Dårlige destillerier ?

More
16 years 3 months ago #13837 by Macdeffe
Findes de ?

Jeg plejer at sige at alle destillerier har spyttet noget godt ud, men der er nogen jeg altid er på vagt overfor, da de ofte aftapper noget der ikke smager godt. Og hermed mener jeg direkte dårligt

Min liste består af

Tobermory/Ledaig
Isle of Jura
Mannochmore
Glen Scotia
Loch Lomond (alt inkl.)
Allt-a-Bhainne

Deanston er tæt på at komme listen, men jeg har dog smagt én god aftapning herfra (Whiskyshop aftapning 2005)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13844 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?
Jeg er enig i ovenstående liste - vil tilføje et par stykker;

Cardhu
Tomatin
Lagavulin (ja - er klar over det er ilde hørt - men har forsøgt flere gange... - specielt Pedro Ximenez 16-yo er udrikkelig)

Jeg ville med stor sandsynlighed heller ikke købe fra følgende aftappere (uden af have smagt dem først...)
Dun Bheagan
Chieftains
Murray McDavid (Vin finishes)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13846 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dårlige destillerier ?
Hverken Cardhu eller totatin finder jeg udrikkelige, bare kedelig. har do smagt nogle gode tomatiner fra QW or Bladnoch

Lagavulin er en verdensklassewhisky

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13847 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

Gode tomatiner fra QW or Bladnoch

Havde helt glemt Tomatin fra Bladnoch - den kunne drikkes :-)

Lagavulin er en verdensklassewhisky

Jeg er uenig - indtil det modsatte er bevist :-)
Til gengæld har jeg smagt en Isle of Jura - tror det var en 5-eller 6 års og fra SMWS - mener det var Al's.... Det kan også have været en Arran..?
Den smagte udmærket.
Men det andre 12-15 stykker - Superstition, 1984 m.fl - ækelt stads...
Du havde da sådan en Jura - Murray McDavid ting til Glenlivet dagen - som du - jeg tror som den eneste - fandt god?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13848 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?
Fra anden tråd;

Jeg har aldrig smagt en god Mannochmore

Cadenheads Authentic Collection Mannochmore - 14 yo - 1992 skulle være fremragende

Jeg har nu åbnet Mannochmoren.
Man skal virkelig kunne li' sherrylagret whisky og er man ikke til det, kan den ikke anbefales.
Her er alt hvad man kan ønske sig op til jul - sherry, karamel, brun farin, rosiner, blå blommer og spor fra fadet.
Lidt skarp i næsen men absolut drikbar. Jeg gætter på at den bliver "mildere" med tiden.
Den ligger en "oliehinde" i munden - som jeg oftest finder positivt.
Den vinder med lidt vand og det føles som om den forlænger finishen og de blå blommer kommer kommer bedre til sin ret.
Første indtryk - et godt fad fra Mannochmore... :-)

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13854 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dårlige destillerier ?
Husk nu, der findes ikke dårlig whisky, kun nogle, der er mindre gode ;-)

