Guide: Lær at nyde en god whisky

More
15 years 4 months ago #16980 by MacNiels
I Politiken idag kan man læse en artikkel om whisky med titlen: Guide: Lær at nyde en god whisky

Artikel giver noget baggrundsviden, men det mest interssanet, synes jeg er afsnittet:

Begyndere bør drikke halvdyrt
For den lidt uprøvede gane er det faktisk lettere at gå til disse halvdyre, men fornemme whiskyer, da det markante tørvepræg bakkes op af en stor fylde og rigdom, der gør den lettere at tolerere. Der folder sig en veritabel vifte af tobak, karamel, rom og honning ud i rummet "“ og så den der jodtone fra tørven.

Læs mere her: politiken.dk/tjek/juleliv/guides ... 597623.ece

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16982 by Duffer
Nu når der står "Vinskribenten" - fristes man til at bruge det gamle ordsprog "Skomager, bliv ved din læst"

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16985 by Peteys
Man har da set det der var meget værre. Men jeg ville også gerne have haft fingrene i artiklen inden den røg i pressen.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #17003 by JustAgirl

Men jeg ville også gerne have haft fingrene i artiklen inden den røg i pressen.


Og hvorfor det om man tør spørge?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #17004 by Peteys
Der er liuge et par typiske fejl der godt måtte være ruddet af vejen så de ikke misinformerer.
Eksempel,
I artiklen siges det at der i Skotland bruges byg til at lave whisky, som om det er det eneste.
Og så er Ardbeg lige pludselig blevet fuld af Penoler. Dels er det selvfølgelig en stavefejl, men forklaringen af graden af "røgethed" syntes jeg er dårlig.
Og Longrow er lige pludseligt genopstået som destilleri. I stedet for at sige at det er en røget whisky der bliver destilleret på Springbank.

Fejlene er ikke super store, men de er misinformerende. Derfor ville jeg gerne have haft artiklen inden den røg i pressen.

Men som sagt, det ku ha været meget værere.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.357 seconds