Glen Spey

More
16 years 7 months ago #12850 by BigMac
Glen Spey was created by BigMac
Hej

Er der nogen som har erfaringer med Glen Spey, sådan udover F&F aftapningen?
Det er min opfattelse at det er en forholdsvis anonym whisky som i stor stil bliver vippet i blends.

Der er ikke den store mængder officielle aftapninger fra destilleriet, men der dukker af og til nogle uafhængige op.
Ser man f.eks. på hvad Jim Murray skriver, så er han generelt begejstret for Glen Spey - men det er jo Jim... :wink: Serge på whiskyfun er mere afdæmpet...

Hvad har I andre oplevet?

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12851 by Peteys
Replied by Peteys on topic Glen Spey
Carsten og jeg var igennem Rothes på vores tur til Skotland i sommers, og selv i Rothes er Glen Spey anonymt. Hvis det ikke havde været for Carsten's bemærkning om at det ligner da et destilleri da vi kørte forbi, havde vi ikke været derinde.
Jeg har lige et enkelt billede derinde fra, og der var sandt for dyden ikke meget at se derinde.

Den bedste dram er den næste dram!
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12852 by BigMac
Replied by BigMac on topic Glen Spey

Carsten og jeg var igennem Rothes på vores tur til Skotland i sommers, og selv i Rothes er Glen Spey anonymt. Hvis det ikke havde været for Carsten's bemærkning om at det ligner da et destilleri da vi kørte forbi, havde vi ikke været derinde.
Jeg har lige et enkelt billede derinde fra, og der var sandt for dyden ikke meget at se derinde.


Tak for billede og Nej, det må jeg da sandelig sige - Det ser meget beskedent ud.
Vi var selv i Rothes i sommer og så Glen Grant og fortsatte så igennem, men tænkte slet ikke over Glen Spey da vi passerede igennem byen...men det var så også før jeg ligesom pludselig fandt interesse for Glen Spey.

Jeg vil overveje om jeg skal gå på opdagelse i et par af deres aftapninger :roll:

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12854 by Peteys
Replied by Peteys on topic Glen Spey
Ja vi havde jo også læst at der var 4 destillerier i Rothes, så da vi havde set Glen Rothes, Glen Grant, Caperdonich og Speyburn troede vi vi var "færdige med Rothes, men i de fire var Caperdonich ikke inkluderet da det jo er lukket. Så det er et nemt destileri at misse

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.293 seconds