Måske bliver vi mere kræsne efterhånden som vi smager nogle af de bedste aftapninger bl.a. fra de uafhængige. Men en gang imellem kan det være interessant nok at vende tilbage "til start" med en standardaftapning.
Og mht nogle af de ovennævnte destillerier, må jeg da tilstå, at jeg synes godt om de unge Ledaig's. Dog har jeg endnu ikke smagt den sherry-finished, som er blevet nævnt på mange fora som værende aldeles rædselfuld. Måske skulle jeg åbne min, for at se om jeg er enig/uenig ;-)
Deanston har jeg vist kun smagt i standardudgave - bevares ikke noget særligt men dog drikkelig.
Jura har jeg smagt flere udmærkede, bl.a. en MMD 1989, som jeg havde med på Islands smagningen i Brabrand. Superstition er heller ikke så værst. 10 års er vel ikke direkte udrikkelig, men da heller ikke noget særligt.
Og så kan man blive positivt overrasket en gang imellem. Vi fik en 10 års Craignure, som er en Jura, på en privatsmagning for nylig, og den var faktisk udmærket. Gad vide hvorfor de laver en anonym 10 års, der er bedre end deres egen? :roll:
Tobermory std 10års er heller ikke noget særligt, men dog fin som intro for nye, eller til at give i gave til nogen mindre "kræsne" whiskynydere ;-)
De Mannochmore, vi fik på Lossie-smagningen scorede godt nok lavt i min bog, men var dog ikke udrikkelige. Men er Mannochmore ikke et af Diageos "blending malt" destillerier?
Allt-a-Bhaine er jo da fremstillet til blends, så de få single malts, der finder vej via uafhængige aftappere er måske netop af den grund af en middelmådig eller ringere kvalitet. De få, jeg har smagt har da heller ikke været noget særligt. Det bliver spændende om min Cadenhead 12års kan leve op til dette :wink: :roll:
Men andre "blend-destillerier" i Chivas-gruppen kan jo godt. Glenallachie for eksempel.

Vel - smag og behag er jo heldigvis forskellig. Jeg synes ikke jeg har stødt på direkte udrikkelige malts, men selvfølgelig nogle, der var uinteressante/kedelige.

Længe leve mangfoldigheden :)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13858 by Peteys
Replied by Peteys on topic Dårlige destillerier ?
Jeg hørte at Allt-a-Bhaine skulle være en stor Single malt i østen et sted, kan ikke lige 100% huske hvor, muligvis Taiwan. Jura har jeg ikke smagt noget udrikkeligt fra, men har heller ikke smagt så meget så det!
Ledaig kan jeg generelt godt lide. Men, når jeg serverer det for "mine" whiskygutter, så rynker de fleste på næsen af det.
Tobermory serverede jeg som blind for at par af kendingene herinde og de gættede bl.a. på Balblair som ophavsdestilleri (og så ringe kan Balblair vel heller ikke være?)
Det vigtigeste er vel at huske at gå til whiskyen med et åbent sind.

Serverede i øvrigt også en 15års OB for førnævnte kendinge, den var meget billig i anskaffelse, så jeg havde ikke de store forventninger. Gættene der kom tilbage lød på Ardbeg, Caol Ila, og Port Ellen, hvilket i min bog borger for at de har kunet lide den. Når man tænker over det så er det egentligt lidt mærkeligt, for den er vandet ned til 40%, chillfiltered (tror jeg) og tilsat karamel. Ikke lige den mest heldige kombination, men sådan er det nogen gange.

I grunden så vil jeg ikke afskrive nogen destillerier på forhånd, men dog helst smage først inden jeg hiver ret meget mere en 2-3 hundrede kronesedler op af lommen, alt under 300 er forsøg (for det meste!) Der er som regel en af gutterne der kan lide det, og ellers så skal den nok ryge ved lejlighed.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13860 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dårlige destillerier ?
Der er nu ikke noget som en god blindsmagning til at pille fordomme fra hinanden. Eller at sætte tingene i et nyt (og måske bedre) perspektiv.

Kunne ikke dy mig (det er jo snart juleaften) og åbnede fluks min Ledaig NAS Sherry Finish 42%.
Næsen er en underlig mellemting mellem kold kaffe og øllebrød, der er en anelse brændt på. Underlig men alligevel interessant.
Smager af mere kold kaffe med lidt frugt og lakrids, lidt 'beskidt" røg/sod.
Eftersmagen er middellang, let bitter med lidt sod.
Jeg skal være ærlig og sige, at denne malt smager overhovedet ikke som nogen anden malt. Den er helt igennem sin egen, men det er der jo en vis charme ved. :wink:
Udrikkelig - tjaa, nogle ville vist rynke på næsen, men ikke jeg......
Rædselsfuld - bestemt ikke...
Underlig - JA!

