Prop-off event?

More
16 years 4 months ago #14075 by Towle
Prop-off event? was created by Towle
Peters slantesmagninger er jo poulære og jeg håber at kunne deltage i den næste, når den bliver programsat. Enhver undskyldning for at smage god whisky, bør jo udnyttes og jeg har nu fået den tanke, at vi alle har to store problemer: åbne flasker og uåbnede flasker.

Hvad med at holde et mik på en dejlig herregård ved Hjarbæk fjord, få noget godt at spise og så hver især tage en god flaske med af de uåbnede? En af dem man har skubbet ind bagved, hvad enten det er fordi den er ekstra kær, eller fordi den hele tiden bliver skjult bag nytilkomne indkøb.

Jeg har lige ryddet op for at få plads til de to nye flaske af Talisker 57 ° North, men lågerne kunne ikke længere lukkes, så nu har jeg lavet et fjernlager af uåbnede flasker. En af følgende vil jeg selv kan bidrage med. Afstemning foretages på dagen:

Teaninnich 21 år (1982), 62.3% The Bottlers
Mortlach 18 år (1983), 57%, The Bottlers
Mortlach 16 år(1981), 57.5%, Adelphi
Port Ellen 2nd release (1979), 59.35%
Isle of Arran 10 år (1996), 48%, MacY Celebration Range

Hvis jeg selv skal have mulighed for at deltage (og det vil jeg da sætte pris på), skal det være fredag-lørdag-søndag, da jeg i endnu 6-8 år må henslæbe 34 timer om ugen på det brølende arbejdsmarked ved at producere vindmøller om aftenen de første hverdage i ugen.

Kan der samles en lille flok og hvornår skal det være? Da godset ligger 17 kilometer uden for byen, finder vi ud af et hyre en minibus frem og tilbage fra/til banegården i Viborg.

For god ordens skyld: Jeg er ikke godsejer, men bor i et yndigt lille træhus 50 meter fra den smukke, gamle hovedbygning og 100 meter fra vandet. Ikke vild luxus og ikke plads til 100 mennesker, men det kunne godt gå hen og blive halv-hyggeligt alligevel, er jeg sikker på ;-)

Endnu et P.S.: Den gamle fru Towle skred sidste sommer, så hendes berømte frikadeller må I undvære denne gang, men den nye fru Towle kan nogle tricks i køkkenet, som den gamle ikke kunne, så det vil ikke blive nødvendigt at frekventere pølsevognen på vej hjem :-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14076 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
Det ser vi frem til, jeg er da i hvert fald klar (hvis jeg kan altså)

Bare kom med en dato så må vi se

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14077 by Lading
Replied by Lading on topic Prop-off event?
Jeg er også frisk, hvis det passer med kalenderen (læs: kærsten) :wink:

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14078 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Inden forhåndstilmeldingerne vælter ind, må vi hellere lige krydse klinger angående en dato. Min egen kalender er forholdsvist jomfruelig, så jeg vil komme med et første udspil.

Fredag den 23. februar kl. 18 til spisning og efterfølgende smagning
- eller
Lørdag den 24. februar kl. 16 til første halvleg, spisning kl. 18 og derefter anden halvleg.

Alternativt foreslås den efterfølgende weekend, 29. februar/1. marts efter samme model.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14079 by Hering
Replied by Hering on topic Prop-off event?
Jeg er også klar, men begge de nævnte datoer er uheldige for mig. Den første weekend er der Wining and Dining i Aalborg, og den anden weekend er jeg på vej til Australien. Men jeg er klar senere i marts - måske hen omkring påsketid?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14081 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
Nu siger du godt nok fredag d. 23 og lørdag d. 24 Februar, Hvilket år er det?
I år er d.23 februar nemlig en lørdag, (og vel at mærke en lørdag hvor der er smagning med Al inde på Cockney!)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14082 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Øv for pøvker, bibeltimen har jeg selv har meldt mig til, men havde ikke fået rettet datoen i min papirkalender Det var jo ikke en heldig start, så jeg prøver med to nye forslag:

Fredag den 29. februar kl. 18 til spisning og efterfølgende smagning
- eller
Lørdag den 1. marts kl. 16 til første halvleg, spisning kl. 18 og derefter anden halvleg.

