" bliver det jo opfanget som et signal om, at her er en flaske, der sælger godt. Som sælger vil man naturligt anbefale en flaske, der sælger godt - ligesom du jo også køber flasker, der bliver anbefalet på diverse sites. Det kan så være, at du, når du åbner og får smagt, ikke synes, at den er speciel god - men det er jo DINE smagsløg.

Jeg synes, at skrive uden en dybere forklaring, kan man ikke skrive "At det er pinligt at få en Birnie Moss serveret" - det hjælper hverken os som læsere af dit indlæg eller butikken i Odense, og vi kan egentlig ikke bruge dit indlæg til ret meget....

Det var blot min holdning i et forum som læser og bruger

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25216 by Macdeffe
Jeg syntes Birnie Moss er en af de dårligste distilleriaftapninger der nogensinde er kommet ud af Skotland!, og jeg er ellers stor Benriach fan, destilleriet er et af de bedste i Speyside efter min mening

Jeg ved ikke hvad en nybegynder er, men alle har fortjent at få bedre anbefalinger efter min mening.

Det kan godt være I ikke kan bruge mine indlæg til ret meget, det er trods alt bare mine firkantede meninger, men til gengæld kan I bare springe mine indlæg over, I har alligevel ikke betalt noget for at læse her

Men det er jo ikke første gang du siger det Flemming, men du læser dem alligevel :-)

Steffen

PS : efter jeg sagde at jeg ikke kunne lide Birnie Moss, fik jeg anbefalet en Kilchoman til næsten 1000kr flasken.. say no more

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25218 by dmwa
Hej Steffen

Tak for din uddybning - så ved jeg, hvad du mener, og det var bare det, jeg efterlyste

Men jeg kan også forstå, at de har et veluddannet salgspersonale i Vinoble Odense. Sælgeren giver ikke op - men som så mange andre sælgere, lytter de ikke til køberen, og afdækker køberens reelle behov. Måske fordi de bliver usikre, når de kommer på dybere vand?

Og ja - jeg læser med interesse dine indlæg, som jeg generelt finder gode - men her manglede jeg altså lige en uddybning af "pinligt at man får en Birnie Moss anbefalet"

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25223 by Duffer
Lignende diskussioner har fundet sted på Whiskynyt - her handlede det ofte om en forhandler på hovedstadsområdet.
Jeg kan ikke længere blive forarget over whiskypriserne i Danmark eller i udlandet for den sags skyld - udover at al whisky er steget med raketfart, men det er vist en anden snak.
Vi lever med fri konkurrence og kan frit vælge hvor vi lægger vores penge - og heldigvis for det.
Jeg køber der hvor jeg finder det billigst og der hvor de har den bedste service - og det er meget sjældent i Danmark.

Målgruppen for Vinoble er nok ikke en flok hardcore whiskyentusiaster der med jævne mellemrum deltager på messer og køber deres varer på udenlandsrejser.
Jeg formoder at 95% af Vinoble salg er vin, gaver og firmagaver som ikke nødvendigvis indeholder whisky.
En god ven af mig har en Vinoble og han ved en masse om vin - mindre om whisky, hvilket vel også er naturligt.
Man kan ikke vide alt om alting, men Vinoble Odense har vist evne til at lytte - hvilket i min verden er en god ting :-)
Morale: Er du hardcore whiskyentusiast og bruger mange timer hver dag på din hobby - så ved du måske/formodentlig mere end den ekspedient der står foran dig i vinforretningen.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25224 by Duffer

Ekspedienten kan jo have været til en smagning dagen før, hvor den blev godt modtaget, og som "modtager" bliver det jo opfanget som et signal om, at her er en flaske, der sælger godt. Som sælger vil man naturligt anbefale en flaske, der sælger godt

Jeg er enig her. Kvalitet er individuel og i nogle forretninger vil de hellere sælge Samsung end Sony.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25225 by Macdeffe
Tjaa, jeg syntes tværtimod det er ærgeligt at man er nødt til at vide noget om whisky for at gennemskue dårlige råd og anbefalinger. Jeg forventer ikke fra ekspedienter at de er supereksperter indenfor whisky, men der må være et bundniveau

Man har vel også lidt forventninger til en ekspedient når man køber tøj, biler eller samsung/sony

Det er trods alt mange penge man er parat til at bruge

Der er meget fankultur indenfor whisky , men vi er også forbrugere.Og jeg påskønner klart en whiskyforretning der engang sagde til mig, "De flasker skal du ikke købe, dem herovre er meget bedre"

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25226 by Duffer

Tjaa, jeg syntes tværtimod det er ærgeligt at man er nødt til at vide noget om whisky for at gennemskue dårlige råd og anbefalinger.