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13862 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

Husk nu, der findes ikke dårlig whisky, kun nogle, der er mindre gode ;-)
Deanston har jeg vist kun smagt i standardudgave - bevares ikke noget særligt men dog drikkelig.Jura har jeg smagt flere udmærkede, bl.a. en MMD 1989, som jeg havde med på Islands smagningen i Brabrand. Superstition er heller ikke så værst. 10 års er vel ikke direkte udrikkelig, men da heller ikke noget særligt.

Kan godt li' dit åbne sind og når man har læst din liste, kan man se du spænder meget vidt og fordomsfrit.

Men er Mannochmore ikke et af Diageos "blending malt" destillerier?

Teaninich og Caperdonich er jo også blendings destillerier - Teaninich dog præsteret en gang med "The Bottlers" og Caperdonich har flere gode aftapninger - så alle kan vel komme med et godt output?.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13864 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dårlige destillerier ?
Mannochmore/glenlossie komplekset ligner mere et kemisk anlæg end to destillerier. Et meget ucharmerende sted

Men Glenlossie anser jeg dog ikke for udrikkelig. Ikke den mest hyppige malt, men de special aftapninger (uafhængige) jeg har smagt har været ganske fortrinlige

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13865 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

Mannochmore/glenlossie komplekset ligner mere et kemisk anlæg end to destillerier. Et meget ucharmerende sted

Enig - men hvis man ser bort fra omgivelserne er Clynelish destilleriet heller ikke nogen fryd for øjet - til gengæld smager de fleste - især de ældre aftapninger derfra fremragende.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13866 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dårlige destillerier ?
Clynelish er jo en standard Diageo firkant fra 70'erne..ikke ulig en del andre af deres destillerier

Caol Ila, Teaninich m. m.

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13868 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?
Apropos gamle Clynelish - se eventuelt www.whiskyfun.com/ her idag - den 24.12.07

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13870 by Hering
Replied by Hering on topic Dårlige destillerier ?

... de gættede bl.a. på Balblair som ophavsdestilleri (og så ringe kan Balblair vel heller ikke være?)
... Gættene der kom tilbage lød på Ardbeg, Caol Ila, og Port Ellen, hvilket i min bog borger for at de har kunet lide den

Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at mine bud (Balblair og Caol Ila) absolut ikke skal regnes for at være ros herfra! Balblair er for mig jævnt kedeligt (jeg bryder mig ikke specielt om ret meget grassy whisky) - måske den mest kedelige North Highlander. Jeg er som bekendt ikke den store peat freak. I min mund er Caol Ila oftest et masseproduceret konsumprodukt uden ret meget karakter. Der er naturligvis undtagelser herfra - og deres unpeatede 8 års fadstyrke til blending er helt forrygende.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13871 by MacChristensen

I min mund er Caol Ila oftest et masseproduceret konsumprodukt uden ret meget karakter. Hering


.....i lighed med Teaninich eller hva ´???? 8) :lol: 8) :lol: 8) :lol:

Glædelig jul derude

/Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13872 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at mine bud (Balblair og Caol Ila) absolut ikke skal regnes for at være ros herfra! Balblair er for mig jævnt kedeligt (jeg bryder mig ikke specielt om ret meget grassy whisky) - måske den mest kedelige North Highlander. Jeg er som bekendt ikke den store peat freak.

Balblair er ikke udelukkende kedelig whisky - jeg vil fremhæve;
Balblair Vintage 1997 single malt 10 år 43%
Balblair Vintage 1989 single malt 18 år 43%
Balblair Vintage 1979 single malt Unchill-filtered 28 år 46%
En jævnt kedelig North East Highlander er derimod Dalmore...
Har endnu ikke smagt noget sindsoprivende derfra... :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13874 by Hering
Replied by Hering on topic Dårlige destillerier ?
HOV! Det var IKKE morsomt :-D

Seriøst, så er Teaninich jo netop IKKE et karakterløst konsumprodukt. Der kommer kun een (sjælden) OB derfra (Flora&Fauna). Teaninich har en masse karakter og rygrad, og det er vel bl.a. derfor, at den indgår som kernen i en række af de bedste blends. Bl.a. John Glasers forskellige top blends - efter hukommelsen: Asyla, Spice Tree, Oak Cross, Juveniles etc.

