Laphroaig, Rosebank og andre flasker sælges

More
16 years 6 months ago - 16 years 6 months ago #13000 by SteffenSand
Følgende flasker kan købes af interesserede. Jeg kan kontaktes på 25119218 eller pr. mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. (alle flasker sendes med post danmark eller kan afhentes i Aalborg)

Rosebank 12 Year Old 'Flora & Fauna' (sidste "rigtige" officielle flaske fra Rosebank)
Dave Broom fra whisky magazine siger:
Nose: Fragrant. Light fruits, fresh pear, creamy and zingy - ginger beer? There's smoke and a hint of green, sappy sticks.
Palate: It rolls nicely in the mouth. Elegant, with little spikes of flavour: nut , grass and flowers laid on top. Light and delicate. Soft, clean and quite floral.
Finish: It all zips into life at the end.
Comment: This remains a cracking dram
Jim Murray giver denne whisky fra det lukkede destilleri 95 point i hans ´whisky Bible ´
Sælges for 500,- +porto SOLGT

Glenmorangie 10 Cask Strength fra fad #5337 Flaske #059 Dist.10. jun 82 - Bott. 17. dec 92. 59,6%vol
Denne flaske ses sjældent! Flasken er også til salg hos "the whisky exchange" til ca £210,- inkl. forsendelse. Flaske er i perfekt stand!
Sælges for 1000,- + porto. SOLGT

Dalmore 12 år 75cl 43%vol (86 proof) (import af Munson Shaw- Deerfield, Illinois) Ældre aftapning!
Endnu en ældre sag som udover dens alder har ca 15 år på bagen (tappet tidlige til midt 90er er mit bud) Denne flaske er i jomfruelig fin stand.
Sælges for 600,- + porto SOLGT

Dun Bheagan islay 8 år 43%vol Hr. Murray roser også denne whisky, kalder den clean and supremely made distillate og understreger: This is outstanding stuff
Sælges for 200,- + porto

Laphroaig 10yo 43% vol. 75cl (Ældre aftapning)
Denne Laphroaig er med sine 43% og 75cl ikke helt almindelig længere. Kommet på flaske i midt 90'erne, er mit bud.
Sælges for 400,- + porto

Hazelburn 2nd edition 8yo. 70cl 46% vol
Sælges for 375,- + porto SOLGT

Glen Grant 25 years old, 40% Gordon & MacPhail (samplet - indeholder ca 60cl)
Lagret i første gangs og refill sherry fade. Royal Mile Whiskies beskriver den sådan:
Nose: Fruit, toffee and wood. Peaches and apples combine with treacle, flat coke, old leather and musty tea chests. Complex.
Palate: Fruity and fizzy. Strawberry jam, cream, brown sugar, and wood shavings. A delicious but relatively short finish.
Overall: A rich and clearly very old whisky, despite a short finish. Would suit a cigar well.
Sælges for 300,- + porto

Ardbeg Serendipity 40%vol - (samplet flaske! indeholder ca 60-65cl)
Jim Murray vurderer denne Whisky til 96 point og beskriver den bla. således:
I have tried. Believe me, I have tried, but I cannot find a single fault, a single crack on the palate. It is perfect: Just like the nose, the peat arrives with a fanfare, it caresses with great might, but never leaves a mark. The intensity of the maltiness and the opaqueness of the peat are the only things that can control the enormity of the oak. Yet control it they do, and with something to spare. Smukke ord om en smuk flaske. Heldigvis har jeg en ekstra. (Har du endnu ikke smagt den nu ret dyre Ardbeg very young kan jeg også klare en halv flaske af denne til samme pris... Hvis nogen skulle have lyst)
Sælges for 300,- + porto

Bruichladdich 1990 Old Malt Cask. Én af 330 flasker 50%vol (samplet flaske - indeholder ca 60-65 cl)
Jim Murray giver denne islay dram 94 point og udtaler: One of those rare occasions where you would love to hug the cask this mattured in. This is near faultless whisky that simply beguiles you with each understated, tastbud-teasing mouthfull. Selv mener jeg at især næsen er værd at lægge mærke til. Der er noget tropisk til stede og specielt bananer dukker op... Meget spændende Bruichladdich.
Sælges for 200,- + porto

Eller køb henholdsvis; Laphroaig, Dun Bheagan, Glen grant, Ardbeg serendipity og Bruichladdich for samlet 1000,- + porto
Attachments:
Last edit: 16 years 6 months ago by SteffenSand.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13001 by Springbank21
Men hvorfor Sælge???????



mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13002 by SteffenSand
Goddag Springbank21
Nogle gange spørger jeg mig selv det samme.. Jeg trænger til at få luftet ud i samlingen, mener jeg selv. Det er selvfølgelig bedrøveligt at sælge ud af sine højt elskede flasker. Heldigvis har jeg mere end nok..
Venlige hilsner, Steffen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13027 by MacNoller

Eller køb henholdsvis; Laphroaig, Dun Bheagan, Glen grant, Ardbeg serendipity og Bruichladdich for samlet 1000,- + porto


Hej Steffen.
Hvis den herlige tørvede/røgede sag du skænkede
da vi handlede med Dalmore 12yo var med i dit røde txt felt,
skulle jeg nok finde den tusse. :lol:

Sláinte
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13028 by SteffenSand
Ha Ha... Flasken beholder jeg, men du kan altid få en dram eller to!
Bedre svar får du vist ikke...
Sláinte!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13031 by MacNoller

Ha Ha... Flasken beholder jeg, men du kan altid få en dram eller to!
Bedre svar får du vist ikke...
Sláinte!


Nej, det må jeg da gi' dig ret i.

Sláinte

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13057 by SteffenSand
Så er alle flasker solgt. Indlæget slettes når handlen er 'final'.
Mvh. Steffen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13058 by SteffenSand
Og undskylder forresten at jeg skulle optage plads i de nyeste forumindlæg på en kedelig information som denne. I sorry...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13059 by Duffer
Jeg syntes ikke der er noget undskylde for :-)
Jeg syntes faktisk det er fint at man vender tilbage med status...
Når det er sagt - hvad mon det blev til med den Glen Garioch Vatting på den anden tråd... :oops:
Mon den gik for de 3.000 DKK ?? :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.230 seconds