Whiskybase.com

More
14 years 3 months ago #19745 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybase.com

Der har i de sidste minutter været 2 brugere som har været meget aktive med at give karaktere til de flasker som kan ses på henh. TOP 100 og FLOP 100.
Det virker ikke seriøst når man kigger på deres profil. Ingen samlinger og kun meget høje eller lave karaktere.
Som Duffer tidligere i denne tråd gav udtryk for, så kan man manipulere med disse lister, og jeg tror det netop er sket.


Har netop fået bekræftet ovenstående udtalelse.
Det viser sig at disse 2 personer, Loch Dhu fra Argentina og Greek fra Grækenland i virkeligheden er en og samme person.....fra Danmark :roll: :shock: :?
Synes også det var underligt af disse meget høje og lave karakterer, kom få minutter efter på aftapninger jeg netop havde nævnt i mit indlæg vedr. TOP 5 og FLOP 5.

Administratoren bag Whiskybase.com har dog besluttet indtil videre ikke at udelukke vedkommende, da det stadig er målet at Whiskybase skal være uden brug af "censur".
Man kan jo så håbe at personen bag disse profiler, selv kommer på bedre tanker og får ryddet op i sine karakterer og forskellige alias, til glæde for alle øvrige brugere.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20767 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybase.com
En masse nye destillerier er kommet på.
Pt. er følgende nu tilgængelige men flere vil følge

USA: Baker's, Blanton's, Evan Williams, Four Roses, Jim Bean, Knob Creek, Rittenhouse og Woodford.
Holland: Frysk Hynder og Millstone.
Tyskland: Slyrs.
Belgien: The Belgian Owl.
Sverige: Mackmyra.

Samtidig har Whiskybase i dag rundet 15000 aftapninger i databasen. Flot af et hobbyprojekt.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20768 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskybase.com
Pas på med at forvekse de amerikanske mærker med destillerier

Knob Creek og Baker's er fra Jim Beam (Bosten/Clermont, Jim Beam er to destillerier)
Blanton's er fra Buffalo's Trace
Rittenhouse og Evan Williams er fra Bernheim (Heaven Hill)
Woodford og Four Roses er destillerier

Macdeffe (der tilfældigvis lige har læst om amerikansk bourbon)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20769 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybase.com
Tak for info.
Jeg giver beskeden videre til administrator, så må vi se om det er bevidst har har valgt at dele de amerikanske aftapninger op i mærker/"brands" frem for destillerier.
Tror dog det er en fejl (manglende viden) så mon ikke det bliver rettet. Måske han burde læse din bog :wink:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20770 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskybase.com
Jeg tror det er helt bevidst, det er sket at nogle brands har skiftet destilleri. Både ved handler, men også ved at man har nedlagt et gammelt destilleri og bygget/købt et andet. Så det der er rigtigt idag er det måske ikke imorgen

Derudover er mange brands meget mere kendte end det destilleri der leverer

Lidt forvirrende når man nu er vant til skotsk, men ikke nær så forvirrende som i Frankrig hvor man er mere intereseret i hvilken mark kornet har groet på, end hvor og hvordan det er destilleret...nå ja, det er ikke korn men druer de bruger

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20772 by BigMac
Replied by BigMac on topic Whiskybase.com

Tak for info.
Jeg giver beskeden videre til administrator, så må vi se om det er bevidst har har valgt at dele de amerikanske aftapninger op i mærker/"brands" frem for destillerier.
Tror dog det er en fejl (manglende viden) så mon ikke det bliver rettet. Måske han burde læse din bog :wink:


Hej Søren,

Jeg har også skrevet til Admin vedr. de Irske 'Knappogue Castle' aftapninger.

1992 er fra Cooleys og 1993-95 er fra Bushmills, men de er endnu ikke på - og det er 2 mdr. siden - kan du ikke bringe den videre også?

pft

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20773 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic Whiskybase.com
Menno er ikke så god til at svare på mails mere. Gad vide, om projektet så småt er ved at vokse ham over hovedet?!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 weeks ago #20777 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybase.com

Menno er ikke så god til at svare på mails mere. Gad vide, om projektet så småt er ved at vokse ham over hovedet?!

