Gode aftapninger af Ben Nevis?

More
11 years 8 months ago #26871 by jenspoder
Jeg er på jagt efter en solid aftapning af Ben Nevis.

Jeg synes den er lidt svær at finde i versioner som ikke er

A) 20 gammel og til over 1000 bobs
B) Sær aftapning med ækel finish

Vi snakker straight klassisk skotsk whisky. Er der nogle herinde, der har gode erfaringer?


Jens Poder

Københavns WhiskysmagerPanel
www.kwp.dk/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26872 by Macdeffe
Jeg har ikke de bedste erfaringer med Ben Nevis, jeg syntes tit whisky herfra har en underlig metallisk bismag som jeg bare ikke bryder mig. Dette gælder også de dyrere aftapninger. Deres 25yo OB som typisk er single cask eller dual cask, kan også have denne forfærdelige bismag, men ikke altid. Nogen af dem gode, ja faktisk helt fremragende.Men jeg kunne aldrig finde på at købe den uden først at have smagt den.

Og det gælder sådan set Ben Nevis generelt. Der findes folk der kan lide stilen fra distilleri generelt, så jeg er også forsigtig med at lytte efter anbefalinger, det er helt klart et destilleri jeg ALDRIG kunne finde på at købe medmindre jeg har smagt det SELV først :-)

Jeg har altid syntes Ben Nevis og Glen Scotia minder lidt om hinanden

Steffen
PS hvorfor er nogen på jagt efter en solid billig Ben Nevis?. Det ligner en stor udfordring :-)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26873 by Duffer
Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med Ben Nevis - "try before you buy"...
Mannochmore, Glenlossie, Isle of Jura m.fl er lidt i samme boldgade, men der kan man da trods alt finde gode aftapninger, selvom der er langt mellem "snapsene" :-)
Hvis du stoler på andres meninger, så er der et par muligheder her:
Link: www.whiskybase.com/distillery.php?merkid=52
Her f.eks til under 1.000 kr: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=25621

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.148 seconds