Hvordan arrangere en smagning?

More
19 years 11 months ago #1098 by Towle
Hvis man skal arrangere en smagning, skal man jo have glas nok til hele selskabet. Jeg har kigget lidt på nettet og konstaterer, at diverse arrangører forudsætter at bl.a. drikkeglas er til stede i et vist antal pr. deltager.

Det er jo ikke noget problem hvis man er et laug eller en anden form for klub eller forening, men hvis man vil lave et enkeltstående arrangement, står man jo overfor at skulle købe glas til hele selskabet og ikke har noget at bruge så mange glas til bagefter.

Hvad gør man? Kan man leje glas? Kan man købe billige glas? Og i givet fald hvor og til hvilke priser?

Jeg faldt i en whiskysnak med en kollega i firmaet i går. Han er i bestyrelsen for personaleforeningen og vi er begge sikre på, at vi sagtens kan samle 30 - og sikkert flere - deltagere. Vi kan selvfølgelig vælge at entrere med et af de firmaet der sælger smagninger som pakkeløsninger, men også der skal vi jo bruge glas. Til en pris af 250 kr. pr. hoved er det jo en nærliggende tanke at arrangere noget selv, finde en foredragsholder og selv stå for indkøb af whisky (man er vel jyde). Men dels har ingen af os erfaring og ingen af os har faktisk selv deltaget i en smagning, så det er nok ikke umiddelbart tilrådeligt selv at binde an, men derfor synes jeg alligevel det kunne være morsomt at høre, om nogen har erfaring med selv at arrangere det hele.

Det er jo svært ikke at blive beruset af stemningen (sic!), når man nu har set lyset. I kådhed tror man jo, at nu skal verden lægges for ens fødder, men jeg er naturligvis parat til at køle ned og lade mig belære af de mange erfarne folk i dette forum.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 11 months ago #1099 by redlich
Replied by redlich on topic Hvordan arrangere en smagning?
Hej

Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du planlægger smagningen, men hvis det ikke er for langt fra København, så har jeg glas som måske godt kan lånes ud.
Men hvis I hyrer en foredragsholder, så ved jeg at f.eks. Martin Markvardsen ( www.whiskyconsulting.dk ), selv har mulighed for at medbringe glas.

Slainthe
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 11 months ago #1100 by dmwa
Replied by dmwa on topic Hvordan arrangere en smagning?
De smagninger Dansk Maltwhisky Akademi tilbyder er altid inkl. glas til alle deltagere - og 1 glas til hver whisky! Så når vi stiller an til 30 smagere - har vi altså 180 glas med

Vi bruger Cognac glas, som vi køber engros.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 11 months ago #1101 by Towle

Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du planlægger smagningen, men hvis det ikke er for langt fra København, så har jeg glas som måske godt kan lånes ud.

Tak for det generøse tilbud, men arrangementet vil finde sted i Viborg (eller på Løgstrup kro i nærheden).

De smagninger Dansk Maltwhisky Akademi tilbyder er altid inkl. glas til alle deltagere - og 1 glas til hver whisky! Så når vi stiller an til 30 smagere - har vi altså 180 glas med.

Tamam, jeg kigger lige på hjemmesiden og ser om det skulle være beskrevet der. Og så vil jeg forhøre mig hos Martin Markvardsen om de øvrige betingelser.

Faktisk har der budt sig en tredie mulighed, idet en anden kollega kender en værtshusholder, som tidligere har afholdt smagninger, så der er mange valgmuligheder.

Vi har dog ikke noget hastværk, selv om vi er tørstige. Vi finder at det vil være en fordel at mindst een af os prøver at deltage i en "rigtig" smagning først, så vi får en fornemmelse af hvordan sådan noget foregår. Vi er alle helt grønne i faget og er derfor helt uerfarne, men det skal jo ikke afholde os fra at kaste os ud i glæderne, men vi vil jo helst ikke ødelægge fornøjelsen for os selv eller andre ved at fare frem med hovedet under armen.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.202 seconds