Strategi for Whiskymesse besøg den 1/4 2006 i Kolding.

More
18 years 1 month ago #7966 by PeterLageri
Hej.

Jeg har lige fået brochuren til Whiskymessen fra NBO-Gruppen. I den står der bl.a. "Der er vores anbefaling, at man sætter sig ned og gennemgår dette hæfte - for at få lagt en strategi, så man kan nyde de mange smagsprøver i den rigtige rækkefølge. Er du Islay fan - har vi samlet alle smagsprøverne i en oversigt.".

Nu er jeg ikke en særlig erfaren whisky-smager og jeg har aldrig tidligere været på en whiskymesse. Jeg har kun været til whisky smagninger tre gange indtil nu. Min første kærlighed er Laphroaig 10 års og en dobbel casked Lagavulin tappet 1986 (Hurra for Klod Ands i Odense!).

Er der nogen her på listen, som har et forslag til en strategi? Jeg kan umuligvis nå på fornuftig vis at komme alle smagsprøver rundt og jeg har ingen intentioner herom, men jeg vil gerne have mest muligt ud af messen. Jeg er der om eftermiddagen.

Kunne man f.eks vælge at starte i Cambeltown og "kører" tur på whisky landkortet "mod uret", d.v.s. efterfulgt af Lowland, Speyside, Highland, Øerne og Islay? Eller har nogen andre forslag?

Jeg er meget lydhør for forslag.

På forhånd tak.
Peter Lageri

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 1 month ago #7967 by Macdeffe
Gør noget helt andet :

Besøg standene : Gå hen hvor der er plads. Hør hvad de har at byde på. Se hvad de har at byde på. Hør efter om andre anbefaler noget. Det er nemlig nemt at blive positivt overrasket til en messe. Det skader ikke at udvælge nogle få ting hjemmefra man har lyst at smage. Men tag en tur mellem de forskellige stande. Du når aldrig det det hele alligevel

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 1 month ago - 18 years 1 month ago #7968 by Duffer

Besøg standene : Gå hen hvor der er plads.
Det skader ikke at udvælge nogle få ting hjemmefra man har lyst at smage. Men tag en tur mellem de forskellige stande. Du når aldrig det det hele alligevel


Enig.
Man kan planlægge hjemmefra, men det holder aldrig stik.
Der er som regel mest plads ved bourbon og whiskey standene (hvorfor mon ? :-) )
På fire timer kan man ikke nå det hele og da slet ikke hvis man skal til Masterclass.

God fornøjelse

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 18 years 1 month ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 1 month ago #7969 by Duffer
Se iøvrigt følgende;

www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... opic&t=869

Jeg mener Al (Jones) lavede en "køreplan" hvordan man overlever en messe... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.303 seconds