Ardbeg 'Uigeadail'

More
20 years 4 months ago #685 by MacLars
Ardbeg 'Uigeadail' was created by MacLars
Er den kommet til landet? Eller skal den købes her ?

Evt. nogen der har smagt den?

Nogen der
MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #702 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Har ikke smagt den endnu - men har bestilt den hos Royalmilewhiskies til den nette sum af kun 35 £ pr. flaske.

De har dog oplyst, at de først har den på lager fra på mandag (d. 17/11).

Leveringstid ca. 1 uge.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #703 by caskdk
Replied by caskdk on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Ifølge importøren er den endnu ikke lanceret i Danmark.

Til prisen i det forrige indlæg skal lægges 11 £ i fragt + afgift og moms af hele beløbet hvis tolden ellers er opmærksom

caskdk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #704 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg kan hertil yderligere oplyse, at såfremt du køber fx. 4 flasker derovre er den samlede fragt kun 14 £ - dvs. små 400 kr. for en flaske af nævnte type (....og selvfølgelig under forudsætning af at man ikke bliver bøffet i tolden).

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #705 by caskdk
Replied by caskdk on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Ja - men det sidste er vel også af en vis betydning.
Ved smagninger hører vi tit om lave priser som du nævner. Problemet er bare at det er ulovligt. Så er det op til ens egen samvittighed, og risiko for at blive, som du skriver, bøffet i tolden.
Her skal man et eller andet sted ikke glemme en ting. Der er en grund til at antallet af smagninger i Danmark er stærkt stigende. Det er at der er nogle forhandlere og importørere der yder et stykke arbejde for at få produkterne kendt. Det er folk der prøver at leve af det og også skal have et overskud på det de går og laver.
Det er og bliver bare et problem når en del kunder ikke er der fordi de tager syd for grænsen eller bruger internet ved "ulovlig" import.
Hvis den tendens fortsætter tror vi desværre at interessen i at skaffe mere specielt whisky til Danmark falder, og vi som importør satser på udelukkende sikre og velkendte produkter. Det vil et eller andet sted være sørgeligt for den udvikling der er sket de sidste år.
Nu er det ikke fordi jeg er den store moralist, og et eller andet sted forstår jeg godt handlemåden, men det vil få konsekvenser hvis den udvikling fortsætter.

caskdk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #706 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Kære Cask!

Jeg anede nok der stak noget under - men priserne er nu en gang anderledes i udlandet end i Danmark; og udvalget naturligvis!

Grunden til at jeg bestiller en flaske som ovennænte over nettet er, at der går måneder før den overhovedet ankommer til Danmark - så fred være med at jeg måske sparer 100 kr.

En anden ting som faktisk også gør mig godt harm er faktisk nogle af priserne hos forhandlerne i Danmark.

Hvordan kan det lade sig gøre at en Laphroaig 1989 Highgrove edition koster 75 £ på theskyexchange mens den koster 1600 kr. hos Juuls - det er ganske simpelt tyveri!

En masse øvrige flasker er også meget billigere i England end i Danmark, og det kan jo naturligvis ikke kun skyldes at man har en lavere moms i England.

Jeg synes også at i importører burde foretage lidt selvransagelse eller få bedre priser fra importørledet.

Til din oplysning kan jeg meddele dig, at jeg faktisk også stadigvæk køber (dyr) whisky herhjemme hos bl.a. Scotspain og nævnte Juuls Vinhandel.

Ulovlig er importen vist ikke - såfremt pakken bliver taget ud ved stikprøve på postterminalen skal der ikke betales bøde - blot moms og afgift.

Ser frem til dit svar!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #707 by caskdk
Replied by caskdk on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg vil meget gerne svarer.

Der er mange grunde til at nogle priser er anderledes i Danmark end i udlandet.

Jeg ved godt at hoveddelen af whisky er dyrere i Danmark end feks i Tyskland / England.
Det er der efter min mening flere årsager til. Jeg vil nævne et par af de markante.

