DANSK WHISKYMAGASIN???

More
13 years 5 months ago #22033 by ulrich
Jeg var forleden til en god whiskysmagning. Her blev der spurgt ind til interessen for et dansk whiskyblad eller -magasin. Det er tydeligt at flere får øjnene op for det spændende whiskyunivers. Hvorfor så ikke stå bag engagerede og initiativrige folk, der har modet til at starte et fagmagasin op, hvor whisky er omdrejningspunktet? Lad det være sagt med det samme, jeg hverken har evner eller tiden til at kaste mig ud i et sådan projekt, men jeg vil med glæde støtte op bag et dansk initiativ. En realistisk tilgang må være et dansk whiskymagasin f.eks. med en udgivelsesfrekvens på 4 gange årligt med en balanceret vægtning mellem reklamer og artikler etc.

Derfor. Lad mig høre andres holdning til et dansk whiskymagasin.

Ulrich

Whisky is the antidote for the mundane

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #22034 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic DANSK WHISKYMAGASIN???
Der findes allerede et dansk magasin - MALTEN som Flemming & Co fra DMWA udgiver.

www.dmwa.dk/
klik under fanen "malten"

EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #22037 by jones
Replied by jones on topic DANSK WHISKYMAGASIN???
Malten dækker netop det hul som omtales.

I disse internettider vil et blad med en udgivelsesfrekvens på fire gange årligt være håbløst forældet straks ved udgivelsen.

De fleste af de omtalte uafhængige whiskynyheder vil allerede være udsolgte, o.s.v.

For at bevare nogensomhelst form for aktualitet (og realistisk økonomi), skal det være et netbaseret magasin og det behov er temmelig godt dækket af adskillige blogs, m.m.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #22043 by whiskyconsult
Jeg støtter op omkring Al og EV....
Der er ikke det store behov for et dansk magasin, og slet ikke med så få udgivelser. Malten er fin og der er frit for dem som gerne vil skrive en god artikel. Kigger man på de svenske magasiner så er det om både øl og whisky og til dels også vin.....men de har også lidt flere whiskydrikkere end vi har i Danmark. Som Al så rigtig skriver, de nyheder man vil have, dem får man hurtigere på nettet og her på whiskynyt......
så dansk magasin.....nej det tror jeg ikke på.

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #22047 by dmwa
Replied by dmwa on topic DANSK WHISKYMAGASIN???
MALTEN er siden 1995 udkommet 4 x årligt, og læser pt af ca 700 abonnenter. Jeg har indtryk af, at alle / langt de fleste læsere er tilfredse med at få MALTEN i sin nuværende form - dvs trykt. Internettet er naturligvis et "nyt" medie, der på sigt måske vil aflive MALTEN i sin nuværende form - men et eller andet sted tror jeg, at det er et fåtal af vore læsere, der regelmæssigt søger oplysninger om maltwhisky - og dem der har det behov, søger løbende informationer på nettet og i trykte blade fra udlandet. MALTEN som trykt medie kommer med artikler i en noget anden form, end nyhedsfora etc på nettet giver - for nuværende, og dermed supplerer de 2 medier i mine øjne hinanden udmærket

Vi kunne naturligvis omdanne MALTEN til et medie tilgængeligt på nettet - men vi skal jo blot sikre os, at vi også får ussel mammon for det professionelle arbejde, vi trods alt lægger i at producere et medie 4 x årligt.

Men - lad os få nogle inputs, hvis vi ikke følger tiden....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #22051 by JEJ
Replied by JEJ on topic DANSK WHISKYMAGASIN???
Der er noget befriende at få historier fra whiskyens verden - lidt løsrevet af internet-typen, men stadig nyheder og historier som går lidt bag om tingene. Internet nyheder er der (for mit vedkommende) nok af.

Hilsen
Jens-Erik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #22052 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic DANSK WHISKYMAGASIN???

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.155 seconds