Duncan Taylor Whisky Festival

More
16 years 8 months ago #12681 by st7
Har netop modtaget mine billetter, men havde håbet at der fulgte en "spiseseddel" med, så man i ro og mag, kunne planlægge sine valg. Er der nogle der ved om en sådan whiskyoversigt bliver udgivet inden festivalen :?:

Sláinte
Søren

Fra LAGO ´s hjemmeside:
Ved indgangen udleveres et originalt Duncan Taylor smageglas, hvorefter der er mulighed for at smage ikke mindre end 50 forskellige whiskies primært i serierne NC2, Battlehill og Whisky Galore. Endvidere vil der, for små glaspriser, være mulighed for at smage udsøgte gamle aftapninger i serierne Lonach, Peerless samt Rarest of the Rare. Så der venter mange smagsoplevelser!

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12693 by st7
Replied by st7 on topic Duncan Taylor Whisky Festival
Her følger svaret fra LAGO :arrow:
Ja, vi laver en sådant program forud for Festivalen. Du modtager yderligere information, hvis du er tilmeldt vores nyhedsbrev.

Nu har jeg ikke den store viden vedr. uafhænige aftappere. Hvordan rangere I "Duncan Taylor" inden for den niche :?:

Nu kan man jo ikke nå at smage det hele........desværre :!: , så er der visse aftapninger man absolut skal smage, hvis de medbringer hele sortimentet :shock:

Sláinte
Søren

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12694 by Macdeffe
Jeg rangerer DTC helt i top, sammen med Cadenheads. Det er mine to favoritaftappere, blandt dem som sender et større sortiment på gaden om året.


MAcDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12696 by Duffer

Jeg rangerer DTC helt i top, sammen med Cadenheads. Det er mine to favoritaftappere, blandt dem som sender et større sortiment på gaden om året.

Her er jeg IKKE enig. Duncan Taylor har aldrig imponeret mig - og fik det senest bekræftet i maj i Dufftown. De har da gode aftapninger, men jeg er ofte blevet skuffet :-( specielt sæbe-Bowmoren var totalt udrikkelig...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
16 years 8 months ago #12697 by redlich
Replied by redlich on topic Duncan Taylor Whisky Festival
Det er da godt at smag er forskelligt :)
Jeg har helt klart haft nogle af mine bedste whisky oplevelser med Duncan Taylor, og er meget sjældent blevet skuffet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12698 by BenRiach
Jeg er helt klart ening med Macdeffe og Michael.

Selfølgelig har jeg da smagt et par dramme fra Duncan Taylor, som jeg ikke syntes så godt om, men størstedelen (læs 80-85%) syntes jeg er rigtig gode og dejlige.
Og så er der mange flasker som jeg har været "nødt" til at købe, fordi jeg simpelthen syntes de var uundværlige i min lille samling.

Slàinte Mhath
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12717 by dmwa
Replied by dmwa on topic Duncan Taylor Whisky Festival

Jeg rangerer DTC helt i top, sammen med Cadenheads. Det er mine to favoritaftappere, blandt dem som sender et større sortiment på gaden om året.


MAcDeffe

Jamen - så må du da hellere melde dig till WWW Falster 2007 (19. - 21. oktober 2007) på Hotel Falster - for både Cadenhead og Duncan Taylor holder smagninger! Endeligt program følger i MALTEN, der udkommer om ca 14 dage.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #12994 by Chief
Replied by Chief on topic Duncan Taylor Whisky Festival
Så er menuen klar på LAGO's hjemmeside, så nu vil jeg sidde i ro og mag og udvælge dem, som jeg vil smage. Der er da et par stykker eller flere, som jeg endnu ikke har smagt. :D Der er også et par kendte stykker, som jeg vil have et gensyn med, især den 15 års Cask Strenght Caol Ila, som dæleme er en rigtig røg-basker (den vil jeg nok slutte af med). Og så vil jeg da smage den New Zealandske Milford.

Søren, der er ikke i skrivende stund en Rosebank på programmet, som du i en anden tråd har ønsket. Men hvis du skal til WWW Falster 2007, tager jeg den Provenance Rosebank med, som jeg har skrevet om.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #12995 by BigMac

Så er menuen klar på LAGO's hjemmeside, så nu vil jeg sidde i ro og mag og udvælge dem, som jeg vil smage.


Jeg kiggede også lige listen og her må jeg klart anbefale Mortlach'en fra The Quaich Range. LÆKKER! Et godt valg af Martin M. :D

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #12998 by MacNiels
Et link til de der leder efter listen hos Lago:

www.lago.dk/show_news_item.asp?K ... bid=&id=10

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #12999 by Springbank21
For det første glæder jeg mig selvfølgelig til festivalen og alle de gode whisky ´s.
For det andet glæder jeg mig til at hilde på nogle af alle de super whisky freaks der er på denne hjemme side for at høre meninger og dele oplevelser.....det bliver så fedt at kunne snakke omkring sin største passion med kendere.....

Det er første gang for mig og derfor lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.

Jeg har meldt mig til Juuls og Cadenheads smagninger....nåede ikke Macallan øv....

Men er det et ok valg?? eller skulle man have taget DT smagningen istedet for en af disse. Har nogen af jeg prøvet Cadenhead eller juul+s før og er der noget ved dem??

Håber på lidt hjælp

mvh

Springbank21....

(Long life the Que..... sorry... Whisky)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13007 by Macdeffe
Du blander vist nok to whisky festivaller sammen

!

Men selv har jeg smagt en del gode cadenheads...Og så er Cadenheads whisky billig..I hvert fald i Skotland

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13015 by Chief
Replied by Chief on topic Duncan Taylor Whisky Festival
Hej Springbank21

Den vi omtaler her er Duncan Taylors Whisky Festival henholdsvis i Fredericia og på Gisselfeldt Gods. Den du skriver om er WWW Falster 2007.

Men under alle omstændigheder ses vi til Cadenhead-smagningen på WWW Falster 2007. Cadenhead har meget godt whisky. Det er også min første WWW, og jeg glæder mig ligeledes til at møde nogle af skribenterne her fra siden. Det er jo altid rart at mødes face-to face og nyde noget hulens godt whisky sammen, så vi ses. :D
Duncan Taylor Festivalen på Gisselfeldt Gods har 900 deltagere, så det bliver så som så med hyggesnakken og erfaringsudvekslingen. Den må vi vente med til WWW i Nykøbing F.
Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13042 by st7
Replied by st7 on topic Duncan Taylor Whisky Festival

Søren, der er ikke i skrivende stund en Rosebank på programmet, som du i en anden tråd har ønsket. Men hvis du skal til WWW Falster 2007, tager jeg den Provenance Rosebank med, som jeg har skrevet om.


Jeg skal desværre ikke med, men vi ses jo på Gisselfeld Slot. Jeg bør dog være nem at spotte....det er mig der smiler størst :mrgreen:
Har dog fået købt min første Rosebank flaske; en 12 års F&F, som jeg håber lever op til forventningerne :wink:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.244 seconds