Er Birnie Moss et dårligt råd hvis sælgeren syntes den er god (på hans niveau) og hvis han har får en god feedback på dem han har solgt og han intet forkendskab har dig og din smag?
Hvad er et dårligt råd?

Og jeg påskønner klart en whiskyforretning der engang sagde til mig, "De flasker skal du ikke købe, dem herovre er meget bedre"

Fair nok - men din smag er ikke nødvendigvis den samme som personen bag disken.
Råd og anbefalinger er vel kun brugbare hvis afsender og modtager har nogenlunde samme smag?
Vi er tilbage til "smag og behag".

Jeg handler ofte i tysk famileejet forretning som kan dateres tilbage til 1919. Forretningen er ikke ret stor, men til gengæld er der spækket med flasker fra gulv til loft så man knap kan bevæge sig frit rundt derinde. På et indkøb af nogle forudbestilte Glenfarclas, spurgte jeg til en ny Arran - ejeren svarede "Med de flasker (Glenfarclas) du har købt vil du ikke have den Arran". De var hans måde at vejlede på - ud fra hans personlige smag.
Det har så siden vist sig at være rigtigt :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25227 by Macdeffe

Er Birnie Moss et dårligt råd hvis sælgeren syntes den er god


Så skulle man stoppe med at arbejde med whisky !

Jeg er trods alt en af de mindst kræsne herinde :-)

Og der er sikkert nogen der kan lide den, men jeg har ikke rigtigt hørt nogen i min ret store omgangskreds af whiskydrikkere beskrive den som fantastisk !

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #25229 by ulrich
Stort tillykke til VINOBLE i Odense. Det er en flot anerkendelse fra Ardbeg.

Det er godt med et forum som dette - her kan man komme med sine synspunkter. Det giver efter min mening dybde i vores fælles interesse. Heldigvis har alle whisky-interesserede andre smagspræferencer end mine - ellers ville mine whiskyindkøb blive meget dyre. Jeg har ikke tid til at skrive indlæg om de gange jeg er blevet tilbudt whisky, der ikke falder i min smag. Nogle gange prøver jeg det ukendte - og har flere gange fået en positiv overraskelse og dermed udvidet min whiskyhorisont.

Ja - jeg har også oplevet at have endog væsentlig større indsigt i whiskyverden end den ekspedient der var overfor mig. I min optik handler det om kommunikation.

Hvis en hardcore whiskyentusiast møder manglende viden inde for feltet - så kan man jo vælge to tilgange:

1. Man kan på venlig vis dele sin store viden til f.eks. en ekspedient der ikke er på forventet vidensniveau.
2. Man kan udbrede sin "foragt" over at ikke alle har ens sublime vidensniveau og profilerer sig vidt og bredt.

Jeg har den holdning, hvis jeg peger på nogen, husker jeg på jeg har tre fingre der peger mod mig selv.

HUSK
Whisky is the antidote to the mundane.

Whisky is the antidote for the mundane
Last edit: 12 years 2 months ago by ulrich.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25230 by Macdeffe
Men modsat Duffer der ikke handler i de danske forretninger, men alligevel forsvarer dem der er værst, så har jeg købt whisky i en del forretninger her til lands og har mange gode oplevelser. Det er muligt at gøre en del gode køb rundt omkring hvis man har øjne og ører åbne !!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #25231 by Duffer

Jeg er trods alt en af de mindst kræsne herinde :-)

Det har du ret i :-)

Men modsat Duffer der ikke handler i de danske forretninger, men alligevel forsvarer dem der er værst, så har jeg købt whisky i en del forretninger her til lands og har mange gode oplevelser.