Jeg har aldrig påstået, at Teaninich er verdens bedste whisky, men blot interessant (og ikke mindst overskueligt) at smage og samle på. Man kan kalde den meget, men karakterløs er den i hvert fald ikke. I den sammenhæng er jeg meget enig i ovenstående sammenligning med både Clynelish og Caperdonich.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13875 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

Man kan kalde den meget, men karakterløs er den i hvert fald ikke

Jeg har åbnet en Compass Box Oak Cross for en uge siden - jeg er er enig - Teaninich er fremragende til blending - :lol: :o :shock: :lol:

P.s - på min flaske står der underligt nok ikke det samme som på hjemmesiden
"Made entirely of Highland single malt whiskies led by Teaninich and balanced with malts from the villages of Brora (for fruitiness) and Carron (for weight). All 10 to 12 years-old."

Der står;
"All Highland single malts, notably from the villages of Brora, Alness and Carron"
Men Teaninich ligger vel også i Alness.??

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13876 by Hering
Replied by Hering on topic Dårlige destillerier ?
Jeps, Teaninich ligger i Alness - var du der ikke selv i maj med Aflodal?
Brora-destilleriet er ikke overraskende Clynelish og Carron-destilleriet er Dailuaine.
MÅTTE i øvrigt bare købe en Canto #50 hos David i går. Den er bare super - elegant og kompleks. Igen er Teaninich rygraden...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13877 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

Jeps, Teaninich ligger i Alness - var du der ikke selv i maj med Aflodal?

Jo - vi fik en Teaninich Flora & Fauna - men den var vel 6 grader varm :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13879 by st7
Replied by st7 on topic Dårlige destillerier ?

Men det andre 12-15 stykker - Superstition, 1984 m.fl - ækelt stads...

Isle of Jura Superstition er ikke værst....bare kedelig. :|

Måske bliver vi mere kræsne efterhånden som vi smager nogle af de bedste aftapninger bl.a. fra de uafhængige. Men en gang imellem kan det være interessant nok at vende tilbage "til start" med en standardaftapning.
Vel - smag og behag er jo heldigvis forskellig. Jeg synes ikke jeg har stødt på direkte udrikkelige malts, men selvfølgelig nogle, der var uinteressante/kedelige.
Længe leve mangfoldigheden

Vise ord fra måske en af de 3 vise mænd :idea:

Det vigtigeste er vel at huske at gå til whiskyen med et åbent sind.

Hmm....endnu en af de vise mænd :idea:

En jævnt kedelig North East Highlander er derimod Dalmore...
Har endnu ikke smagt noget sindsoprivende derfra...

Enig, lige så spænende som Superstition :wink:

Lagavulin er en verdensklassewhisky

Enig, så har jeg fundet den sidste af de vise mænd. Nu mangler vi kun Jesusbarnet og æslet så er Whiskynyt klar til at opføre et alkoholiseret krybespil. :lol:

I min mund er Caol Ila oftest et masseproduceret konsumprodukt uden ret meget karakter.

