Road Trip - Shopping

More
16 years 11 months ago #11846 by jones
Road Trip - Shopping was created by jones
I de gode gamle dage hvor man selv kunne passe på de dyre dråber som håndbagage, mistede jeg aldrig hverken flasker eller glas, Nu tager jeg en halv kuffert bubble wrap med som indpakningsmateriale.

Alligevel skete det denne gang for første gang. Et Glencairn glas med Glen Moray logo blev knust. Heldigvis havde jeg to styk med. De andre 8 glas, diverse prøveflasker og whiskyflasker overlevede.

Af hensyn til både bagagehåndtering (jeg rejste hjem med 18,4 kg af de 20 tilladte), de nye stramme sikkerhedsregler der forbyder væsker som håndbagage og ikke mindst til privatøkonomien, havde jeg bestemt mig for at købe hvad der svarede til een flaske per dag. Jeg havde dog ikke aftalt noget med mig selv om prisen på de enkelte flasker.
Planen var også overvejende at holde mig til flasker der kun blev solgt på destillerierne eller på anden måde "
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11848 by Duffer
Replied by Duffer on topic Road Trip - Shopping
Jeg landede på 19.4 kg. Til min store overraskelse var det dog tilladt (i Aberdeen i hvert tilfælde) at medbringe glas i håndbagagen.
Jeg brugte også bubbelwrap, flamingokasser og rør af æggebakke typen og led ingen skade :-)
Jeg mener det er delvist lufthavnenes fortjeneste at man ikke må medbringe flaskerne i håndbagagen.
På Lufthansas flyvninger mellem Frankfurt og USA står man næsten i underbukser til sidst. Alt bliver pakket ud og skilt ad. Noget af det først man får udleveret i kabinen - kniv og gaffel i rustfrit stål...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11851 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Road Trip - Shopping
Jeg havde købt en 20cl whisky hos John Scott og Miller. Skruekapslen var knækket under transporten, men den havde heldigvis tabt under 1cl. Min sampleflaske fra Port charlotte var heldigvis magen til og skruelåget passede

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11885 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Road Trip - Shopping

På Lufthansas flyvninger mellem Frankfurt og USA står man næsten i underbukser til sidst. Alt bliver pakket ud og skilt ad. Noget af det først man får udleveret i kabinen - kniv og gaffel i rustfrit stål...


Ja, det er helt fjollet at man i lufthavnen kan købe 60% alcohol i glasflasker, som kan medbringes i kabinen. Man kan smadre flasken, anvende den som våben og antænde spiritusen :twisted:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.144 seconds