Var köper ni er whisky?

More
16 years 9 months ago #12561 by strixen
Hej whiskyvänner!
Lte onödigt grubblande...
Den 29 juni kom jag hem från semestern med 5 nya läckra whiskyflaskor i packningen.
Två dagar senare insjuknade jag i magsjuka vilket gort att jag inte kunnat smutta en droppe på drygt tre veckor.
I stället har jag "roat" mig med att damma flaskorna i skåpet och passade då på att notera var jag köpt mina oöåånade flaskor som sedan 2002 blivit exakt 50 till antalet.
Bara tre av dessa är inhandlade i Sverige där jag bor; 2 Ardbeg Almost There och så en Mackmyra 03.
Resten kommer från utlandet:

Inköpta i...

... Sverige 3
... Danmark 16
... Tyskland 24
... Skottland 1
... Taxfree 6

Som nybörjare har det naturligtvis blivit mest standardutgåvor hittills.
Nu undrar jag var ni köper whisky

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12563 by Laur
Replied by Laur on topic Var köper ni er whisky?
I Danmark er det primært ved Juuls Vinhandel jeg handler, men de fleste af mine flasker henter jeg ifm. udlandsrejser.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12565 by Chief
I Danmark køber jeg primært min whisky hos vores lokale whisky-pusher. Og selvfølgelig køber jeg whisky, når jeg er ude at rejse. Men da vi i en anden tråd her på siden har fået at vide, at det kun er rigmænd, som drikker whisky, og jeg ihvertfald ikke er en af slagsen, så køber jeg også whisky i Bordershoppen i Puttgarden. Her kan man finde rigtige go'e sager til fornuftige priser, og da jeg bor i sydsjælland, er det jo nærliggende at smutte over med Rødby-Puttgarden færgen. Det kan dog godt blive lidt havldyrt, hvis lillemor insisterer på at komme med. :roll:

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12572 by BenRiach

Det kan dog godt blive lidt havldyrt, hvis lillemor insisterer på at komme med. :roll:


Mon ikke det bliver lidt dyrere hvis ikke du har Lillemor med til at holde dig i ørene Niels? :lol: :lol:

Spøg til Side.

Jeg køber ligesom Niels de fleste af mine flaske hos den lokale, eller i Border Shoppen.
Ellers er det gerne flasker jeg har bestilt ved en smagning.

Det sker da også at der er et udmærket tilbud hos f.eks. Kvickley eller en af de andre dagligvare forretninger.
I takt med at danskernes købekraft er steget, har disse foretninger jo øjnet chance for ikke bare at sælge den sædvanlige snaps, men også den mere eksklusive spirituosa.

Slàinte Mhath
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12573 by Towle

I takt med at danskernes købekraft er steget, har disse foretninger jo øjnet chance for ikke bare at sælge den sædvanlige snaps, men også den mere eksklusive spirituosa.

I dag var jeg hjemme at besøge min mor i Salling og handlede lidt for hende i den lokale brugs. Mit falkeblik spottede en hylde med diverse flasker og her så jeg en flaske Braunstein Kryddersnaps på enebær. Der stod ingen pris, men den kom straks i kurven. Afregning ved kasse 1: 139 kr. for 50 cl. Nå ja, pyt ;-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.268 seconds