1: Momsen, er højere i DK end i de nævnte lande.
2: Skattetrykket er højere i DK end de nævnte lande. Hvad har det nu med det at gøre?
Jo skal man leve af at sælge feks whisky i DK skal man have mere på bundlinien når salget er overstået. Det har fabriksarbejderen og skolelæreren også. Lønnen er højere i Danmark. Det er skattetrykket også.
3: Danmark er et i whiskysammenhæng lille land. Vi har svært ved at få de mængderabatter og billige transporter som store lande feks Tyskland / England.
Det er et problem der set fra importørside er større end som så. Vi får via vor hjemmeside mange henvendelser på whisky som danske kunder har købt/set i udlandet. Vi er ikke blevet tilbudt det i DK. Vi er for simpelthen for små. Hvis vi så efterspørger det er svaret ikke nej, men et OK hvis i tager x antal tusinde flasker. Og det er det danske marked ikke til.

Hvis du tager nogle af disse faktorer med er man når alt er regnet til og fra egentlig billig med Whisky i Danmark. Vi forventer ikke at den enkelte forbruger tænker på disse ting. Det skal de heller ikke. Vi har ikke det mindste imod at forbugeren handler whisky hvor den er billigst. Vi siger bare at det på langt sigt måske har den konsekvens at nogle importører sadler om eller i værste tilfælde lukker. Det er jo måske i bund og grund historien om den lille købmand kontra det store supermarked i lidt overført betydning.

Caskdk


ps. Hvis man bestiller whisky i udlandet er det lovligt som du siger, det medfører bare at du skal indberette det og betale afgift og moms. Om man så gør det er en anden sag, og op til ens egen samvittighed. Hvis man vælger ikke at angive ens køb er det ulovligt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #708 by stig
Replied by stig on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Interessant diskution her!
Jeg har selv forsøgt med lidt whiskyimport og jeg har i den forbindelse kunnet konstatere, at Skotterne måske ikke skelner mellem salg til hjemmemarkedet og eksport. Det vil sige, at den danske importør får whiskien til samme pris, som eksempelvis Whiskyexchange. Whiskyexchange kører så oven i købet med en ekstrem lav avance, som betyder, at de danske forhandlere nogle gange skal betale en højere pris end den Whiskyexchange sælger til.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #709 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
En ting er naturligvis forskellen i priserne - lad os slutte den diskussion.

Noget andet er udvalget. Hvis ikke du kan få i Danmark så må forbrugeren jo finde et andet sted at købe.

Når jeg har bestilt i England er det som regel flasker, som

1. du ikke kan få i Danmark

2. endnu ikke er lanceret i Danmark

3. er udsolgt i Danmark (men som stadig kan fåes i England)

Og når det nu er, at man interesserer sig for whisky (som en slags hobby eller hvad man nu kalder det), så slår man sig altså ikke tilfreds med at forhandleren i Danmark siger at man ikke kan skaffe det.

Så køber man et andet sted - bad luck!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #710 by dmwa
Replied by dmwa on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg blander mig lige lidt

Skal vi ikke blive enige om, at det IKKE er ulovligt for en privat person at bestille en flaske whisky i udlandet, HVIS AFSENDER HAR EN REGISTRERET forretning i Danmark

Det er nemlig - som "Boggen" rigtigt skriver ikke underlagt bøde at modtage en flaske, for det er AFSENDER der er pligtig til at sikre det Danske Toldvæsen, at spiritusafgift etc bliver betalt. Det er en særregel for højtbeskattede varer - og gælder altså ikke, hvis man køber en klud eller hat til konen over nettet.

Så - det der kan ske, er at Det Danske Toldvæsen finder ud af (jeg skal nok lade være med at lade et ord falde - men en tolder kunne jo læse dette), at f.eks. Royal Mile eller The Whiskyexchange eller Loch Fyne sælger ubeskattede varer i Danmark - og så vil de ganske enkelt blive opkrævet afgift af ALLE de flasker, de har sendt til Danmark de seneste år - så slutter den handel sikkert....

Der er jo trods alt en grund til, at man skal være registreret importør i Danmark - nemlig at Told-Skat kan styre opkrævningen af afgiftspligtige varer (herunder også emballageafgift og moms) - så skal man købe whisky i udlandet, står der højt og tydeligt i den Danske lovgivning, at medmindre der er etableret en registreret forretning i Danmark må disse kun indføres af privatpersoner i forbindelse med en rejse til det pågældende land.