Jeg har ingen anelse om hvem der er bedst eller værst og tager ingen i forsvar.
Jeg forsøgte bare med en lidt anden synsvinkel. Jeg har kun været hos Vinoble Odense en gang for hente et par gamle Glenlivet til en smagning hos Jones for efterhånden mange år siden, men har hørt forretningen godt omtalt af andre brugere på Whiskynyt.
Som nævnt - for en rum tid siden var det forretningen på hovedstadsområdet der stod for skud. Kritikken er taget af de sidste par år - om det så er fordi der er nogen der har "interesse" heri, skal jeg være usagt, men jeg har da set en af de største kritikere fra dengang stå bag deres stand på Whiskymessen... :-)
Det passer nu heller ikke helt at jeg ikke handler whisky i danske butikker - jeg købte faktisk elleve flasker i 2011, heraf to flasker i en "specialforretning" for whisky i Rønde.... :-)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 12 years 2 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25232 by Macdeffe
Tjaa Ulrich.

Jeg mindes engang en forhandler der sagde at Bourbon skulle laves i Kentucky. da jeg så høfligt påpegede at dette ikke var rigtigt blev vedkommende sur. Jeg skulle nok ikke komme der og spille klog.

Derudover, som skrevet i et tidligere indlæg her, så forventer jeg ikke ekspedienter at de er supereksperter, eller har et sublimt vidensniveau. Jeg forventer bare et vist bundniveau

Det er klart at du forsøger at fremstille mig som en der går rundt og ser på andre folk med foragt, tak for det, men der tager du fejl. Jeg er til gengæld ikke bange for at fortælle om ekceptionelt dårlig betjening.

Egentligt underligt at man kan blive kritiseret for at viderbringe dårlige whiskyoplevelser. Jeg ser det bare som forbruger oplysninger

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25235 by Rauff
Steffen du må have haft en uheldig dag i Vinoble den dag, jeg er kommet hos John i flere år, og
har ikke følt at blive taget i røven eller fået en dårlig oplevelse.

Hvis man syntes at whiskyen er for dyr, kan du jo bare lade den stå.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25239 by Hering
Jeg er 100 % på linie med Steffen i denne sag. Alt for mange vinhandlere ved for lidt om whisky - og endnu værre - de er pisseligeglade med at lære noget nyt. Det er pinligt, hvis man vil være en specialforretning. Jeg skal understrege, at jeg ikke er bekendt med Vinoble i Odense, så dette indlæg skal ikke tolkes som møntet på dem.

I denne diskussion er det jo ret oplagt, at Steffen (ligesom jeg ville gøre) forventer et vist bundniveau, eller nogle seriøse udvælgelseskriterier, hvis en forretning ligefrem er blevet udnævnt til Ardbeg Consulate af Moët-Hennessy. Det har intet at gøre med, om whiskyen er for dyr. Det har noget at gøre med, enten:
1) at Moët-Hennessy gerne vil værne om deres store brandværdi i Ardbeg og derfor ønsker, at det er en velkvalificeret forhandler der står for markedsføring og salg i Danmark
2) at det hele er pisseligegyldigt for Moët-Hennessy, for det handler alligevel kun om at få solgt en masse. Det betyder blot, at vi som kritiske forbrugere ikke kan bruge udnævnelsen til noget som helst

Steffen er nok den person iblandt de danske whiskynørder der ved allermest om whisky og vel at mærke også har smagt og besøgt de destillerier han udbreder sig om. Der er mange her på Whiskynyt, der spiller kloge og er kritiske, men ofte kan de ikke smage forskel på en chili og en flødebolle, eller de har deres viden fra en bog eller en blog. Når Steffen taler skal man lytte og lære. I hvert fald indtil han ikke længere er ædru ;-)

Fortsæt dine indlæg, Steffen - jeg læser dem med glæde.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25247 by Ronnie
Jeg har besøgt Vinoble i Odense en enkelt gang eller to. Betjeningen (det var vistnok John Hoppe selv begge gange) kan jeg ikke sætte en finger på. Men priserne var lige i overkanten - som man desværre alt for tit oplever i den danske provins.

TIl gengæld er jeg helt enig med Steffen i, at går man ind til en vinhandler, der satser på whisky, er forventningen til betjeningen altså noget mere end standard sælgersnak. Og som minimum bør sælgeren hurtigt kunne opfatte, at han har at gøre med en kunde, som ved noget om whisky. Hvis ikke - ja, så har jeg da nogle gange sagt at jeg kigger lige selv, eller så har jeg sagt tak for servicen og er gået igen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.420 seconds