Spørgsmål om Ardbeg..

More
11 years 7 months ago #27017 by Duffer
Replied by Duffer on topic Spørgsmål om Ardbeg..

Ikke prisat på deres hjemmeside, men møder man personligt op kan man købe lige så mange flasker man kan bære

Hvis rygtet om at der er aftappet 50.000 flasker skulle der også være nok til alle.. :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Bjærre
  • Visitor
  • Visitor
11 years 7 months ago #27023 by Bjærre
Replied by Bjærre on topic Spørgsmål om Ardbeg..

Ikke prisat på deres hjemmeside,

Kr 699, hvis man søger inde på siden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #27025 by uldall
Replied by uldall on topic Spørgsmål om Ardbeg..
Først prissat sent i efetrmiddag på deres hjemmeside, bare lige for en ordens skyld.

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #27028 by Duffer
Replied by Duffer on topic Spørgsmål om Ardbeg..
Whisky.dk har den også - med mulighed for afhentning i lidt syd for Kolding:
Link: www.whisky.dk/shop/ardbeg-galile ... 1025p.html
Pris 699,- kr.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27255 by whiskyoplevelser.dk
Er I til Ardbeg, kan jeg kun anbefale at være opmærksomme på de to Ardbeg Supersmagninger, jeg afholder i Storkøbenhavn hhv. weekenderne 17.-18. nov (Supersmagning "A") og 24. - 25. nov. (Supersmagning "B").
De to smagninger er helt forskellige, og tilsammen vil er de vel nok den absolut bredeste Ardbegsmagning nogensinde (!!!) på dansk/skandinavisk grund.

Ardbeg Supersmagning "A" er opdelt i 8 temaer - og i løbet af lørdag + søndag smager vi os igennem mindst 32 forskellige Ardbegs.

Ardbeg Supersmagning "B" er opdelt i 7 temaer - og i løbet af lørdag + søndag smager vi os igennem mindst 33 forskellige Ardbegs.

Deltagerprisen for hver af smagningerne er 2.695,- d.kr.
Ønsker man begge smagninger er den samlede pris 5.000,- d.kr.
Kendere vil vide, at genanskaffelspriserne (og -mulighederne) på sjælden Ardbeg er således, at smagningerne er et fund for rigtige "Ardbeg-nørder" og "Peat-freaks".
Og en del af aftapningerne er det måske sidste gang overhovedet, man får en chance for at stifte bekendtskab med, inden de er væk for evigt.

Rekvirér de omfattende smageprogrammer ved henvendelse til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., hvor du også kan tilmelde dig.

Vær opmærksom på, at hver af Supersmagningerne har en deltagerbegrænsning på max. 25.

NB: Velegnet sted i Storkøbenhavn fastlægges endeligt, når det endelige deltagerantal kendes til de to smagninger. Deltagerne får direkte besked.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27256 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Spørgsmål om Ardbeg..

Rekvirér de omfattende smageprogrammer ved henvendelse til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Kan du eventuelt vedhæfte programmet her? Måske i PDF :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27258 by whiskyoplevelser.dk
Jeg kan måske lave et godt resumé til brug her på sitet.
Det fulde program, der er på 2 x 3 sider kan rekvireres på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

PS: Eventsystemet er ikke helt perfekt endnu. Jeg kunne således ikke finde ud af at lægge ekstra tekst på. Tilsvarende ville jeg også godt kunne have cancelled de to første Ardbeg "A"´ere, da de ikke giver fyldestgørende oplysninger om Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27259 by whiskyoplevelser.dk
Ardbeg Supersmagning "A":


Lørdag 17.nov. 15:00-ca.22:00 (ialt 17 Ardbegs):


Tema 1: Den nuværende Ardbeg portefølje

Tema 2a: Er der forskel på Supernova 2009 & 2010

Tema 3a: TEN i flere afskygninger (TEN varierer skam meget fra batch til batch og fra år til år - det går vi meget dybere ind i. Lær også om Ardbegs aftapningskoder). Her smages 6 forskellige TEN´s incl. den sjældne MOR 57.3%.

Tema 4a: De ædle 16-25 årige
Her smages bl.a. to udgaver af Airigh Nam Beist, Ardbeg 17, Den ultrasjældne og næsten "unpeatede" Kildalton (kun lavet 1000 flasker) samt Lord of The Isles.


Søndag 18. nov. 14:00 - ca. 20:00 (ialt mindst 15 Ardbegs)


Tema 5a: 6 spændende uafhængige aftapninger fra de senere år.

Tema 6a: "Dessertwhiskies". Her smages Alligator og Day

Tema 7a: Den "lille" kemiker: Lav din egen supervatting med udgangspunkt i en måske "lidt for massiv" og en "måske lidt for slank" Ardbeg. Resultatet bliver intet mindre end fantastisk!