Alternativt, så Hering har mulighed for at være med, foreslås weekenden før påske, 14./15. marts, efter samme model.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14083 by Hering
Replied by Hering on topic Prop-off event?
Jer er væk indtil påske, så jeg kan desværre ikke deltage. Har ellers et par flasker, som nok kunne trænge til at blive åbnet - bl.a. tre af de samme som Towle har angivet :-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14084 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
Jeg er vist på til begge omgange, min kalender siger i hvert fald at jeg ikke skal andet....

Hvor mange flasker skal afproppes pr. mand? og er det tilladt at tage farisærer med? Eller skal vi gemme dem til en slat smagning??

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14086 by Duffer
Replied by Duffer on topic Prop-off event?

Fredag den 29. februar kl. 18 til spisning - Lørdag den 1. marts kl. 16

WhiskyLive weekend i London :oops: :wink:
Fint initiativ Towle :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14087 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Mon ikke flere fra dette forum skal til London, så vi hellere må droppe den første? Godt, så hopper vi om på den anden side af nr. 2 og tager 4. og 5. april. Weekenden før har fru Towle nemlig fødselsdag. Men var der ikke noget med at du, Peter, planlægger slantesmagning i april? Nå, men vi skal jo nærme os noget som kan samle flest muligt og her kommer det foreløbigt sidste bud og så skærer jeg igennem, for ellers bliver det jo højsommer.

Forslag 1:
Fredag den 14. marts kl. 18 til spisning og efterfølgende smagning
- eller
Lørdag den 15. marts kl. 16 til første halvleg, spisning kl. 18 og derefter anden halvleg.

Forslag 2:
Fredag den 4. april kl. 18 til spisning og efterfølgende smagning
- eller
Lørdag den 5. april kl. 16 til første halvleg, spisning kl. 18 og derefter anden halvleg.

Antal flasker pr. mand, kommer jo an på deltagerantallet. Udgangspunktet er vel een flaske, vil jeg mene. Om nogen vil tage en joker/farisær med, synes jeg vi skal lade være frit. Udgangspunktet må dog stadig være, at vi tager hul på hele flasker, da det jo er hele ideen og der må gerne knytte sig en historie til netop den flaske.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14088 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
Jeg er stadig med på den første af weekenderne, den anden skal jeg muligvis noget (det ligger stadig og svinger mellem to weekender nu må vi se!)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #14090 by Hering
Replied by Hering on topic Prop-off event?
Hvis det bliver 4. eller 5. april vil jeg gerne deltage.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14325 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
Hej Kurt
Hvordan ser det ud med arrangementet? har du fundet en dato, eller skal jeg åbne et par flasker selv?
Er pt. nede på en åben flaske (+ div. samples gemt til bytte og smagninger)
Og da det er Chu Dhub, så må der gerne snart ska nogen nyt :wink:

Årh hvad pokker, der ryger nok en prop en af dagene....

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14329 by jones
Replied by jones on topic Prop-off event?
Jeg er med, hvis vi er henne i april.

Et forslag - kunne vi ikke starte kl. 14 i stedet for 16? De fleste skal jo hjem med DSB samme aften.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14332 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Så er der liv i tråden igen og jeg står stadig gerne som arrangør. Vi holder fast ved lørdag den 5. april, men starter ved 14-tiden, som Al så udmærket foreslår.

Må vi få nogle tilkendegivelser om deltagelse, samt nogle bud på hvilke flasker I kunne tænke jer at medbringe?

Til orientering: Herregården "Tårupgård" ligger 17 km fra Viborg. Rute 50 har stoppested her, men om lørdagen er der ikke mange busser.

Afgang Viborg: 13:50 - ankomst 14:18 er den der passer bedst.

Den anden vej giver desværre kun to muligheder:

Afgang Tårupgård 17:38 - ankomst Viborg 18:07
Afgang Tårupgård 21:33 - ankomst Viborg 22:02

Køreplan kan ses www.midttrafik.dk/files/design/PDF%20kor...Viborg_2007-2008.pdf .

