Mit liv med "Finishes"

More
17 years 5 months ago #9639 by Duffer
Jeg og cirka 40 andre deltog i går på en whiskysmagning hos Vignoble i Esbjerg.
Lynn McEwan - datteren af den legendariske Jim McEwan og Jess Hansen stod for præsentationen af Murray McDavids nye serie.
Der var intet at udsætte på de to udskænkeres "præstation" eller humør :-)

Jeg har i min opstartsfase været positiv over finishes - i starten over den prisbillige Glen Moray Chardonnay og Chenin Blanc.
Derefter over Glenmorangies Port, Sherry, Madeira og Burgundy.

I de senere år har jeg dog udelukkende købt "rene" produkter, dog hører ex-bourbon - og ex-sherryfad stadig til mine absolutte favoritter.

Men min tid med vinfinishes endte brat igår. :-(
Jeg smagte på dem alle sammen - mener det var 19 stk.
Den første - en Rosebank fra 1989 smagte af formaldehyd og en stor del af de andre var Murray McDavidefter min og et par af de andre deltagere ganske udrikkelige.
Bedst fandt jeg Bowmore, Bruichladdich og Old Rhosdu fra 1984.
Dog langtfra så gode at der var tæt på en investering.
Old Rhosdu fandt jeg først god i slutningen af smagningen - så der tages visse forbehold...

Ingen WOW følelse her... :o

Der blev solgt flasker i går - om så det var fordi deltagerne fik 10% og Lynn McEwans signatur på flasken ved jeg ikke...

Jeg er bare temmelig sikker på at jeg har købt min sidste flaske der har fået vinfinish... :-(

Der blev serveret;

Fra Limited Edition serien;
Murray McDavid - Glen Elgin 1991
Murray McDavid - Clynelish 1990
Murray McDavid - Bruichladdich 1990
Murray McDavid - Cragganmore 1993
Murray McDavid - Highland Park 1989
Murray McDavid - Bowmore 1991
Murray McDavid - Macallan 1987
Murray McDavid - Mortlach 1993
Murray McDavid - XXX
Murray McDavid - Isle of Jura (smagte jeg ikke)

Fra Mission Gold serien;
Murray McDavid - Cragganmore 1985
Murray McDavid - Highland Park 1979
Murray McDavid - Macallan 1985
Murray McDavid - Rosebank 1989
Murray McDavid - Auchentoshan 1985
Murray McDavid - Old Rhosdu 1984
Murray McDavid - Glen Turret 1980
Murray McDavid - Linkwood 1983
Murray McDavid - Glenglassaugh 1978

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9640 by Niels
Replied by Niels on topic Mit liv med "Finishes"
Hej.
Hvor er jeg glad for at jeg ikke står allene, det
finishe er at ødelægge godt whisky
mvh.
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9641 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Mit liv med "Finishes"
Jeg var til en lignende smagning i Fredericia for en måneds tid siden - Også med produkter fra Murray McDavid, hvor de forskellige whiskyer var afsluttet på alle mulige (og umulige) vinfade.

Den generelle oplevelse var nøjagtig den samme som din - nedtur .. :-(

Om det er et forsøg på at sælge nogle fade som single cask, der ellers bare skulle være brugt til blend - ja, det melder historien ikke noget om.

Jeg er helt enig i, at der også findes gode aftapninger, der afsluttes med et par år i et andet fad end det oprindelige - Glenmorangie's finish-serie er et godt eksempel og Balvenie Doublewood er også en fremragende standardwhisky.

Jeg er helt sikkert også til whisky lagret på ex-sherry og ex-bourbon - Og toppen er selvfølgelig et fresh sherryfad eller bourbonfad, der får lov til at gi' noget karakter til malten i hele lagringsperioden.

Der er mange gode oplevelser med uafhængige aftappere - men desværre også nogle, der i mine øjne, forsøger at "finishe" et halv tamt fad med en tur i en gammel vintønde.