Tema 8a: Mindst 5 uafhængige aftapninger "fra gamle dage (70´erne)"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #27260 by whiskyoplevelser.dk
Ardbeg Supersmagning "B":


Lørdag 24.nov. 15:00-ca.22:00 (ialt 18 Ardbegs):


Tema 1b: Den nuværende Ardbeg portefølje

Tema 9b: En ung whiskys fadudvikling: Udviklingen af den nye TEN fra Very Young - Still Young - Almost There, Renaissance og Ten - samt Rollercoaster

Tema 10b: Uigeadail før og nu. (Uigeadail varierer skam meget fra batch til batch og fra år til år - det går vi meget dybere ind i. Lær også om Ardbegs aftapningskoder). Her smages mindst 8 forskellige Uigeadail.


Søndag 25.nov. 14:00 - ca. 20:00 (ialt mindst 14 Ardbegs)

Tema 11b: Specialiteter
Her smages den mærkværdige fejltagelse Serendipity, hvor et antal gamle Ardbegfade utilsigtet blev iblandet nogle få fade 12 års Glen Moray.

Tema 12b: I dette tema efterprøves, om der er reel forskel på Committee aftapninger og normalaftapninger - eller om det blot er et etikette-spørgsmål.
Dette i form af Corryvreckan i de to aftapninger.

Tema 13b: 8 Spændende aftapninger fra "mellemkrigsårene" (90´erne mellem de to nedlukninger af destilleriet).

Tema 14b: Mindst 2 originale (Ardbeg 1977 samt 1974 "Flying Turf") samt mindst 1 uafhængig aftapning fra 70´erne".

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27474 by Macdeffe
Fik endelig smagt Galileo i aften, og det er virkelig en seriøs detour for ardbeg. Magen til nedtur er sjældent set inden for whiskyverdenen.

Ubalenceret sødme, grænsende til det opkast-kvalmende, faktisk over denne grænse.. Dette er en whisky for folk der ikke har smagt rigtig Ardbeg. Føj for den. Marsala sødmen og den klassiske ardbeg peat hænger overhovedet ikke sammen. Kan du klare opkastfornemmelserne og er bare den ukritiske røgfan, go ahead...Man kan måske sige at uheldigvis havde Ardbeg lavet et eksperiment med et sæt fade, de så sig nødsat til aftappe. Dette det endegyldige bevis for at Marsala og whisky ikke fungerer sammen. Har du købt en flaske af dette så kom forbi mig og få et idiot stempel i panden.

Jeg vil selvfølgelig servere en rigtig ardbeg til :-) de har jo nok af gode aftapninger-

Rating 72/100

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27476 by BigMac
Replied by BigMac on topic Sv: Spørgsmål om Ardbeg..

Fik endelig smagt Galileo i aften, og det er virkelig en seriøs detour for ardbeg. Magen til nedtur er sjældent set inden for whiskyverdenen.

Ubalenceret sødme, grænsende til det opkast-kvalmende, faktisk over denne grænse.. Dette er en whisky for folk der ikke har smagt rigtig Ardbeg. Føj for den. Marsala sødmen og den klassiske ardbeg peat hænger overhovedet ikke sammen. Kan du klare opkastfornemmelserne og er bare den ukritiske røgfan, go ahead...Man kan måske sige at uheldigvis havde Ardbeg lavet et eksperiment med et sæt fade, de så sig nødsat til aftappe. Dette det endegyldige bevis for at Marsala og whisky ikke fungerer sammen. Har du købt en flaske af dette så kom forbi mig og få et idiot stempel i panden.

Jeg vil selvfølgelig servere en rigtig ardbeg til :-) de har jo nok af gode aftapninger-

Rating 72/100

Steffen


Dette stempel kan du så også give Mr. Ardbeg Tim Puett når du er igang - det er jeg sikker på han bliver glad for :woohoo:

I mellemtiden kan Amrut-drikkeren så drysse det her over deres whisky, for at tage den sure smag af abe :lol:


So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #27477 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Spørgsmål om Ardbeg..

Har du købt en flaske af dette så kom forbi mig og få et idiot stempel i panden.

Jeg er ikke den store Ardbeg tilhænger (udover Oogie), men accepterer at andre har en anden smag.
Marsala og andre vine undgår jeg konsekvent. Men det virker åbenbart for nogle.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 5 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #27478 by Macdeffe
Stakkels mand. Han har måttet høre på meget de sidste par måneder p gr af Galileo. Han klarer det med oprejst pande kan jeg fortælle :-)

Ja Marsala og whisky er to uforenelige størrelser. Skal man have Ardbeg fra en anden fadtype en ex-bourbon er Uigeadail en ganske fremragende dram.

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 11 years 5 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #27913 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Spørgsmål om Ardbeg..
Gavin D Smith mener at Ardbeg Galileo er bedste nyhed i 2012
Single Malt Scotch (no age) Ardbeg Galileo

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.199 seconds