Afhængigt af antal slatne og halvberusede kroppe, kunne en taxa til Viborg jo også være en mulighed.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14333 by Hering
Replied by Hering on topic Prop-off event?
Jeg må desværre melde afbud, da der i uvisheden i mellemtiden er blevet planlagt en tur til Berlin for at høre Filharmonikerne spille med en af mine gode venner på basun :-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14334 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Har din ven børn? I så fald må det jo være Basun-Kinder :D

Ok, ærgerligt, men så sparer du da en flaske i denne omgang :lol:

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14335 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
Tror jeg tager en af mine selvaftapede med.
Formodentligt Aberlour CS, Firstfill Sherry. cask 8493
03-1993 21/7 2007 59,7%

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14675 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Denne smagning går vist i sin mor igen? Skal vi lige tage en opsamlingsrunde og høre, om der er flere der har lyst til at deltage, da jeg ellers vælger at aflyse.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14843 by FrankJensen1
Replied by FrankJensen1 on topic Prop-off event?
Døde dette event helt eller??

Ikke fordi jeg selv kan deltage hvis det bliver 5. april, lander nemlig først 17. april, men mere hvis det blev ultimo april eller i maj kunne jeg nemlig være wældi' interesseret (skal alligevel til Viborg og hente lidt gode varer :) )

/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14844 by Towle
Replied by Towle on topic Prop-off event?
Ja, det må jeg nok erkende. Jubelen har jo været til at overse. Du er under alle omstændigheder velkommen til at kigge ind til en dram. Gæster fra Grønland får lov at åbne en flaske efter eget valg :-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14849 by Ladewig
Replied by Ladewig on topic Prop-off event?
Nu er det ikke møntet så meget på dette udmærkede event, men mere generelt.
Jeg og sikkert også en del andre sjællændere kunne godt tænke mig/os at deltage i en/nogle af jydernes smagning/er. Eller er de forbeholdt indfødte?
Og hvad med eventuel overnatning? Det går næppe at køre hjem efter en 16-20 "smagsprøver"?
Eller er jeg virkelig den eneste sjællænder der er dybt misundelig på jeg jyder? (selvom Vordingborg har landets bedste Whiskyforening. HA!).

Altså. Det jeg spørger om er to ting:
1. Er sjællændere velkomne til smagninger i Jylland?
2. Er jeg den eneste fra denne ende af landet med disse tanker?

De bedste og mest forhåbningsfulde hilsener
Henrik.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14850 by Jan_
Replied by Jan_ on topic Prop-off event?

Eller er jeg virkelig den eneste sjællænder der er dybt misundelig på jeg jyder? (selvom Vordingborg har landets bedste Whiskyforening. HA!).

2. Er jeg den eneste fra denne ende af landet med disse tanker?

De bedste og mest forhåbningsfulde hilsener
Henrik.


Tjah... hvorfor prøver vi ikke at binde an med vores egne smagninger på denne side af storebælt? Jeg vil nok godt kunne lokkes og tror at jeg har en kammerat som også vil være frisk.

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14852 by Peteys
Replied by Peteys on topic Prop-off event?
1 JA! Selvfølgelig er du/i velkomne, om du i vil overnatte, kan der vel arrangeres et eller andet.
2, ved ikke, men de fleste kender en eller anden i det jyske man kan overnatte ved, eller besøge i forbindelse med at man tager herover til en smagning.

Hvis du er interesseret i at deltage i en smagning herovre, så sig til, tingene har for vane at ordne sig når det drejer sig om hyggeligt selskab.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14861 by FrankJensen1
Replied by FrankJensen1 on topic Prop-off event?

Gæster fra Grønland får lov at åbne en flaske efter eget valg :-)


Kan høre du ikke har den store erfaring med grønlændere... vi kan nemlig godt være dyre i drift :lol:
Men det må vi da lige finde ud af når jeg alligevel er i nabolaget... det er jo altid hyggeligt med en god kaffe og en lækker dram :)

Og ang. andre end jyder til smagninger... har selv taget turen et par gange fra Odense, og selvom I er fra 'den anden side at broen', så kan det varmt anbefales.. selvom man høre meget om en fejlslået integration er jyder nu meget flinke :lol: Kan varmt anbefale at lave en tur af det :D (Større er DK altså heller ikke...)

/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.316 seconds