Speyside Cooperage fotos

More
18 years 3 months ago #7587 by jones
Torsdag formiddag (12.1.) spadserede vi ud til områdets store bødkerværksted.

Det går lang tid mellem at virksomheden bliver bedt om at lave nye fade. Arbejdet handler næsten udelukkende om opstramning, tætning og reparation af brugte fade for destillerierne.

De nye Health & Safety regler er allerede slået igennem her, så vi kunne ikke komme ind på værkstedet, kun op på en balkon bag glasrude. Derfor bliver mine billeder af bødkerne i aktioner lidt grumsede. Jeg medtager kun eet billede fra "gulvet."

Heldigvis, var vores guide uddannet bødker som efter nedslidning kun producerer souvenirer af resterne fra kasserede fade. Andre kunne berette fra tidlige besøg om teenagerpiger som guide som intet reelt vidste om processen udover et manus som de havde lært udenad.

Turen indledes med en meget informativ 10 minuttes film som man kan købe på DVD i Gift Shop for £10.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7588 by jones
Replied by jones on topic Speyside Cooperage fotos
Guiden beretter levende om det indviklede fadsamlearbejde.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7589 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Speyside Cooperage fotos
De omtalte Health and Safety regler er vist ikke så nye igen. Da jeg var på stedet i 1999 var det som idag.

Det var rart med en guide der vidste noget om faget. De to andre gange jeg havde været der var det et par "unge" damer der viste rundt. Jeg vil ikke gå så vidt at sige at de intet vidste om processen eller at de bare havde lært et manus udenud. Det var som udmærkede og velvidende guider. En fagmand vidste dog mere om detaljerne (naturligvis)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7590 by jones
Replied by jones on topic Speyside Cooperage fotos
Efter måske 100 år i brug, er det kun fantasien som sætter grænser for hvad et fad kan blive til.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7619 by Hans-Henrik
Fandt lige et par billeder tilbage fra 2000 hvor man kan se hvad der sker i hallen

Hans-Henrik
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.196 seconds