World of Whiskies i Stansted Lufthavn

More
17 years 3 months ago #10345 by BigMac
Har fået kreglet mig en tur til London denne weekend. Jeg skal flyve ind via Farnborough i vest-london og hjem via Stansted.

Planen er selvfølgelig at besøge de gængse butikker inden i byen (Vintagehouse, RMW, Cadenhead og måske Exchange) men nu da restriktionerne, på grund af høj bandit-faktor, gør at man ikke kan have flasker i håndbaggagen, faldt mine øjne også på World of Whiskies i Standsted Lufthavn - Hvordan er udvalget/priserne i WoW?

:? Stansted er jo selvfølgelig den eneste London-lufthavn jeg ikke har erfaring med... :?

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10346 by Duffer
Stansted Lufthavn er udmærket til indkøb af almindelige OB'er.
Det er nok begrænset hvad en hard core entusiast vil finde interessant, men udvalget er pænt stort.
Der er som regel (som i de fleste andre WoW) Glenmorangie "tilbud" med prøvesmagning.
Men efter et besøg i de ovennævnte butikker er udvalget i lufthavnen efter min mening uinteressant.

Du kan få lidt oplysninger om udvalg og tilbud her:
www.worlddutyfree.com/portal/con ... 821c0a____

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10347 by BigMac
Hej Michael,

Tak for linket...og du har ret - det ser ikke imponerende ud, det de har på siden :?

Jeg må pakke evt. flasker fra byshops godt ned blandt 2 dages sure sukker og underhylere og insistere på sportstasken skal checkes ind. Heldigvis skal bagagen heller ikke igennem den helt store bagage-knuser-pakke-maskine-behandling da det ikke er et officelt rutefly jeg skal hjem med, så mon ikke det går... :wink:

*krydser fingre*

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10348 by Duffer
Jeg har kendskab til folk med stor indkøbstrang, der har fremstillet en specialkuffert med plads til at have 6-8 flasker og hvor flaskerne er godt beskyttet.
Overvejer selv at fabrikere sådan en, men som regel klarer jeg mig med "bubble" plast og lidt tøj. :-)
Jeg så lige at det link jeg sendte, udløb 2.januar, men det er som regel det samme der er tilbud på.
Og hvis der er sparet noget - er det ikke meget.
Og Tax-Free findes som bekendt ikke mellem to EU lande - til gengæld må der medbringes 10 liter spiritus per person.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10349 by Peteys
Jeg skal også igennem Stanstead nu her snart, fik en åben invitation til at komme til London, så når der nu er WhiskyLive i begyndelsen af Marts var det jo oplagt at slå de to ting sammen...
Men mon ikke også tasken bliver fyldt med flasker inden jeg når til stanstead.....
Peteys

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10350 by dmwa

Og Tax-Free findes som bekendt ikke mellem to EU lande - til gengæld må der medbringes 10 liter spiritus per person.

Til gengæld er der så en vægt begrænsning med f.eks. Ryan Air på 15 kg bagage - og 10 liter spiritus betyder jo "full allowance" - så gør man det - kommer man til at betale overvægt - og det er ikke billigt.
Jeg har tidligere brugt forsendelseskasser med plads til 3 flasker til at transportere indkøbte flasker i - problemet er bare, at det fylder meget - og derfor kræver store rummelige tasker.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.146 seconds