Edinburgh fif?

More
17 years 1 month ago #10854 by Laur
Edinburgh fif? was created by Laur
Hej Alle
Skal til Edinburgh en 4 dages tid fra d. 9/3 - 12/3, og udover at besøge Royalmilewhisky og Oddbins, så skal vi også have tiden til at gå når butikkerne er lukkede. Er der nogen der har nogle fif til gode Pubs, steder at besøge, eller noget tredje som en whisky interesseret kan bruge tiden på derovre?
Jeg har for 4 år siden besøgt Glenkinchie destilleriet lidt uden for Edinburgh, men kender ellers ikke så meget til Edinburgh og omegn.

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10855 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Edinburgh fif?
Jeg kan da foreslå et par gode pubs :

home1.stofanet.dk/deffe/pubs.htm

Se Edinburgh og Leith pubs

Ellers er Falkirk Wheel da også et besøg værd, ca 25min med tog fra Edinburgh

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10856 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Edinburgh fif?
Ja og Cadenheads whiskybutik der ligger nede i bunden i ad The Royal Mile

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10862 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Edinburgh fif?
Jeg kan foreslå Bow Bar i Wictoria street, som er en parallelgade til Royal Mile mod syd.
De har et stort udvalg i maltwhisky bl.a. en hel del Cadenhead's. Men lige en advarsel, hvis de stadig har en 44-årig Glen Grant fra Cadenhead. Den koster £19 pr. dram. Jeg kunne ikke dy mig, så lommepengene røg :oops:
Men en helt forrygende god malt var det jo :P :P :P

Og så er der jo Whisky Heritage Center helt oppe i toppen af Royal Mile lige før slottet.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10869 by Laur
Replied by Laur on topic Edinburgh fif?
Hej MacDeffe & Karl Ejnar
1000 tak for jeres fif. De er noteret ned, og jeg vil helt sikkert aflægge stederne et besøg. Jeg vil se om de fortsat har Glen Grant 44 år ved Bow Bar, så giver jeg lige en melding tilbage ;-)

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10873 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Edinburgh fif?
Ja, mine er links er først og fremmest real ale pubs, men de har da en tendens til også at have gode malts.

Jeg kan anbefale Deuchar's IPA på fad der er en lokal let (også alkoholmæssigt) ale, samt hvsi du støder på harviestouns bitter and twisted fra fad så er det bare med at slå til :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10875 by Laur
Replied by Laur on topic Edinburgh fif?
Deuchars IPA husker jeg fra sidst jeg var i Edinburgh, og er helt enig i at den er rigtig god. Harviestouns bitter and twisted kender jeg ikke, men hvis jeg ser den vil jeg helt sikkert lære den at kende ;-)
Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10878 by Likeavulin
Replied by Likeavulin on topic Edinburgh fif?

Ja, mine er links er først og fremmest real ale pubs, men de har da en tendens til også at have gode malts.

MacDeffe


Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad forståes ved real ale. Findes der også forkert ale?

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10879 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Edinburgh fif?
Ja :-)

Det er frisk øl ..direkte fra fad, ikke pasteuriseret eller tilsat kulsyre

Første gang jeg smagte real ale, kunne jeg ikke lide det. Som almindelig gennesnits dansker opvokset på Grøn Tuborg, var øl uden kulsyre lidt af et sjok. Men har man vænnet sig til det vil man ikke have andet

Kulsyremængden er variende faktisk. Noget real Ale er totalt fladt, mens andet har en (for real ale) meget høj kulsyre mængde. Men det er altsammen udviklet naturligt.

Derudover er real lige så forksellig som alt andet øl. Der er lyst og mørk, maltet og humlet.

De fleste real ale fås også på flaske..eller i en flaske variant. Men så er det ikke real ale længere ..bare ale. Oftest smager det knapt så godt, men nogen gange faktisk bedre...sådan er der så meget. Man må smage sig frem

Bitter and twisted er på flaske en ret god øl, men på fad er den helt fantastisk

De fleste gange, real ales kan nemlig godt være lidt forskelllig fra fad til fad

(Lidt ligesom single casks, dog overhovedet ikke så udpræget)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10882 by Likeavulin
Replied by Likeavulin on topic Edinburgh fif?
Aha... Tak for svaret MacDeffe, det må jeg prøve.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 week ago #11482 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Edinburgh fif?

Hej MacDeffe & Karl Ejnar
1000 tak for jeres fif. De er noteret ned, og jeg vil helt sikkert aflægge stederne et besøg. Jeg vil se om de fortsat har Glen Grant 44 år ved Bow Bar, så giver jeg lige en melding tilbage ;-)

Hvordan gik turen så?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12143 by Laur
Replied by Laur on topic Edinburgh fif?
Hej Karl Ejnar
Beklager jeg ikke har fået svaret dig på dit spm. Er lige kommet hjem efter 2 ½ måned i Sydøstasien (ikke et sted man skal tage til hvis det er whisky man er efter.....men ellers super godt).
Turen til E'Burgh gik rigtig godt. Vi brugte mange timer på Bow Bar, og fik smagt mange whiskyer. Derudover kan jeg varmt anbefale Halfhouse In, som er en rigtig hyggelig pub. Mht. øl så er der et nyåbnet bryggeri der hedder Stewart Brewery der laver rigtig godt ale ! Man er velkommen til at besøge bryggeriet. Desværre havde jeg fået noteret den forkerte adresse ned, så jeg fik besøgt ham på privat adressen...... ;-)

Mvh
Laur

PS. Havde fået sat lidt whisky til side ved Royal Mile, så det blev da også til en flaske eller 2 der kunne komme med hjem i skabet...........

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.309 seconds