At deltage i en sådan smagning er meget lærerigt ..

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9647 by Duffer
Replied by Duffer on topic Mit liv med "Finishes"

Der er mange gode oplevelser med uafhængige aftappere - men desværre også nogle, der i mine øjne, forsøger at "finishe" et halv tamt fad med en tur i en gammel vintønde.

Murray McDavid har efter min mening, udviklet sig til (eller også har det altid været) en "discount" aftapper i værste forstand. Profit fremfor kvalitet.
Andre aftappere - f.eks Douglas Laing - har i det mindste opdelt deres aftapninger i forskellige klasser, så man ved hvad man kan forvente.
Provenance kan endda overraske med rigtig gode aftapninger.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9651 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Mit liv med "Finishes"

Murray McDavid har efter min mening, udviklet sig til (eller også har det altid været) en "discount" aftapper i værste forstand

Det er hårde ord Michael, men jeg er tilbøjelig til at give dig ret, i hvert fald mht finishes eller "ACE" som de kalder det. Jeg synes også deres destilleri Bruichladdich er gået lidt for vidt hvad det angår.

Et eksempel er deres nye 1970 aftapning. De har givet brugt alle de bedste fade til den formidable Vintage 1970, de lavede for nogle år siden. Når de så skal sælge de mindre gode fade, bliver malten lige ACE'd i et vinfad først.

MMcD har ikke altid været "discount" aftapper, som du kalder det. De har tidligere lavet nogle rigtig gode aftapninger af bl.a. Rosebank, Jura, Ardbeg, Laphroaig etc. Og deres Mission serier indeholdt også mange perler.

Det er måske et tidsfænomen med alle disse vinfinishes, og jeg bryder mig sandt for dyden heller ikke om dem. Den eneste, jeg har smagt, der var god, var den Auchentoshan, vi fik til Lowland smagningen i Brabrand i foråret. Og den havde så hudt jeg hvisker ligget længere tid i vinfadet end i det oprindelige, noget med 9år :shock:

Af andre især sherry, port og romfinishes, jeg har smagt synes jeg bedst om dem, der har ligget et til flere år i afslutningsfadet. Men det kræver at disse er brugte og ikke friske efter min mening. En hurtig afslutning i et friskt fad giver efter min mening ikke nok tid til at de enkelte smagsnuancer kan integreres. Så virker det mere som når Al siger: "Der er én, der har glemt at skylle glasset efter at der har været vin i det" :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9671 by Hering
Replied by Hering on topic Mit liv med "Finishes"
Åh ja, her skal trædes varsomt. Vi har tidligere haft de store ord fremme i diskussionerne og holdningerne til finishes. Jeg vil lade Serge Valentin tale på mine vegne denne gang: www.maltmadness.com/mm16b.html#16-19 .

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9672 by Duffer
Replied by Duffer on topic Mit liv med "Finishes"

Jeg synes også deres destilleri Bruichladdich er gået lidt for vidt hvad det angår.:

Enig - og jeg mener heller ikke det er seriøst at sende en ny aftapning ud hver måned... :-(

Jeg så lige, at jeg har en The Macallan - 16 års - som er afsluttet på Burgundy fad.
Aftappet specielt for "The Vintage House".
Men den smager godt - måske fordi det er Douglas Laing der er aftapper... :-)
Så man er vel fordomsfuld hvis man påstår at alle "finishes" er dårlige.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9673 by jones
Replied by jones on topic Mit liv med "Finishes"

Jeg så lige, at jeg har en The Macallan - 16 års - som er afsluttet på Burgundy fad.
Aftappet specielt for "The Vintage House".
Men den smager godt - måske fordi det er Douglas Laing der er aftapper... :-)
Så man er vel fordomsfuld hvis man påstår at alle "finishes" er dårlige.


Problemet med diskussion om finish er normalt at man mangler en "før" reference. Derfor har man ingen reel basis for at vurdere om tingene er blevet ringere, bedre eller bare "anderledes" efter en finish.

