Road Trip - Noget værre sprøjt

More
16 years 11 months ago #11834 by jones
På turens sidste aften stod den på en udsøgt - og meget skotsk - middag på Tennachbrae Restaurant, Dufftown. Mark Watt fra Duncan Taylor var whiskyvært og whiskyerne optrådte også mere eller mindre diskret i maden.

På det første billede ses Deffe (forrest til venstre) i ivrig samtale med Mark Watt (forrest til højre) som udviser passende interesse. Den grønne væske i de dybe tallerkener er Peas and mint soup laced with Caperdonich 33 year old and topped with Parma ham.

"Pauseretten" var 1 cl Whisky Fizz, bestående af Aberlour nydestillat og lemon/lime sodavand udskænket på en ganske original måde.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11836 by Duffer
Whisky Fizz var efter min mening udrikkelig, men et sjovt påfund.
Mark Watt var som altid en åbenmundet flab (positivt ment) som på trods af sine unge alder har en masser røverhistorier. :-)
De fleste "anekdoter" afsluttede med "We got really drunk that night".
Bedste whisky den aften var efter min mening en DT Old Pulteney - 17-års fra 1989 - ganske udmærket :-)
Caperdonich'en 33-yo fra Lonach serien ("married" af to fade da ABV'en ikke kunne holde) faldt vist i god jord hos samtlige deltagere.
Den absolut udrikkelige Bowmore havde vist været lagret på sæbefade - direkte ind på min "hadeliste" :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11837 by Macdeffe
Jeg kunne godt lide den serverede whiskyfizz. Jeg har også altid haft whiskysour som en af mine favoritcocktails. Jeg har da oftest brugt bourbons til whiskysour, da scotch har haft problemer med at trænge igennem (Jeg har ikke prøvet med en Islay indrømmer jeg)

Denne Whiskyfizz var en simpel cocktail, med ingredienser som ikke bare forsvandt og komplementerede hinanden. En lækker forfriskning og udmærket mellemret

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11868 by jones
Jeg har vist en 1/4 liter Glenfiddich nydestillat et eller andet sted.

Det kan være man bør lave lidt køkkeneksperimenter og se hvad der kunne komme ud af det.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11869 by Duffer
Whisky Fizz er bruger man åbenbart normalt blended whisky. www.drinksmixer.com/drink7334.html
Så har man en eller andet næsten udrikkelig væske bagerst i skabet - så hvorfor ikke...? :-)
Whisky Sour er vel også en mulighed...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.265 seconds