NEJ NEJ NEJ Både den 12 og 18 årige OBér er skønne hverdagsdramme. Hering har netop med ovenstående udtalelse meldt sig som Æslet. :roll:
Nogle forslag til hvem der skal spille Jesusbarnet :?:
Glædelig Jul til alle herinde........ :mrgreen:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13880 by Chief
Replied by Chief on topic Dårlige destillerier ?
OB'er fra Tormore og Tobermory har aldrig sagt mig noget særligt. For mig er de flade og karakterløse. Men ingen regel uden undtagelse. Jeg har smagt en Tormore CC 1990/2006, 53% på portfinish, som var ganske aldeles fremragende. :D M.h.t. Allt-A-Bhaine har jeg (igen undtagelsen fra reglen) smagt en 28-års Dun Bheagan, re-fill sherry, 60,2%, som var en aldeles udmærket dram. :D
Karl Ejnar skrev:

Måske bliver vi mere kræsne efterhånden som vi smager nogle af de bedste aftapninger bl.a. fra de uafhængige. Men en gang imellem kan det være interessant nok at vende tilbage "til start" med en standardaftapning.

Jeg giver Søren ret i, at det så sandeligt er vise ord. I mit skab findes altid en flaske 10-års Glenmorangie og en flaske 12-års Cragganmore, som jeg altid nyder med stor begejstring. :D Ligeldes findes der altid en flaske 12-års Caol Ila i skabet, så jeg kan ikke tilslutte mig Herings opfattelse

M.h.t. til Lagavulin, så er den 16-års for mig en fremragende dram. Jeg husker tydeligt, hvornår jeg smagte den for første gang. Det var den 27. december 1996. Den dato glemmer jeg aldrig (nok også fordi flasken blev tømt ved lejligheden). :D

Men gudskelov er smag og behag forskelligt.

Släinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13882 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dårlige destillerier ?
Et par kommentarer herfra :

Der bliver spyttet mange aftapninger ud fra Caol Ila. Det meste af det syntes jeg er meget godt, en del er ganske fremragende. Norse Cask aftapningen brillierede ved at være den bedste i min Julekalender i år. 8 års unpeatede er den ringeste Caol Ila jeg nmogensinde har smagt, så jeg er meget uenig med Hering

Dalmore
Designer whisky. Har ikke lavet noget dårligt whisky, men jeg savner noget godt

Teaninich
FF er ret god standardaftapning, men flere af FF's er ret gode taget katagorien i betragtning. (nedvandet standard destilleriaftapninger)

Balblair
De nye ejere har givet destilleriet et tiltrængt løft. De er bedre til at udvælge fade, og malten kommer bedre til sin ret ved 46%. Jeg ønsker alle destillerier fik samme kærlige hånd

Standard aftapninger udmærker sig nogengange ved en stor kompleksistet, men (for os Cask Strengths nørder) desværre fortyndet

Jeg tilslutter mig Chief i at netop 10års Glenmorangie, 12års Cragganmore er ypperlige eksempler på et god blendingskunst. At fremstille whisky er nemlig et håndværk, men at blende casks er en kunst !

Andre standardaftapninger jeg finder fremragende er 10års Ardbeg, 12års Glenlivet. Disse er alle masseproducerede malts, og der må nødvendigvis have været et godt lager af meget gode fade for at kunne holde et så godt gennemgående niveau

Nogle destilleri aftapninger kommer kun i et lille "oplag". Det burde give et bedre produkt, da man kan sortere de bedste fade fra, derfor undrer det mig en gang imellem at visse standard aftapninger ikke er bedre! Tormore f.eks, eller Tomintoul, Scapa o.lign

Men eksempler på det modsatte er nogle FF's, Old Pulteney

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13883 by Peteys
Replied by Peteys on topic Dårlige destillerier ?
Lige nøjagtigt Dalmore 12 OB syntes jeg godt om, og har også tidligere præsteret at købe en hel kasse (6 flasker) på en gang.
Formålet var at bruge dem til gaver (jeg havde fået nogen tjenester) og Dalmore er en god whisky at give til folk der ikke drikker så meget til dagligt. Lagavulin 16 er for de fleste for stor en mundfuld...