Men lige netop for Duffers Macallan Vintage House har jeg en før-finish oplevelse at sammenligne med.

Jeg smagte bourgogne-udgaven på Vintage House og var nogenlunde positiv, men nævnte at det jo var umuligt at vide hvordan den havde været uden finish.

Værten trak straks en prøveflaske frem med en sample fra før omhældning på vinfadet.

Jeg blev chokeret.

Før finish var der tale om måske den største Macallan jeg nogensinde havde smagt. Men finishen havde glattet det hele ud, overdøvet de mere subtile toner med en bastant, enstrenget vinøs karakter.

Jeg sagde at jeg ville straks have købt et par flasker af før-finish versionen, men at den store whisky var druknet i vin.

Målet her var ikke en forbedring af et fad, men alene jagten på noget "unikt" som viste sig at være noget ringere efter fadbehandlingen.

Misforstå mig ikke, der er kommet en nydelig dram ud af processen, men den tåler bare ikke sammenligning med før-udgaven.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9683 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Mit liv med "Finishes"
Finishes...

Tja..for mig er den sag ikke lige så lang som den er bred

Nogle finishes mener jeg fuldstændig ødelægger den maltwhisky den er påført. Det gælder specielt vin-finishes. Den syrlighed der tilbringes malten er total ødelæggende i min verden. Tokai er (vist nok) en sød hedvin, men den flaske Longrow tokai finnish jeg har, har en syrlighed a la sure sokker og i for en gang skyld er smagsbeskrivelsen ikke ment positivt (Jeg har 2 flasker til salg forresten)
Dog har jeg smagt en god Benromach tokai finnish !
Nogle af de første finish vi så var Classic Malts, og dem syntes jeg Diageo slap heldigt fra. Og her kan man jo sammenligne med "standard" produkterne på en måde
Ellers tror jeg da på at finnish er en udmærket måde at pifte et dødt fad op på. Ikke at det er den primære grund til at lave en finnish, men det er da en oplagt grund og det er da meget brugt. Nogle gange hælder man også bare whiskyen fra et bourbonfad til et andet (Skete de ikke med Octobarrel Karl Ejnar ?)
Men generelt undgår jeg finishes. Det er vel heller ikke så meget set længere ?. (Se lige bort fra Murray McDavid..)
MHT til Murray McDavid. De har rigtig mage gode almindelige aftapninger, men deres Maverick serie...Jeg har ikke smagt så meget Maverick, jeg blev rimeligt hurtigt skræmt væk

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9686 by MacChristensen
Undervejs i smagningen (som mere var en mini-messe - hvor flaskerne stod fremme, og man så kunne komme og bede om en dram - end en egentlig smagning), faldt jeg i snak med Lynn, og jeg spurgte, hvormange af disse finishes de var nødtil at hælde om igen, eller sælge videre til blendere - hvilket jeg ikke fik et entydigt svar på. Det eneste jeg fik, var en sludder for en sladder om, at de jo kendte kvaliteten af whiskyen og af kvaliteten af fadet det skulle have sin finish i, og derfor kunne de så "regne" sig til kvaliteten af slutproduktet... Og alle fadene blev naturligvis smagt mindst een gang i ugen, for de ikke fik for længe - Godt så.... Efter at havde været dem igennem alle sammen, kunne man godt fristes til at tro, at de aftapper revl og krat. Der var en enkelt der var udemærket, et par der var ok, og resten ville jeg faktisk betegne som kedelige og et par stykker der grænsende til det udrikkelige. Havde man været vin-mand, så havde man sikkert fundet nogle, der havde været spændende, fordi vinen var så dominerende, men som "whisky-mand" blev det altså for meget....
Men det beviser vel bare der er en hår-fin linie imellem hvad der virker, og hvad der ikke virker.... Feks synes jeg Signatory ´s Ballechin fra burgundy fade, eller DL ´s Platinum Clynelish med 6 mdr i romfade - DE VIRKER, så at sige at alle finished er noget skrammel, det er generalisere lidt for meget, er det ik ´?

Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9689 by Laur
Replied by Laur on topic Mit liv med "Finishes"
Med risiko for at få med malt-spaden, så må jeg tilstå at jeg havde fornøjelsen af at dele en flaske Arran single cask (58,9%), afsluttet på et champagne cask, med mine gode venner. Måske var vi farvet af at det var nytårsaften, men vi syntes faktisk den smagte ganske fortrinligt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9690 by Peteys
Replied by Peteys on topic Mit liv med "Finishes"
Alternative lagringer har vel været normalt for whisky de sidste 100år? Jeg har hørt rygter om at der i begyndelsen af 1900-tallet blev brugt tønder som havde indeholdt spegesild eller smør!! Ikke ligefrem whisky ´er jeg ville ønske at smage på.
Men jeg er da helt enig i at et firstfill er noget helt specielt, men er det ikke bare fordi vi vænnet os til at Bourbon og Sherry er de "traditionelle" tønder?
Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9691 by Towle
Replied by Towle on topic Mit liv med "Finishes"

Jeg har hørt rygter om at der i begyndelsen af 1900-tallet blev brugt tønder som havde indeholdt spegesild


Ak ja, det var tider dengang. Hvorfor laver de ikke den mere? :cry:

Og nu vi er igang: Hvad med at lagre whisky på brugte gedeskindssække der tidligere har indeholdt Retsina? :twisted:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9692 by BigMac
Replied by BigMac on topic Mit liv med "Finishes"
Spegesild?

Hering-finish? (Heering) :lol:

Mon der er en på forum som kunne risikere at føle sig truffet? :lol:
No hard feelings, I hope :wink:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9693 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Mit liv med "Finishes"

Nogle gange hælder man også bare whiskyen fra et bourbonfad til et andet (Skete de ikke med Octobarrel Karl Ejnar ?)

Jo - vores Port Charlotte malt blev så vidt vi er orienteret hældt på ny Fresh Bourbon barrel. Det skete fordi man ikke var tilfredse med det oprindelige fads påvirkning, eller rettere mangel på samme. Vi har ikke fået fat i en sample endnu efter omhældning, men når det sker, bliver det spændende at se, om der er sket noget mere.

Men generelt undgår jeg finishes. Det er vel heller ikke så meget set længere ?. (Se lige bort fra Murray McDavid..)

Faktisk tror jeg ikke vi har set det sidste på den front. Iflg seneste nyhedsbrev fra RMW:

Andrew Symington of Signatory Vintage bought Edradour Distillery in 2002 and has not been afraid to experiment. Along with Iain Henderson (formerly manager at Laphroaig and Edradour) they created a heavily peated, Islay-style version of this Highland spirit. Made with barley peated to at least 50 phenol parts per million, this spirit is named Ballechin after a long-extinct distillery near Edradour. The whisky is maturing in a variety of woods, and is to be bottled periodically under the Discovery series label. This first bottling is limited to 6,000 bottles and fully matured in red Burgundy casks.
BALLECHIN 2002 Burgundy Matured 46%
Also, the first traditional (i.e. non-peaty) spirit distilled by Mr Symington have been bottled:
EDRADOUR 2002 Tokaji Matured 53.3% (2nd cask)
Andrew Symington has also been busy sourcing interesting cask types and finishing mature stock too:
EDRADOUR 1983 Port 52.1%
EDRADOUR 1984 Pedro Ximinez 48.2%
EDRADOUR 1984 Chateau d'Yquem 50.4%
EDRADOUR 1996 Cotes de Provences 50.4%

Så der er også hos Signatory gang i alternative fade til både afslutning og fuld lagring.
Måske er det den stigende pris på bourbontønder, der har sat gang i kreativiteten med at finde alternative lagringsmuligheder :roll:

Som jeg også skrev tidligere, er alle disse vinfinishes heller ikke noget for mig. Derimod har jeg mødt en del Port-, Sherry-, og Romfinishes, der var vellykkede. Og nu får vi jo så mulighed for en før/efter sammenligning. Nemlig med Mortlach og Glen Spey fra Whiskyowner, hvor halvdelen af fadene er afsluttet på henholdsvis rom og cognac. Disse kan vi smage mod resten af indholdet, der blev liggende i de oprindelige fade.

