Nikka whisky... Spørgsmål

More
16 years 9 months ago #12569 by Eric
Jeg har tidligere efterlyst en bestemt Nikka 10 års single cask, cask strenght whisky fra år 2000. Ved godt den ikke kommer fra det "rigtige land" - men det var noget nær en åndelig oplevelse at drikke den.

Jeg er nu kommet i besiddelse af en 15 års "søster" fra samme sending som altså kom til landet for mange år siden. Og for sjovs skyld kunne jeg godt tænke mig at høre fra det ærede forum ...Hvad kan sådan en fætter koste? Hvis det altså lige var fordi jeg ville sælge - det vil jeg dog ikke, sorry.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12570 by Lading
Replied by Lading on topic Nikka whisky... Spørgsmål
Hvis du sender mig en sample så skal jeg give dig et godt svar!

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12571 by Duffer
Replied by Duffer on topic Nikka whisky... Spørgsmål

Jeg ved godt den ikke kommer fra det "rigtige land"

Japanerne fremstiller fremragende whisky :-)

Hvad kan sådan en fætter koste?

Prøv at vedhæft et billede - så er chancerne for en opklaring større . WE har et udmærket udvalg af Nikka

www.thewhiskyexchange.com/Search ... ords=nikka

Blandt andet denne 15-års...

www.thewhiskyexchange.com/Produc ... c=0&p=2926

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12575 by Towle
Replied by Towle on topic Nikka whisky... Spørgsmål
MacY har et stort udvalg af japansk whisky, bl.a. Nikka. Se www.macy.dk/default.asp?Mode=Pro ... tegoryId=3

Den eneste japser jeg har i mit skab for tiden er en Yoichi 1987 på 63% - en kradsbørstig sag, men helt forrygende. "Man" er velkommen på mit nye ydmyge domicil ( www.taarupgaard.dk ) og få en smagsprøve :-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12581 by Peteys
Replied by Peteys on topic Nikka whisky... Spørgsmål
Nå så hr og fru Towle er flyttet!
Det forklarer manglen på indlæg fra den tossede man fra Salling den senere tid....

Flot sted, og interessant historie, ku være man sku kigge forbi, bare for at sige man har været der :wink:

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12585 by Towle
Replied by Towle on topic Nikka whisky... Spørgsmål

Nå så hr og fru Towle er flyttet!

Ja, men i hver sin retning. Jeg måtte dele whiskybeholdningen med fru Towle, men helt tørlagt er jeg da ikke.

Det forklarer manglen på indlæg fra den tossede man fra Salling den senere tid....

Njaaaarh, jo, jeg har da haft meget om ørerne, men jeg synes heller ikke rigtig jeg har haft noget fornuftigt at bidrage med og selv om pjattede kommentarer kan være på sin plads med mellemrum, skal der jo også være lidt seriøst fra min hånd fra tid til anden.

Flot sted, og interessant historie, ku være man sku kigge forbi, bare for at sige man har været der :wink:

Tø-hø, hvad jeg ikke fortalte var, at det altså ikke er selve hovedbygningen jeg bor i, men et charmerende træhus 50 meter derfra, ryggen op mod skoven og 100 meter til Hjarbæk fjord. Fra min terasse har jeg derfor al den idyl og ro man kan tænke sig.

Kig endelig forbi og tag nogle af gutterne med. Om det skal være en planlagt smagning, eller blot lidt "hilse-på-druk" og slanteudrydelse, må være op til dig/dem der har lyst.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12691 by Eric
Replied by Eric on topic Nikka whisky... Spørgsmål

Hvis du sender mig en sample så skal jeg give dig et godt svar!


Joh... Gansk vist har jeg et motto som siger go' whisky skal drikkes i godt selskab og af folk som nyder de gyldne dråber.

Men denne får lov til at leve i sin helhed lidt endnu ...sorry :-)

(selvom det er fuldstændigt åndssvagt - man kunne jo blive kørt ned i morgen og så ikke nå at smage den... hvilket jeg heldigvis har ved en anden lejlighed)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12692 by Eric
Replied by Eric on topic Nikka whisky... Spørgsmål

Jeg ved godt den ikke kommer fra det "rigtige land"

Japanerne fremstiller fremragende whisky :-)

Hvad kan sådan en fætter koste?

Prøv at vedhæft et billede - så er chancerne for en opklaring større . WE har et udmærket udvalg af Nikka

<!-- m --><a class="postlink" href="www.thewhiskyexchange.com/SearchDetail.aspx?txtKeywords=nikka">www.thewhiskyexchange.com/Search ... ords=nikka

Blandt andet denne 15-års...

<!-- m --><a class="postlink" href="www.thewhiskyexchange.com/ProductDetail.aspx?c=0&p=2926">www.thewhiskyexchange.com/Produc ... c=0&p=2926


Takker for link... Men denne whisky er så speciel at man ligefrem har kaldt den legendarisk. (jeg kan bekræfte dette udtryk) Så en prissætning ud fra svagbørns udgaven på 45% er vist ikke til sammenligning.

Vedlægger lige et billede af min tiårs udgave mens den var på sin fulde høje (læs: helt fuld)
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12695 by Hering
Replied by Hering on topic Nikka whisky... Spørgsmål
Tja, så vidt jeg kan se, så er det denne flaske: whiskyauction.com/cgi-bin/auctio ... 110&mini=0
Som altså på whiskyauction.com er solgt for 110€ altså med dagens kurser i omegnen af kr. 835,-.
Var du køberen, Eric, eller har du måttet betale overpris for den hos ham der skaffede den til Danmark?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.168 seconds