Diskussionen om hvem der tjener hvad og hvorfor, og om det kan være rimeligt - skal vi ikke gemme den til en dag, hvor "Boggen" selv åbner en butik, og opdager at der også er noget der hedder lønomkostninger, lokaler, reklamer etc - så vil man opdage, at man ikke kan sælge til indkøbspris - og stadig være i live ugen efter.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #712 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg er imponeret over den måde forhandlerne forsvarer sig med næb og kløer på, fordi en forretning går deres næse forbi.

Der forekommer mig en historie om ræven og de "sure" rønnebær........

Desuden ser det jo ud til at den gode hr. Flemming Gerhardt-Pedersen ikke læste mit forrige indlæg!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #714 by caskdk
Replied by caskdk on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Hej Boggen

Jeg syntes nu ikke jeg forsvarer mig med næb og klør.
Jeg kan godt forstå at nogle køber nogle produkter andre steder end i Danmark.
Det er et problem at vi ikke kan have (og ikke får tilbudt) hvad der er på markedet af Whisky. Hos FC Vin prøver vi hele tiden at få mere whisky med på vores lister og øger hele tiden antallet af udbudte whisky. Men når det er sagt hæmmer det os da en del at over halvdelen af det whisky der feks bliver drukket hvor vi holder til ( Fredericia over 100 km fra grænsen) kommer fra andre lande - her primært Tyskland.
Vi var nogle der havde en kollegial snak om det i går aftes, foranlediget af denne her debat. Vi var alle enige om at vores udbud af whisky ville være en del større hvis noget af den handel lå i Danmark. Vi ville sælge mere, turde tage flere chancer og kunne måske presse producenterne til at sælge mere forskelligt til os.

Det her er ikke de sure rønnebær, det er bare en konsekvens af hvordan markedet er, og personligt tror jeg at udviklingen (set fra mit sted) desværre fortsætter.

caskdk

www.cask.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #715 by MacLars
Replied by MacLars on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg synes jeg i detailbranchen har hørt rygter om at tyskerne pønser på en afgiftsnedsættelse på spiritus - præcis som vi havde her i Danmark 1/10...det ville jo nok ikke gøre situationen bedre.

Men så kunne man jo selvfølgelig godt forvente at vi igen herhjemme får endnu en afgiftsnedsættelse...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #716 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Hej Cask!

På Sjælland er det problem nok ikke så stort som Jylland. I min samling på ca. 20 flasker har jeg ikke en eneste der er købt syd for den danske grænse. Kun 3 af mine flasker er købt i England - resten er købt i Danmark!

Efter min opfattelse er det vel også et forholdsvis begrænset udvalg de har i de tyske grænsebutikker - men ja, der bliver sikkert taget adskillige flasker med hjem.

Jeg vil naturligvis fortsætte med at købe whisky i Danmark hos de lokale whisky-pushere, for der er ingen der gider at bestille på nettet hele tiden, og det er naturligvis rart at kunne få en flaske med hjem her og nu når shopping-lysten overmander én. Og jeg vil da også godt sige at de danske forhandlere (bl.a. Scotspain) har et fornuftigt udvalg og til fornuftige priser.

Det jeg prøver at sige er, at når der skal købes specielle flasker, som nævnt i kriterierne i tidligere indlæg, så må man købe hvor man kan få dem. Jeg synes i aller højeste grad man skal støtte/købe hos de danske forhandlere. Det jo, som du selv skriver, være synd at stoppe den gode udvikling der er i gang i Danmark.

Boggen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #717 by dmwa
Replied by dmwa on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Hej Boggen

Nej - de 2 indlæg krydsede øjensynligt hinanden - så jeg nåede ikke at læse det seneste indlæg, inden mit gik af sted.

Jeg må nok tilstå, at jeg har lidt svært ved at "acceptere" holdningern - hvis man ikke kan få det, så må man selv eller andre bryde lovgivningen.

Hvis tobaksforretningen er lukket, og du er smøgsyg - så bryder du da ikke ind, vel?

Det samme med højtbeskattede varer - du pålægger en afsender i Storbritannien en risiko (som de ikke selv er klar over - endnu), for at du kan blive stillet tilfreds.

Nu ved jeg godt, at afgiftssystemer måske ikke er lette at forstå - men høj som lav i Danmark, det er vi altså underlagt.