Meget apropos nyder jeg lige i øjeblikket et glas Bladnoch "Jamaican me crazy mon". Selv efter to år i romfad er der stadig fuld knald på de karakteristiske Bladnoch noter bagved en svag sødme fra romfadet. Et glimrende eksempel på at afslutningsfadet komplementerer malten uden at overdøve denne :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9695 by plesner
Replied by plesner on topic Mit liv med "Finishes"

Og nu får vi jo så mulighed for en før/efter sammenligning. Nemlig med Mortlach og Glen Spey fra Whiskyowner


Jeg smagte Glen Spey med og uden cognac-finish da jeg hentede mine flasker hos Qualityworld. Glen Spey er i sig selv en udmærket dram, men udgaven med cognac-finish var efter mine smagsløg klasser bedre. David fra Qualityworld lod mig bagefter smage en Clynelish, som han selv er ret begejstret for (og Clynelish er normalt et af mine foretrukne destillerier), men den virede lidt ligegyldig efter at have smagt Glen Spey med cognac-finish.

plesner

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #10144 by BigMac
Replied by BigMac on topic Mit liv med "Finishes"
Jeg har tidligere udtalt her på forummet at jeg ikke var vild med alle disse vin finishes...

To ting har omvendt mig en lille smule, men lad mig starte med at understrege at intet dog slår bourbon- og sherrycasks. Det er jo lige præcis det vi forbinder med whisky og det vil det altid være, i al fald for mig.

Tilbage til de 2 ting der har gjort mig lidt mere open-minded:

1. Den Edradour-finish smagning vi havde i AWL - wow sikke dog et inferno af duft og smag. Klar at disse er lavet til vin-folket som tidligere nævnt herinde, men der var altså nu et par af dem som jeg godt kunne overtales til at have stående i skabet...bla. barolo-finish :wink:

2. Jeg har lige åbnet en Bruichladdich 15yo 2nd edition (d'yquem). Smagte den kort på whiskymessen i april og synes at den der egentlig var ganske ok. I fredags delte jeg en dram med en kammerat, hvor den fik god tid i glasset og den udviklede sig virkelig i både duft og smag. Man fornemmer stadig noget Islay-Laddie-karakter i den, synes jeg. Den er stadig lidt saltet, typsik laddie-maltet på en ubeskrivelig måde og meget mere behagelig efter noget tid. Siden er det næsten blevet til en dram af den hver aften (også i aften), hvilket jeg er overrasket over...den glider forbavsende let ned. :shock:

Så jeg er knapt så meget puritaner som jeg var til at begynde med...meeeen alligevel....

Bare strøtanker kort før Jul '06

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #10145 by Hering
Replied by Hering on topic Mit liv med "Finishes"
Pyha, tak for det, Claus.

Jeg er ellers i de sidste 10 dage gået rundt om computeren for at skrive et tilsvarende indlæg. Jeg bryder mig som udgangspunkt absolut heller ikke om ACE'd whiskies, men nu havde det sidste år maget sig sådan, at en af mine bekendte havde købt en flaske Bowmore Dusk (afsluttet på Bordeaux rødvinstønder), som han droppede efter bare een dram. Denne flaske (til ca. 500,-) overlod han så til mig, med en hovedrysten over at jeg ville betale de kr. 100,- for den, som han forlangte.

