Whiskyforretning i Rom ?

More
18 years 6 months ago #6857 by plesner
Jeg har netop modtaget mine flybilletter til Rom. Skulle det mon overhovedet være til at finde et anstændigt sted at kigge på og evt. købe whisky dernede - og er der i givet fald en herinde, der ved hvor ?

plesner
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6860 by BH
Replied by BH on topic Whiskyforretning i Rom ?
Mange af de "fakes" der ses på e-bay har italiensk banderole så det skulle da være muligt at finde noget i italien :lol:

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6865 by plesner
Replied by plesner on topic Whiskyforretning i Rom ?
Det lyder godt nok en anelse bekymrende. Hvordan ved man typisk, at det drejer sig om fakes? Eller er det først noget, man finder ud af, når man åbner dem?

plesner

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6867 by SB
Replied by SB on topic Whiskyforretning i Rom ?
I 2002 da jeg var i Rom lå den bedste whiskyforretning i Via Torino over for operaen. Herudover stødte jeg ind i mindst 3 andre, som jeg ikke kan huske adressen på; en i nærheden af Termini banegården, en i midtbyens snævre gader og en der ligger på en plads vest for floden og nord for vatikanet. Jeg kan ikke forestille mig at udvalget er blevet ringere siden 2002, selv om de stadig er vældig glade for 5 års Glen Grant på de kanter.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6868 by caskdk
Replied by caskdk on topic Whiskyforretning i Rom ?
Udover 5 års Glen Grant er Macallan 8 års også en storsælger i Italien. Den er specielt aftappet kun til dette marked.

Ang fakes er det omkring 3 år siden jeg gik ind i en vinforretning i Lazise ved Gardasøen. Her havde de Macallan 1956, 1957 og nogle fra 60'erne. Plus Strathisla fra start 60 erne. Hallo tænkte jeg med et smil. Men smilet stivnede da jeg så priserne. Mellem 1000 dkr og 1500 dkr pr fl. Det er simpelthen for billigt, og da jeg spurgte indehaveren sagde han at han da sagtens kunne skaffe flere. Jeg købte ikke nogen og er 100% sikker på at det ikke er de ægte varer der er i flaskerne.

God weekend til alle.


Claus FC Vin

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6871 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyforretning i Rom ?

Udover 5 års Glen Grant er Macallan 8 års også en storsælger i Italien. Den er specielt aftappet kun til dette marked.


Mener du ikke Macallan 7-års..?

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6872 by caskdk
Replied by caskdk on topic Whiskyforretning i Rom ?
Sorry, jo en 7 års.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 10 hours ago #8334 by plesner
Replied by plesner on topic Whiskyforretning i Rom ?
Fandt lige et par kvitteringer fra min tur til Rom, og tænkte, at jeg ville svare på mit eget oprindelige spørgswmål.

Hvis andre skulle komme derned og gerne vil kigge på whisky, så er her adressen på et par fornuftige forretninger:

Trimani s.r.l., Via Goito 20 (tæt på banegården - Termini)

Enoteca costantini, Piazza Cavour 16 (1 km øst for Peterskirken)

Den første er en gigantisk forretning med vin og alle mulige former for spiritus. Der var en del interessante ting, men måske ikke helt så mange ting, som vi ikke ser på vores breddegrader.

Den anden er en noget mindre butik, men de havde mange specielle aftapninger - specielt Samaroli, som vist er gode til at få fingre i fade i den gode ende - i hvert fald hvis man læser på f.eks. whiskyfun.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.138 seconds