Din løsning kan være, at du opretter dig som whiskyimportør, og bliver registreret hos Told-Skat, og så køber de varer, som du mener ikke er tilgængelige i Danmark - så vil du nok opdage det samme, som de "etablerede forhandlere" har realiseret, at det danske marked ganske enkelt er for lille til at ligge inde med det udvalg, der er til rådighed i specialbutik i blandt andet Skotland og London. Og de der alligevel gør det, er nødt til at beregne sig en profit til at dække de omkostninger, der er forbundet med at have en flaske liggende i MANGE år.

Håber ikke, at det lyder som et surt opstød eller sure rønnebær - det er blot for lige at sætte denne diskussion i relief, inden den kører helt af sporet.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #718 by Boggen
Replied by Boggen on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Det lyder nu stadig som et surt opstød eller "sure rønnebær"!

Jeg tror vi skal stoppe diskussionen - vi bliver vist ikke enige!
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #719 by dmwa
Replied by dmwa on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Til Boggen alias "ræven"

Gik lige ind på Told Skats hjemmeside, hvor følgende er at læse:

Hvis De køber punktafgiftspligtige varer i andre EU-lande, skal der betales afgift efter følgende regler:

Spiritus, vin, øl, tobaksvarer og mineralolier
Sælgeren skal betale dansk moms og dansk punktafgift af varerne. Hvis det af sælgerens annoncering eller af andre oplysninger fremgår, at varens pris er uden punktafgift og moms skal De forud for købet (inden varernes afsendelse) anmelde dette til ToldSkat og stille sikkerhed.

For spiritus og tobaksvarer kan ToldSkat, hvis der ikke er betalt dansk afgift, tilbageholde varerne, indtil afgiften er betalt.

De bør derfor være meget opmærksom på, om der er betalt dansk afgift af varerne. Fx kan en lav pris i forhold til en tilsvarende vares pris i Danmark tyde på, at der ikke er betalt afgift af varen. For spiritus, cigaretter og røgtobak vil det i øvrigt ved modtagelsen fremgå af varen, om der er betalt dansk afgift. Sådanne varer skal ligesom ved køb i danske forretninger være forsynet med et ToldSkat-afgiftsmærke (banderole/stempelmærke).

De vil i øvrigt hos ToldSkat kunne få oplyst, om den udenlandske sælger er registreret for afgift i Danmark.

Hvis De køber spiritus, tobaksvarer eller mineralolier (fx motorbrændstof eller fyringsolie), og selv sørger for at få varerne afhentet, fx af en vognmand eller en bekendt, skal købet forudanmeldes, og varerne skal desuden angives efter rejsegodsreglerne, dvs. at den pågældende vognmand eller bekendte skal angive varerne ved selve indrejsen, se vejledning om Rejsegods - regler for rejsende med bopæl i Danmark.

Læs eventuelt mere på: www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp? ... is#i137523

Med venlige hilsner

"De sure rønnebær" alias Flemming, medlem af det danske samfund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #723 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Ardbeg 'Uigeadail'

Evt. nogen der har smagt den?MacLars


Importeret eller ej - er der nogen der har smagt den ??

Slainte,

MacChristensen

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #724 by arvele
Replied by arvele on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Vi hadde den på et møte i Norsk MaltWhisky Lag tidligere i høst, og det er en herlig whisky. Man kjenner det er en Ardbeg, med peat, røk og alt som er godt. Men den har også litt sødme fra de gamle sherryfat som er brukt, som gir en helt ny dimensjon til den klassiske Ardbeg-smaken.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #727 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Hej Arve

Hvor købte i denne flaske? Kan den købes i Norge?

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #736 by arvele
Replied by arvele on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Den er nok dessverre ikke til salgs i Norge enda. Den kommer ikke før i februar/mars. Vi fikk en liten flaske fra den norske importøren på et av våre møter (sammen med Lord of the Isles, mmmmmmm)

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #737 by arvele
Replied by arvele on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Fikk nettopp en mail fra den svenske importøren (Bibendum).
Ardbeg Uigeadail kommer til det svenske Systembolaget i februar, og vil der koste SEK 629,-