Det tror jeg du har ret i, så skriv evt. i stedet til Thomas (brugerid: Vassago Clynelish), da han co-admin.

Hej Søren,
Jeg har også skrevet til Admin vedr. de Irske 'Knappogue Castle' aftapninger.
1992 er fra Cooleys og 1993-95 er fra Bushmills, men de er endnu ikke på - og det er 2 mdr. siden - kan du ikke bringe den videre også?

Jeg har sendt de manglende aftapninger fra Cooley, og de er allerede lagt på. :)
Men desværre under UD/Mystery Malts hvor man også kan finde dem fra Bushmill. :?
Har derfor skrevet til Thomas at de bør flyttes. Afventer svar.

Jeg tror det er helt bevidst, det er sket at nogle brands har skiftet destilleri. Både ved handler, men også ved at man har nedlagt et gammelt destilleri og bygget/købt et andet. Så det der er rigtigt idag er det måske ikke imorgen
Derudover er mange brands meget mere kendte end det destilleri der leverer

Lidt forvirrende, men det lyder til måske at være hensigtmæssigt at netop amerikansk whisky/bourbon er delt op i mærker frem for destillerier. Og hvis det fungere for dem der netop samler på disse aftapninger, så er det jo fint nok.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 weeks ago #20799 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybase.com

Jeg har sendt de manglende aftapninger fra Cooley, og de er allerede lagt på. :)
Men desværre under UD/Mystery Malts hvor man også kan finde dem fra Bushmill. :?
Har derfor skrevet til Thomas at de bør flyttes. Afventer svar.

Har nu skrevet lidt frem og tilbage med Thomas, og selv om han anerkender at dokumentationen er til stede, så fastholder man Knappogue aftapningerne under UD/Mystery Malts, bl.a. fordi destilleriet ikke er beskrevet på flasken.
Og samtidig ser man dem gerne under samme gruppe.
Man mener det tilgodeser den "almindelige bruger" som det så smukt bliver formuleret.

Pga. UD/Mystery Malts gruppen er ved at være uoverskuelig (vokseværk), vil den på et tidspunkt i stedet blive opdelt i undergrupper svarende til de nuværende lande. Skotland, Irland, Japan, USA og Øvrige.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22488 by st7
Replied by st7 on topic Whiskybase.com
UPDATE :!:
Whiskybase nærmer sig 1800 brugere som har afgivet over 24.000 karaktere fordelt på de 20.000 flasker der er i databasen.

Gruppen af danske uafhængige aftappere vokser også.
Foruden QualityWorld (Norse Cask), DMWA (WWW Falster aftap.) og MacY (10th anniversary) er følgende kommet til i år:
Vinmonopolet ApS (Distillery No.), Skovgaard Vine (Single City Malt Slagelse) og Braunstein (Embassy Collection).

Brugernes TOP 5 ser pt. sådan ud:
1 Glenfarclas 1964 NC - 97.20 :mrgreen:
2 Glen Grant 1958 GM - 95.62
3 Ardbeg 1974 Provenance - 95.29
4 Glenglassaugh 1972 - 95.22
5 Karuizawa 1967 TWE - 95,08

Som nr. 34 finder man Norse Cask Port Ellen 1983 med en samlet score på 93.71
Udenfor TOP 100 har følgende flasker, fra de danske aftappere, en flot score.
MacY Arran 1996, Norse Cask Clynelish 1997, Norse Cask Port Ellen 1979 og DMWA Strathisla 1969 for WWW Faslster 2005.

Også i bunden er der sket visse ændringer.
Brugernes FLOP 5 ser pt. sådan ud:
1 Port Ellen 1982 Old Bothwell - 56.00 :o
2 Singleton of Dufftown - 58.33
3 Jim Beam White Label - 60.00
4 Edradour 12yo Glenforres - 60.67
5 Locke's 8yo - 60.80

Til sidst et cadeau til Braunstein der som det første danske destilleri er kommet på Whiskybase. 8)
Kan findes under WORLD gruppen

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.295 seconds