Jeg syntes i øvrigt ok om den, og drikker den også med velbehag, mest ved festlige lejligheder hvor der er andet alkohol indblandet (læs øl), og ja den er designet, men Richard Patterson er en af de personer der er i stand til at udføre kunst med whisky.
Prøvede i øvrigt at smage en 12OB op mod en GM CC 12års Dalmore, hvor OB'eren var den ubestridt bedste.

Udover dette, så er jeg også enig i at Glenmorangie, og Glenlivet er udemærkede hverdagsdramme, samt at Cragganmore OB 12 er en glimrende dram.
Mærkeligt i øvrigt med Cragganmore, for jeg har smagt to tre uafhængige, og jeg syntes hver gang de falder lidt til jorden i forhold til OB'eren (Ja j, den fra "De bedste af de bedste" var da ok, men ikke en jeg ville sætte penge i)

Caol Ila 12 OB mener jeg også er en god dram, 18OB er jeg ikke så meget oppe og ringe over, men den 8årige unpeated, havde jeg ikke behov for at investere i........
Skomager bliv ved din læst........

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13884 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?
Bedste Caol Ila - Krügers Eidora #8 - 14-års - CS - NCF - SC - fantastisk - den får samtlige Caol Ila OB'er til at blegne - og til billige penge... Samples / flasker kan fremskaffes :-)
Glenmorangie 10-års OB - god whisky, men den er nu afløst af en nyere ringere model...?
Highland Park 12-års er stadig en rigtig god OB'er - endnu bedre bliver det med 18-års.... fremragende... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13889 by Whiskynyderen
Caol Ila, 10 år, 1993, 60,8% fra Cadenhead er nu heller ikke at kimse af - Synd at den ikke kan fås mere!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13891 by ovego
Replied by ovego on topic Dårlige destillerier ?

Bedste Caol Ila - Krügers Eidora #8 - 14-års - CS - NCF - SC - fantastisk - den får samtlige Caol Ila OB'er til at blegne - og til billige penge... Samples / flasker kan fremskaffes

mon ikke den gode Duffer mener Eidora 5 el. 6 :oops:
8.eren er jo en Port Charlotte

Ove

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13892 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dårlige destillerier ?

mon ikke den gode Duffer mener Eidora 5 el. 6 :oops:
8.eren er jo en Port Charlotte

Det er korrekt. Har du smagt 6 eller 8...? - ellers kan de begge anbefales.... :-)
For mig er 8'eren (PC) bedre end 9'eren
Og 6'eren (CI) bedre end 5'eren

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13895 by ovego
Replied by ovego on topic Dårlige destillerier ?
jeg har kun smagt 2-5 og Baffo og de er heller ikke så ringe endda :lol:
vi skal nok forbi Rendsburg engang til forår
som jeg kender Hr. Krüger slipper vi nok ikke for at smage på 6-9

Ove

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13900 by Chief
Replied by Chief on topic Dårlige destillerier ?
Duffer skrev:

Glenmorangie 10-års OB - god whisky, men den er nu afløst af en nyere ringere model...?

Jeg har ikke endnu smagt den nye Glenmorangie Original for at konstatere om den er så meget ringere. Vores lokale Kvickly havde både den 10-års og Original på tilbud for et par uger siden til kr. 219,00 flasken. Lige før jul så jeg, at der stadig var en del flasker af begge tilbage, så på torsdag vil jeg købe mig en Original for at smage dem op mod hinanden. Nysgerrigheden simpelthen tvinger mig.
Serge er ihvertfald ikke begejstret for Original (74 points) hvor den 10-års får 84 points.

Forøvrigt vil jeg nok ved samme Kvickly besøg købe mig en Laphroiag Quarter Cask, som er på tilbud til kr. 359,00. :D Og mens jeg nu er i staden, så var det måske en ide at tage turen til Superbest og snuppe en flaske 18-års Tallisker til kr. 399,00. :D
Suk-suk, så skal lillemor vel også have et eller andet som kompensation. :?

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.252 seconds