Whisky og Rom?

More
14 years 7 months ago #18845 by dongregers
Whisky og Rom? was created by dongregers
Jeg er blevet bedt af nogle kollegaer om at afholde en whisky-smagning.

Da jeg ikke har nok specielle whiskyer, har jeg overvejet at tage noget rom med.
Men kan det sættes sammen?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18846 by Bluefox22
Replied by Bluefox22 on topic Whisky og Rom?
Der findes helt sikkert masser af rom som er værd at smage....

Men du skriver jo selv det skal være en whiskysmagning, sååå !!!!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18850 by dongregers
Replied by dongregers on topic Whisky og Rom?
Det skal også være hovedvægt på whisky, men er i tvivl om man kan smutte et par andre dråber ind. Ligger det for langt fra hinanden smagsmæssigt?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18852 by FrankJensen1
Replied by FrankJensen1 on topic Whisky og Rom?
MIn erfaring er, at hvis man ikke ved hvad man smager, så kan du virkelig få nogle alternative bud på hvad ting er, sensorik er nu et dejligt emne ;) .

Har selv prøvet at lave nogle smagninger hvor folk ikke vidste hvad de fik, bare en triangeltest hvor du stiller 3 glas foran hver person, og så får du af vide at der er 2 glas der er ens, find dem... lyder nemt, men... ;)
Og i min verden skader det ikke at tage 'røven' på folk engang imellem, bare for at vise at der faktisk findes mange rigtigt gode ting derude, men det må helst ikke tage overhånd, det er jo whisky de har bedt om at smage ;) .

Men ang Rom og Whisky... Rom er noget sødere end Whisky og derfor vil langt de fleste rom nok virke noget anderledes end whisky, men går du over i noget Rom Agricole (gerne den lidt tørre slags) eller får fat i noget røget rom, så er den ved at være der... men så er du oppe i det lidt dyrer rom-varianter, og så skulle man måske overveje at købe noget godt whisky og tage med i stedet...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18853 by dongregers
Replied by dongregers on topic Whisky og Rom?
Det er folk der aldrig har været til smagning før, og mange af dem, er usikre på om whisky er noget for dem... derfor tænkte jeg, at rom ville gøre oplevelsen bedre for dem

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.217 seconds