Braunstein

More
14 years 6 months ago #19062 by Macdeffe
Braunstein was created by Macdeffe
I denne uge har jeg været udstationetert på Sjælland

Selvom om Køge ikke ligefrem lå i den geografiske nærhed af mit arbejdsområde, valgte min kollega og jeg alligeve at have denne by som base

Jeg havde ikke et særligt positivt indtryk af Braunstein i forvejen

Helt klart på grund af deres prispolitik og også fordi der har har været, i mine øjne, et par "uheldige" indlæg fra BB fans her på siden- Og jeg havde måske også fået en pint på Cockney i Århus fra BB jeg ikke kunne se den dybere mening med

Nå, men inden for de sidste par måneder har jeg måtte æde mine ord i mig mht til Arran og Tomatin. 2 skotske distillerier der absolut ikkke havde en høj stjerne hos mig, tværtimod. Men efter at have smagt Arran's Peacoock + den nye Tomatin 18 så vidste jeg at hvis man var forudindtaget så gik man måske glip af noget godt. Meget godt.

Så ugens aftener skulle bruges til at afprøve noget af det lokale Braunstein Bryg

Den første test kom tirsdag aften. På den lokale havnekro, Skipperkroen, der for iøvrigt laver ganske fremragende mad, fik jeg sereveret en "Amber Lager"

En stor skuffelse. Mage til sur eddike agtig øl skal man lede længe efter. Sikkert et hit hvis du er til cider eller gueuze . Det er jeg selv men den her var ubalanceret syrlig og havde hverken noget amber eller lager over sig. Fy for den

Men i aften skulle der prøves noget mere. Først en Braunstein Viking IPA på den lokale, meget hyggelige pub Toldboden. Igen en stor skuffelse. Kæmpeskuffelse. Den smagte af jordbær !!. Sød og frugtagtig. Kære Braunstein ! En IPA er en øl med humle, start lige der og når i har fået fat i begyndertstoffet så hopper jeg på igen. Viking IPA er simpelthen falsk markedsføring-

To skuffelser forhindrede mig ikke i at bestille en "Dark Lager" til at gå hjem på. . Ugens bedste Braunstein, men stadig en stor skufflese i katagorien "Dark Lager". Alt for sød, alt for syrlig. Aftenen før havde jeg købt en Køstrischer på Hugo's kælder i Køge, se det er en Schwarchbier der kan imponere-

Nå, hvad skal alt den her ølsnak på en whiskyside. Jo udover øl går jeg også op i whisky. Og udøver øl laver Braunstein også whisky (til ca. 3000kr. flasken)

Men når firmaet bare i mine øjne er et STORT PR-stunt så syntes jeg altså bare at en generel advarsel er det eneste anstændige jeg kan videregive

mvh

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.177 seconds