Glasgow - Kennacraig

More
18 years 4 months ago #7320 by peter-peat
Jeg kunne godt tænke mig at fejre min fødselsdag 26.01 med en kort 3 dages tur til Islay.
Ryanair flyver Århus-London-Glasgow for særdeles rimelige 650 kr t/r og der skulle nok være plads på herberget ovre på øen.
Færgerne sejler også om vinteren, men problemet i sådan en out of season tur er at komme fra Glasgow til Kennacraig på de 4-5 timer der er fra flyet lander til færgen sejler.
Bussen (citylink) passer bare ikke.
Er der nogle der kender andre måder at komme frem på?
Kan turen fra lufthavnen køres på egen hånd på 4-5 timer?
Er der nogle der vil med og splejse om en lejebil?
Distillerierne skriver de har open year round, - men er det alligevel i alle henseender en tåget plan at tage derover i januar?

Hmmm

/Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7321 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glasgow - Kennacraig
Med lidt held kan i nå det på 4-5 timer. Alternativt så overnat i Tarbert og tag morgenfærgen der er i Port Ellen ved 9 tiden. Tarbert er en rigtig hyggelig by

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7323 by caskdk
Replied by caskdk on topic Glasgow - Kennacraig
Hej Peter

Hvis du ikke har betilt fly er det måske en mulighed at tjekke Ryan Air fra Lübeck. De flyver direkte til Glasgow Prestwick.

Vi er nogen der skal afsted i marts / april og er der nogen her der ved om der er en flyrute fra Glasgow ud til Islay. Der var snak om det fra et par år siden men jeg ved ikke om det blev til noget. Er der nogen der ved noget om det?

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7326 by mbrinks
Replied by mbrinks on topic Glasgow - Kennacraig
LoganAir flyver dagligt Glasgow <-> Islay

www.loganair.co.uk/

Bookes tilsyneladende via British Airways.

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7327 by caskdk
Replied by caskdk on topic Glasgow - Kennacraig
Tak..... :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7328 by peter-peat
Replied by peter-peat on topic Glasgow - Kennacraig
Jeg har checket fly ruten fra Glasgow til Islay. Den passer desværre rigtig dårligt til min smuttur og koster 160 gbp dimser t/r

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7329 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glasgow - Kennacraig
Hej Peter

Som MacDeffe skriver skulle I kunne køre turen på de 4-5 timer. Men har du taget højde for, at du skal checke ind lidt før?
En anden forudsætning, mener jeg, er at man har kørt i Skotland før. Vejen er MEGET lang og snoet, og der er lange strækninger, hvor man ikke kan overhale langsomme køretøjer. Prøv at se på et kort hvorfor - vejen følger Loch Fyne hele vejen, og skal indenom alle små bugter.
Og så er der jo lige føret - vi har kørt turen om sommeren - på denne tid af året kan der jo være is og sne.

En anden mulighed er at overnatte i Inveraray. Det er en oplevelse i sig selv at spise på The George Hotel - meget lækker mad. Og ikke at forglemme Loch Fyne Whiskies. Regn med 1 ½ time fra Inveraray til Kennacraig (vi gjorde på lige godt en time sidste sommer, som du kan læse om under rejsebeskrivelser her på sitet)

Mht destilleriernes åbningstider og rundture, så ring til dem hver især og hør, eller kontakt turistkontoret i Bowmore. De plejer at have en oversigt, som de nok vil sende jer. Ellers er telefonnumrene her:
Ardbeg: 0044 1496 302244
Bowmore: 0044 1496 810441
Bruichladdich: 0044 1496 850221
Bunnahabhain: 0044 1496 840646
Caol Ila: 0044 1496 302760
Lagavulin: 0044 1496 302400
Laphroaig: 0044 1496 302418

Mange af destillerierne kræver bookning af ture via telefonen i forvejen.
Det er et godt tidspunkt, hvis produktionen er igang, og det er meget sandsynligt. Faktisk lukker mange af dem ned i turistsæsonen pga vandmangel, lidt surt, men sådan er det jo, når de er afhængig af naturens vandforsyninger

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7343 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glasgow - Kennacraig
Ikke for at kaste malurt i bægeret - men en 3 dages tur med Ryan Air - den første dag går jo med at flyve (med mindre man tager Lübeck - Glasgow) - for selv om man lander ved 11 tiden i London, kan man ikke nå en maskine før 16.50 - maskinen kl. 11.50 KAN MAN IKKE nå - inden man er ude til nyt check in i London Stansted, går der meget nemt 45 minutter - og check in lukker 40 minutter før afgang - så man skal altså være landet ca 10.15, for at kunne nå det.....