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #749 by stig
Replied by stig on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg har netop smagt denne.
Jeg syntes faktisk, at den er skuffende. Man kan genkende nogle toner fra Ardbeg TEN, hvilket vel er naturligt nok, da hovedparten er whisky fra 1993 fra bourbonfade. De ældre fade har gjort whiskien lidt blød, men har intet tilført til kompleksiteten. En smule sherry er kommet til, noget jod, tørv og røg er forsvundet. Endvidere har denne lidt mindre gunstige binoter, som jeg efter første dram ikke helt har kunnet vurdere rigtigt.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #757 by Hightower
Replied by Hightower on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg har endelig modtaget min Uigeadahl. Jeg må desværre give Stig ret. Jeg er lidt skuffet. Det virker som en lidt mærkelig sammenblanding af TEN og 17. Kompleksiteten er til at overse. Jeg håber at de kommende versioner af den bliver lidt mere afbalancerede mellem sherry og bourbon fade. Jeg må dog stadig sige at som Ardbeg fan er det jo altid en fornøjelse at smage nyt fra dem....og ja, den er bestilt over nettet, hvordan pokker skulle jeg ellers kunne smage den i år?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 2 months ago #816 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg har med interesse læst diverse indlæg som jeg troede var om Uigeadail, men som - for det meste - druknede i en diskussion af vores afgidtsystem her i DK.

et indlæg til dette:

jeg må give Boggen ret... i mine ører lyder det som om importørerne på denne side hyler som en flok kællinger. Folk vil sgu selvfølgelig købe der hvor man kan få NETOP den vare som man vil have ...og til den rette pris ! VÅGN DOG OP ! I hyler bare fordi det er JERES pengepung det går ud over !! Men min skal ikke lide under det. Derfor køb i udlandet ! mht afgiften på selv-importerede varer fra f.eks. de store forhandlere i UK, kan jeg kun sige, jeg INGEN PROBLEMER har med at omgå told&skat for min del af afgiftskagen...den er stor nok i forvejen. Problemet er de folk der sidder på Christianborg ! Så hyl i bare løs.

Mht. Uigeadail, så regner jeg med vi skal smage den på vores næste smagning, men er noget ked af at høre udsigterne. Ser dog alligevekl frem til at danne min egen mening om den...

/BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #851 by MacLars
Replied by MacLars on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Har netop fået en mail fra Juul's Vinhandel

Netop hjemkommet er:

ARDBEG UIGEADAIL 54,2% traditional Strength

Kr. 548,50

Først til mølle - vi kun har fået 180 fl.


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #852 by jones
Replied by jones on topic Ardbeg 'Uigeadail'
De har haft den på Cockney Pub, Århus, et par uger. En fremragende dram, et rart kompromis mellem de unge hidsige Ardbeg og de mere modne og komplekse ældre varianter.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #866 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Så fik jeg smagt Uigeadail på vores Islaysmagning. Jeg syens det er en fin tilføjelse til Ardbegøs sortiment...den falder på en plads mellem den fuldvoksne og helt unge. Finishen af sherry aner man ved en smule olieret fornemmelse i midt/slutningen af smagen...og så selvfølge tørv...

meget fin, synes jeg...

Den var dog i meget hård konkurrence med bla. Port Ellen 1982, såe...nummer 1 blev den ikke :-)


/BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #869 by dmwa
Replied by dmwa on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Jeg har også haft lejlighed til at smage den - og hvis der viser sig stor interesse ved vores "åbent hus" lørdag den 7. februar, så knapper jeg da gerne en op.

Vi har et par flasker på lager - så de kan også købes via Dansk Maltwhisky Akademi.

Umiddelbart tror jeg, at Uigeadail vil appelere til et større publikum end den mere markante Ardbeg TEN...???!!!

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 weeks ago #919 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ardbeg 'Uigeadail'
Har netop smagt den på ScotSpain ekslusive Ardbeg-smagning.
Er ikke så tørvet/røget som TEN, men jeg synes den vinder efter lidt håndvarme + et par dråber vand. Så kommer røgen i eftersmagen.

Apropos de andre bemærkninger, så bestilte jeg "Ooga'en" og en VYA hos Ardbeg. De er netop ankommet, med en hilsen fra Told&Skat på kr 213,-. De har beregnet afgiften efter den højeste ABV (VYA 58,9%) 123,-
Hertil kommer moms + fortoldningsgebyr + moms af dette :x .

Så prisen ender med at være lidt højere end f.eks ScotSpains pris :cry:

Til gengæld kan man jo ikke købe VYA herhjemme, så måske skulle jeg have købt 2 af den istedet :oops:

Slainté
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.322 seconds