Forrige torsdag udkæmpede jeg så endnu et slag i den kamp det er at overbevise min kære bror om whiskyers fortræffeligheder. Det gjorde jeg ved at nævne for ham, at han kunne prøve at "smage på den her Bordeauxlagrede ting" (Dusk'en). Det gjorde han åbenbart, for glasset stod stadig på bordet næste aften. Og da jeg jeg ikke kunne forbinde en utroligt dejlig duft med andet end Dusk'en, måtte jeg skænke mig selv en dram af den - og :shock: - den smagte faktisk ret godt!

Nu har flasken jo altså stået åben i ca. 2 år, og er først i sidste uge kommet for alvor under skuldrene. Måske denne iltning har gjort gavn på flaskens indhold? Den smager i hvert fald rigtig godt - omend ikke 'klassisk' whisky-agtig. Men på den anden side - det gør tingene fra Compass Box jo heller ikke, og de er jo også interessante, hvis man drikker dem for hvad de er.

Så jeg er knapt så meget puritaner som jeg var til at begynde med...meeeen alligevel....

Sådan har jeg det altså også. Men indtil videre er Dusk røget i bunken af undtagelser, der bekræfter en regel!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11411 by Peteys
Replied by Peteys on topic Mit liv med "Finishes"

Jeg har hørt rygter om at der i begyndelsen af 1900-tallet blev brugt tønder som havde indeholdt spegesild


Ak ja, det var tider dengang. Hvorfor laver de ikke den mere? :cry:

Venlig hilsen
Kurt


www.stupidcask.com/fishky%20bild.htm

Det er der så åbenbart nogen der gør alligevel...
Fy for sat....

Gad vide om det er meningen man skal drikke den til julefrokost silden??


Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11412 by Towle
Replied by Towle on topic Mit liv med "Finishes"
Godt du er vax, peter - den havde jeg ikke set.

So ein Ding muss Ich absolut haben. Jg har straks skrevet til dem og udbedt mig oplysninger om, om de vil sende en 20 centiliters. Hvis de gider, rykker jeg straks hovedet af den. Hvis den er drikkelig, bestiller jeg en liter og så inviterer jeg til Fisky-smagning i Viborg :-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11413 by Towle
Replied by Towle on topic Mit liv med "Finishes"
Så er der svar fra Berlin:

Sehr geehrter Herr Hansen,

leider ist der Versand von Spirituosen selbst innerhalb der EU sehr
schwierig. Ich bekomme aber demnächst Besuch aus Odense, ich hoffe, der
Kollege kann Ihnen ab Mitte Mai weiterhelfen. Bitte wenden Sie sich an Kiss
Trolle bzw. Angus King von Whisky & Lyfestyle in Odense, Vintapperstraede
11.

Jeg vil flux kaste mig over Kiss og sikre mig en flaske :-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11414 by Peteys
Replied by Peteys on topic Mit liv med "Finishes"
Sørg nu for at have noget at skylle efter med inden for rækkevidde når/hvis du hiver proppen af Herringen....


Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11415 by Towle
Replied by Towle on topic Mit liv med "Finishes"
Hvis den er rigtig hamper, kan det være svært at finde noget i skabet der kan overdøve den. Mit bedste bud er en Yoishi på 62%, men det ville væsten være synd, hvis Fisky'en virkelig er en led dram ;-)

Der er jo en vis person i dette forum, der i kraft at sit alias er selvskrevet til at smage :-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11416 by Chief
Replied by Chief on topic Mit liv med "Finishes"
Jeg tror nu ikke, at udtrykket "En go' sild" får en helt anden betydning. :wink:

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 weeks ago #11417 by Towle
Replied by Towle on topic Mit liv med "Finishes"
På syvendedagen inspicerede Vorherre Edens have. Han mødte Adam og spurgte hvor Eva var. "Hun er lige gået ned til vandet for at bade", svarede han. "Jesus Christ", udbrød Vorherre og løb så hurtigt han kunne ned til stranden, men for sent: Eva var allerede så langt ude, at hun stod i vand til livet. "Ohhh shit", svor han, "den lugt får jeg aldrig fjernet fra de fisk"!

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.421 seconds