Så lander man kl. 16.50 i Glasgow Prestwick - så er dagen efter min hovedregning gået - og så kan man ligeså godt tage den stille og rolig op til Loch Fyne eller Tarbert - overnatte der - og så videre næste dag.

Og hjem ....

For at nå maskinen i Stansted kl. 1900 til Århus - så skal man fra Glasgow kl. 10.20 - det lader sig ikke gøre at komme fra Islay samme morgen - og så nå flyveren 10.20 - så enten skal du bruge et par dage ekstra, hvis du vil spare på flybilletten - eller også skal du tage Lübeck - Glasgow - så lander du om formiddagen - og skulle sagtens kunne nå båden til Port Ellen - - men på turen hjem skal du have en overnatning i Ayr.

Du kan kontakte mig angående billeje, overfart og overnatninger - se eventuelt turforslag på vores hjemmeside www.skotland.com/minimalt.htm -

God fødselsdagstur...

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI // SCOTTISH COUNTRY COTTAGES

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7352 by fao
Replied by fao on topic Glasgow - Kennacraig
Hej Flemming. Er turbeskrivelsen ikke lavet udefra den gamle flyplan. :wink:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7354 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Glasgow - Kennacraig
Hej.

Husk lige på at Easyjet har ruten Stansted - Glasgow (Paisley), der ligger 15 minutter fra Glasgow city m. bus). Turen fra Prestwick tager ca. 50 minutter.

Nu kender jeg ikke de faktiske rejsedatoer, men Easyjet har f.eks. en afgang fra Stansted - Glasgow kl. 15.15 - 16.36. Om ikke andet så er det sjovere og billigere at have en nat i Glasgow.

www.euro-hostels.co.uk/Glasgow_h ... ation.html

God jul.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7359 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glasgow - Kennacraig

Hej Flemming. Er turbeskrivelsen ikke lavet udefra den gamle flyplan


Jo - men derfor kan man da stadig tage en overnatning i Ayr. I øvrigt - så dur turen via Arran ikke i vinterhalvåret, da Lochranza færgen kun er en sommerfærge....

Om ikke andet så er det sjovere og billigere at have en nat i Glasgow.


Tvivler på at det er billigere end ude på "bøh-landet" - men sikkert sjovere....

Om man flyver Ryan Air eller Easy Jet er vel i bund og grund kun et temperament spørgsmål - mener dog at Easy Jet normalt er lidt dyrere end Ryan Air.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7363 by peter-peat
Replied by peter-peat on topic Glasgow - Kennacraig
Jeg har egentlig tænkt mig at lande fra Århus 25.01 kl 11:10 i London og tage videre til Glasgow 11:55.
Kan det ikke lade sig gøre, hvis jeg kun rejser med håndbagage?
Derefter kan jeg vist ikke nå til Islay samme dag, men satser på en overnatning i Tarbert og så tage den første færge torsdag morgen.

På vej hjem skal jeg kun nå det sene fly hjem søndag aften, - der er indlagt noget større ventetid.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7365 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glasgow - Kennacraig
Hej Peter

Jeg vil ikke blande mig i flyvningen - her er der andre, der ved bedre besked. (Vi plejer jo at køre derover, så jeg har ingen erfaring med flyvning - kun lavtgående flyvning ad skotske veje ;) )

Men er det ikke lidt af et sats at tage til Islay op til en weekend? Destillerierne har vist ikke åbent i weekenden, det ville jeg i al fald lige checke først hvis jeg var dig.
Ellers bliver der jo kun tid til rundture torsdag eftermiddag og fredag.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7366 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glasgow - Kennacraig
Jeg var på Islay i februar for snart 2 år siden og der var lukket i weekenden alle steder

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 4 months ago #7367 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glasgow - Kennacraig
Det kan du ikke Peter

Ud over du skal hente din bagage fra Århus flyveren skal du checke ind igen - og derefter igennem sikkerhedschecket. Derudover skal man være ude ved flyveren ca. 30 min før. Så det er bare umuligt. Jeg påberegner gerne 3 timer som minimum. SÅ er der også ro på...

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.195 seconds