Ukendt dansk whisky, et spørgsmål ?????

More
14 years 3 weeks ago #20650 by KlausB
En kollega ´s svigerfar residerende i guds eget land (Skotland), 'ja, jeg ved det er ved at være langt ude', har en gammel flaske whisky stående. (angiveligt dansk).

På etiketten står der noget i retning af "Three Spears Old Danish Whisky".

Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig at det skulle være en dansk produceret whisky, men nærmere en eller anden blend.
Google har ikke kunnet hjælpe mig, men måske er der nogen af jer eksperter der kan knytte en kommentar til denne flaske, så jeg kan få opklaret oprindelsen.

Slainte

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20651 by MacLars
Det kunne være en flaske i samme stil som en tidligere omtalt

De oplysninger jeg har kunnet fremskaffe på "Special Wonder" er at det blev importeret af Christensen Copenhagen som der står på etiketten. Det havde ikke meget med dansk whisky at gøre, da spritten der var i, blev fremstillet i Tyskland og derefter blandet med dansk sprit for så at blive exporteret tilbage til Arthur Sternheim. Det var på et tidspunkt hvor P. Herrings produkter var meget populære i Tyskland og derfor et forsøg på at gøre den mere populær ved at få den op til danmark og importere den som dansk. Jeg har ledt efter Christensen Copenhagen, men har ikke mødt noget .Det er måske meget naturligt da flasken kun i et meget begrænset antal fandt vej til danske hylder, de fleste røg til tyskland. Flasken stammer fra ca. 1950


whiskynyt.dk/index.php?name=PNph ... topic&t=99

Det kunne være interessant hvis du kunne få mere at vide om hvad der står på flasken, og meget gerne et billede ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.127 seconds