Besøg på Scotch Malt Whisky Society DK

More
11 years 4 months ago #27622 by jones
Efter Angels Share, besøgte jeg Scotch Malt Whisky Society, som tilfældigvis også ligger i Vejle, kun et par minutters gang fra stationen.

Jeg tegnede et medlemskab, da jeg først var kommet over chokket ved synet af over 100 SMWS flasker linet op bag baren. Medlemspakken omfatter 4 styk 10 cl.

24.110 Macallan 19 år 56,1%
29.116 Laphroaig 21 år 47,4%
44.52 Craigellachie 22 år 52,1%
125.61 Glenmorangie 10 år 61%

Efter opvarmning med en Refsvindinge Ale Nr. 16 og en 35.72 Glen Moray 23 år, dest. 26.9.88, Bourbon hogshead (købte en flaske med hjem), trængte jeg til 3 retter mad med tilhørende whiskymenu. Det blev:

16.32 Glenturret, 10 år, dest. 5.12, refill port pipe, til hjemmerøget laks
3.188 Bowmore 14 år, dest. 25.9.97, Refill sherry butt, til flamberet bøf af oksemørbrad
29.121 Laphroaig 20 år, dest. 14.10.91, refill sherry butt, til ostetallerken

Sammensætning af mad og whisky var yderst vellykket. Der var ikke tale om en tilfældig dram til maden, men om gennemtænkte smagskombinationer der klædte og udvidede hinanden. Meget imponerende.

I modsætning til UK afdelingerne, er der adgang for ikke-medlemmer, men medlemmer får bedre priser på whiskyen og især adgang til egentlige medlemsrum.

Jeg kan kun sige at SMWS DK er flot tænkt og flot udført.

Kan man bo i Århus og have sit stamværtshus i Vejle?

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27627 by DanielChristensen
Hej Al

Jeg besøgte også SMWS i forbindelse med smagningen Angels Share.

Kan kun tilslutte mig at dette sted også gerne var mit stamværtshus!

PS. så er dit medlemskort på vej tilbage til Jylland i skrivende stund :-) Fik udleveret den forkerte pose da jeg gik!

Vh Daniel

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27628 by jones
Mit medlemskort?

Det sidder jeg med i hånden lige nu.

???

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27629 by DanielChristensen
Ah, beklager.

Så fik Terje ordnet det. Da jeg åbnede min pakke i går, havde de udleveret den forkerte til mig oppe i baren. Der stod hvert fald Al Jones på medlemskortet. Så har sendt medlemskortet retur, og troede så du havde fået min pakke, med mit medlemskort.

Vh Daniel

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.157 seconds